Forumindex › Forums › Techniek › Airco, lpg en diesel-vragen › lpg probleem vectra 1.6 16v
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2009 om 14:24 #17215406
sinds korte tijd heb ik het probleem dat de motor minder vermogen heeft bij lage toeren en ook wat stotterig optrekt ,iemand een idee ?? het probleem is er niet als ik op benzine rij
bvd henry
24 december 2009 om 22:49 #17574339ik gok vervuild verdeelhuis of vonkoverslag op de ontsteking
25 december 2009 om 12:09 #17574340het verdeelhuis is een half jaar geleden schoongemaakt ,en gasdruk is toen ook opnieuw afgesteld
ik d8 dat niet aan de onsteking kan liggen omdat ik bij benzine geen probleem heb
zou het kunnen dat er iets is met de verdamper ,omdat de auto al de nodige km heeft gedraaid??
30 december 2009 om 22:41 #17574341op LPG heb je hogere ontsteekspanning, daarom kan het xijn dat je het op B niet merkt.
Deze verdampers gaan zelden kapot.30 december 2009 om 22:42 #17574342je zou voor de zekerheid je huisie ff schoon kunnen maken.
30 december 2009 om 23:06 #17574343een tijd geleden had ik het zelfde probleem en bij de garage dachten ze dat de verdeelhuis het probleem was , maar maar toen ik er 4 nieuw bougies er in heb gezet toen reed die opeens weer goed.
30 december 2009 om 23:08 #17574344je kunt het vaak ook wel zien aan het porselein van de bougies.
hier staan dan in lengte ingebrande strepen.
in de dop zijn de strepen dan wit.
vervang deze dan gelijktijdig.2 januari 2010 om 08:59 #17574345welke bougie is dan het beste om erin te doen ??
bvd henry
2 januari 2010 om 14:16 #17574346Voor LPG gebruik ik normaal de gewone bougies..
er worden Iridium bougies voorgeschreven
Nummers NGK:
gewoon: BKR5EK
Iridium: BKR5EIX
Willem
3 januari 2010 om 09:11 #17574347Wij adviseren ook altijd originele bougies te gebruiken.
Laat je svp gheen spec. LPG bougies aansmeren.
Al hoewel ik gehoord heb dan NGK nu wel goede levert, maar heb hier geen ervaringf mee!5 januari 2010 om 15:49 #17574348ik heb net nieuwe orginele bougie,s gemonteerd maar dit was niet het probleem
als ik de vacuum slangetje die op de verdamper zit los laat liggen lijkt het probleem wel weg te zijn
iemand nog een idee????bvd henry
5 januari 2010 om 17:24 #17574349das vreemd. verdamper lekt toch geen lpg uit vacuumaansluiting?
5 januari 2010 om 20:03 #17574350niet dat ik kan voelen
kan het zijn dat de verdamper druk iets omhoog moet ???5 januari 2010 om 20:11 #17574351in principe niet.
6 januari 2010 om 17:25 #17574352wat kan ik verder doen dan??
6 januari 2010 om 17:50 #17574353verdeelhuis al schoongemaakt?
verder is het een beetje lastig om het zelf te doen, denk ik.
eerst maar eens beginnen met uit laten lezen bij specialist.7 januari 2010 om 06:46 #17574354het verdeelhuis is half jaar geleden schoongemaakt bij de dealer ,als de wegen in nederland weer wat beter zijn dan zal ik het eens laten uitlezen
17 januari 2010 om 14:07 #17574355LPG motoren zijn gevoelig voor bougie electrode afstand deze hoort grooter te zijn voor LPG, filters die verstopt raken maar vooral bij Opel motoren slijten de klep zetels met vermogen verlies en start problemen tot gevolg, deze klacht doet zich voor rond de 40000km. +-10K
Er zijn 2 type LPG Z motoren, er zijn er die reeds een kop revisie hebben ondergaan en die hem nog moeten krijgen.
Als gevolg van de klepzetel schade kan ook de cat kapot gaan.
Voorkomende foutcodes voor deze klacht zijn de P0300, P0301, P0302, P0303, P0304 en O2 sensor gerelativeerde fourcodes.
Wanneer de kop gereviseerd dient te worden kom je over het algemeen weg met het vervangen van de uitlaat klep zetels en soms de kleppen als ze verbrand zijn.
Wees er absoluut zeker van dat de kop NIET gevlakt wordt.
TIP
Wanneer je de pakking set zelf koopt maar de kop laat reviseren koop eerst de pakkingset en geef de klep keerringen mee met de kop, anders koop je deze 2X en kunnen over 50 euro kosten (los) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.