lpg probleem vectra 1.6 16v

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen lpg probleem vectra 1.6 16v

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215406
    henry.kummeling
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 January 2005

      sinds korte tijd heb ik het probleem dat de motor minder vermogen heeft bij lage toeren en ook wat stotterig optrekt ,iemand een idee ?? het probleem is er niet als ik op benzine rij

      bvd henry

      #17574339
      Van het Ende Customs
        Lid sinds:
        1 April 2008

        ik gok vervuild verdeelhuis of vonkoverslag op de ontsteking

        #17574340
        henry.kummeling
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 January 2005

          het verdeelhuis is een half jaar geleden schoongemaakt ,en gasdruk is toen ook opnieuw afgesteld

          ik d8 dat niet aan de onsteking kan liggen omdat ik bij benzine geen probleem heb

          zou het kunnen dat er iets is met de verdamper ,omdat de auto al de nodige km heeft gedraaid??

          #17574341
          Van het Ende Customs
            Lid sinds:
            1 April 2008

            op LPG heb je hogere ontsteekspanning, daarom kan het xijn dat je het op B niet merkt.
            Deze verdampers gaan zelden kapot.

            #17574342
            Van het Ende Customs
              Lid sinds:
              1 April 2008

              je zou voor de zekerheid je huisie ff schoon kunnen maken.

              #17574343
              kadettcoupe1976
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2005

                een tijd geleden had ik het zelfde probleem en bij de garage dachten ze dat de verdeelhuis het probleem was , maar maar toen ik er 4 nieuw bougies er in heb gezet toen reed die opeens weer goed.

                #17574344
                Van het Ende Customs
                  Lid sinds:
                  1 April 2008

                  je kunt het vaak ook wel zien aan het porselein van de bougies.
                  hier staan dan in lengte ingebrande strepen.
                  in de dop zijn de strepen dan wit.
                  vervang deze dan gelijktijdig.

                  #17574345
                  henry.kummeling
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 January 2005

                    welke bougie is dan het beste om erin te doen ??

                    bvd henry

                    #17574346
                    wim-v6
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 August 2005

                      Voor LPG gebruik ik normaal de gewone bougies..

                      er worden Iridium bougies voorgeschreven

                      Nummers NGK:

                      gewoon: BKR5EK

                      Iridium: BKR5EIX

                      Willem

                      #17574347
                      Van het Ende Customs
                        Lid sinds:
                        1 April 2008

                        Wij adviseren ook altijd originele bougies te gebruiken.
                        Laat je svp gheen spec. LPG bougies aansmeren.
                        Al hoewel ik gehoord heb dan NGK nu wel goede levert, maar heb hier geen ervaringf mee!

                        #17574348
                        henry.kummeling
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          4 January 2005

                          ik heb net nieuwe orginele bougie,s gemonteerd maar dit was niet het probleem
                          als ik de vacuum slangetje die op de verdamper zit los laat liggen lijkt het probleem wel weg te zijn
                          iemand nog een idee????

                          bvd henry

                          #17574349
                          Van het Ende Customs
                            Lid sinds:
                            1 April 2008

                            das vreemd. verdamper lekt toch geen lpg uit vacuumaansluiting?

                            #17574350
                            henry.kummeling
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              4 January 2005

                              niet dat ik kan voelen
                              kan het zijn dat de verdamper druk iets omhoog moet ???

                              #17574351
                              Van het Ende Customs
                                Lid sinds:
                                1 April 2008

                                in principe niet.

                                #17574352
                                henry.kummeling
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  4 January 2005

                                  wat kan ik verder doen dan??

                                  #17574353
                                  Van het Ende Customs
                                    Lid sinds:
                                    1 April 2008

                                    verdeelhuis al schoongemaakt?
                                    verder is het een beetje lastig om het zelf te doen, denk ik.
                                    eerst maar eens beginnen met uit laten lezen bij specialist.

                                    #17574354
                                    henry.kummeling
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      4 January 2005

                                      het verdeelhuis is half jaar geleden schoongemaakt bij de dealer ,als de wegen in nederland weer wat beter zijn dan zal ik het eens laten uitlezen

                                      #17574355
                                      CLOG
                                        Lid sinds:
                                        17 January 2010

                                        LPG motoren zijn gevoelig voor bougie electrode afstand deze hoort grooter te zijn voor LPG, filters die verstopt raken maar vooral bij Opel motoren slijten de klep zetels met vermogen verlies en start problemen tot gevolg, deze klacht doet zich voor rond de 40000km. +-10K
                                        Er zijn 2 type LPG Z motoren, er zijn er die reeds een kop revisie hebben ondergaan en die hem nog moeten krijgen.
                                        Als gevolg van de klepzetel schade kan ook de cat kapot gaan.
                                        Voorkomende foutcodes voor deze klacht zijn de P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en O2 sensor gerelativeerde fourcodes.
                                        Wanneer de kop gereviseerd dient te worden kom je over het algemeen weg met het vervangen van de uitlaat klep zetels en soms de kleppen als ze verbrand zijn.
                                        Wees er absoluut zeker van dat de kop NIET gevlakt wordt.
                                        TIP
                                        Wanneer je de pakking set zelf koopt maar de kop laat reviseren koop eerst de pakkingset en geef de klep keerringen mee met de kop, anders koop je deze 2X en kunnen over 50 euro kosten (los)

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.