Lpg tankmeter

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Fearless
    Deelnemer

Heb dus een oude rekord op gas om in te rijden.

Nou loopt ie enkel en alleen op gas, de benzinetoevoer is niet aangesloten. Mooi zo laten ;)

Enige probleem is dat de brandstofmeter niet naar mijn zin is.
      Als de gastank vol zit geeft ie op de benzinemeter op het dashboard (de std meter…) aan dat ie leeg is.
      En als ie leeg is geeft ie vol aan. Dat werkt dus net verkeerd om. Dat is nog niet mijn grootste probleem, daar kan ik nog wel mee leven.

Ik vind m alleen zo onnauwkeurig, momenteel geeft ie bijna leeg aan terwijl het metertje op de tank zelf nog zeker 40% aangeeft.

Is hier wat aan te doen? zal het een kwestie zijn van weerstandjes? Denk zelf dat de verkeerde weerstanden gebruikt zijn.
      Anders moet ik op de dagteller gaan rijden en af en toe de tankmeter raadplegen….

hans-rekord-e
      Deelnemer

Ik rij zelf ook op de dagteller , dat vind ik veiliger dan uit te gaan van een lpg meter ,
        mijn ervaring met die meters zijn dat ze niet zo nauwkeurig zijn en omdat je ook geen benzine kan rijden :hmmz . ik kan +-550km met een tank rijden maar ga na 450km op de dagteller tanken , zit ik altijd goed :thumb

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.