Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › LPG zelf inbouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 november 2009 om 15:02 #17214577
ben me zelf een beetje aan het oriënteren op lpg inbouw voor toekomstige oldtimer.
nu heb ik bij Mandigers LPG in Son een prijs opgaaf gedaan.
640euro aan onderdelen NIEUW. (inc backfire klep en klapkenteken)
1040euro ingebouwd en rdw afgemeld, en uiteraard afgesteld. (wat ik een erg scherpe prijs vind?)maar nu is mijn vraag.
wat zijn de specifieke dingen om op te letten bij lpg inbouw?afstellen? valt dat zelf te doen met bijv co kast in de buurt?
alle tips zijn uiteraard welkom!
28 november 2009 om 23:07 #17557414zorg iig voor een goede installatie (verdamper).
wat voor motor gaat het om?
1040 is iid erg scherp.
afstellen kun je zelf megt co meter ( zet m dan aan de rijke kant)
zelf ff laten keuren bij RDW, maar dat lukt jou wel.als je v ragen hebt dan hoor ik het wel.
gr,
JohnPS: gaat het om de D van je lady?
15 december 2009 om 20:00 #17557415Nee hij wil iets veel dikkers :thumbup
Die Mandigers vroeg voor mijn Vectra trouwens 2100 ingebouwd en RDW.
Dit is dan wel een G3 installatie met ringtank.
Daar zou dan nog een flashlube systeem bij komen van iets van 150 om de kleppen te beschermen.16 december 2009 om 12:49 #17557416AnoniemLid sinds:
1 January 1970je kunt ook ff deze proberen;)
zelf inbouwen is best te doen
cker voor n oldtimer
waar nauwelijks elektronika inzit;)afstellen??zou met n co kast wel moeten lukken
en anders kun je dat ook nog uitbestedenkost vast veel minder dan complete inbouw;)
dingen waar opgelet wordt:
is leeftijd van tank en slang(van vulpunt naar tank)
deugdelijke stevige bevestiging van frame + tank
en
nette bevestiging van leidingenmaar als je alles nieuw en netjes monteerd zal dat voor jou geen problemen opleveren;)
16 december 2009 om 12:57 #17557417Mijn zwager wilde lpg in zijn Volvo laten leggen
en die was rond de €1900 kwijt
Voor die €1040 zou ik niet tobben24 december 2009 om 17:00 #17557418was voor m’n monza ook dik 1900,- is wel g3 en met flashlube
24 december 2009 om 22:48 #17557419origineel gepost door black champion
was voor m’n monza ook dik 1900,- is wel g3 en met flashlubeonmogelijk, G3 kan pas vanaf 1995
kijk maar op je kenteken:vertag
weet voor 99% zeker dat er geen G3 op staat.maakt verder ook niet uit, want waarschijlijk is ie belasting vrij!
7 februari 2010 om 00:26 #17557420Hi Allemaal
Er zijn 3 verschillende types van LPG installaties, open loop, closed loop en injectie, afhankelijk van wat voor motor je hebt kan je een keuse maken.
Opel loop is voor een motor met alleen een carburateur, een closed loop voor een motor met een O2 sensor en de LPG injectie is verreweg het beste systeem voor voertuigen met een ECU en injectie.
Afstellen van een open loop(wellicht voor een oldtimer) waneer je de gas toevoer regelaar(handmatige draaischroef) terug draair totdat je merkt dat de motor gaat inhouden kan je de regelaar een halve tot een hele omwenteling open zetten.
Dan zit je redelijk veilig om zonder backfire te kunnen rijden.Bij de closed loop wordt de gas hoeveelheid geregeld door de O2 sensor die de regel klep bediend.
Dij de injectie krijg je een extra ECM, deze leert van de origeneele ECM wat de injector timing is en dergelijken, hij neemt de map over en vervolgens met een setup procedure leert de LPG ECM war de optimale settings zijn door de sensoren uit te lezen en hiermee de map voor LPG aan te passen.
Je kunt achteraf nog zelf de map handmatig aanpassen waar nodig.Voor een injectie systeem in delen betaal je ongeveer 1200 euro
Voor een open of een closed loop systeem zal 650 euro wel kloppen.
Als je je aan de veiligheid regels houd is het zelf inbouwen van een LPG installatie goed te doen.
Hou je je niet aan de veiligheid regels kan je dit met je leven bekopen, ben je geen monteur of heb je twee linker handen als het aankomt op auto techniek dan ben je beter af om het te laten inbouwen.CS
4 maart 2010 om 21:18 #17557421:hmmz
31 augustus 2010 om 20:24 #17557422Hey sjoerd, ff je topic omhoog trappen.
Ga zelf als de rekord klaar gelast is ook een lpg installatie inbouwen.
Ik heb een Nieuwe verdamper op het werk liggen welke ik kan gebruiken.
Daarbij ga ik zoeken naar een tank, die mag niet ouder zijn dan 10 jaar en je moet er papieren bij hebben (vogels autogas….downloaden)
Nou mag de vulslang niet ouder zijn dan een jaar dacht ik…….plus nog wat andere dingen.
Zo hoef je niets nieuws te kopen, en bespaar je een hoop euro’s.
Ik zit alleen nog ff in twijfel over de inbouwregels…….
Wat mag wel wat mag niet, enz enz.Mischien dat John daarmeer over weet?
1 september 2010 om 14:12 #17557423Brand maar los Dennie.
Formulieren kan ik je ook wel leveren :)Kom wel een x buurten als je zo ver bent.
1 september 2010 om 16:14 #17557424nou, ik zoek iets van een inbouwhandleiding, met elecktrisch schema.
En ik weet dat er iets van regels zijn voor het plaatsen van de tank, en de ontluchtingslang enzo.
Daar zal vast wel ergens een handig documentje voor bestaan?2 september 2010 om 06:04 #17557425ik kom volgende week wel ff een x langs, okay
2 september 2010 om 10:31 #17557426Weet niet of ik er dan ben hoor, ben weer vaak de deur uit :wub
2 september 2010 om 11:18 #17557427jaja.
Je :P je nog dood.Laat maar weten wanneer je zover bent, dan kom wel eens langs.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.