LPG (onsteking) afstelling

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD LPG (onsteking) afstelling

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17802747
    Gubje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 September 2006

      Vandaag niet veel tijd gehad om te kijken, maar toch nog even flink met remmenreiniger liggen sproeien. Lijkt geheel dicht te zijn, de inlaat. Meteen mijn onsteking op de gok een paar graden vroeger gezet. Lijkt nu wel rustiger te lopen. Een 50 cent muntje blijft toch een heel eind rechtopstaan op het kleppendeksel ;)

      Wat me wel opviel, en daar ben ik niet zo blij mee, is dat er vocht in mijn olie zit. Lichte sludge op de olievuldop. Na afvegen en een klein stukje met nog niet warme motor gereden en zat er weer vocht op. Meteen alle bougies gecontroleerd maar geen eentje heeft een afwijkende kleur.

      Stomme vraag misschien maar kan dit door de LPG komen? Je hebt altijd wat lek langs de zuigers en dat dit dan op de olie neerslaat?
      Zo niet dan heb ik ergens een lek in mijn koppakking of een zuiger. De koelvloeistof is in ieder geval wel zuiver.

      #17802748
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        dat vocht hoef je je niet druk om te maken..

        dat hoort gewoon zo :D

        heeft de mijne ook, en de manta welke op benzine loopt ook.
        dus geen paniek. je rijd vermoedelijk ook vaak korte stukjes…..

        wat betreft die 50 cent… mooi als dat blijft staan, ik ben al blij als een aansteker staan blijft :P

        :thumbup

        #17802749
        Gubje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 September 2006

          Dus probleem denk ik opgelost. Straks eens kijken of hij nog start. Is iedere keer even afwachten met koude motor als ik wat verdraaid heb. Maar hij ligt nu stil genoeg naar mijn zin en het lijkt door de vervroeging van een paar graden dat hij onderin beter trekt.

          Ik zal het vocht nog eens in de gaten houden maar gelukkig is het dus normaal! Rijdt iedere dat 2x 30km maar dit is hoofdzakelijk file dus eht warm worden valt dan ook tegen.

          #17802750
          Ghanz
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 July 2005

            :thumbup

            #17802751
            Gubje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 September 2006

              Nou probleem was dus nog niet opgelost. Na goed warm rijden stationair loop niet fatsoenlijk.

              Nu heb ik eens mijn luchtfilter gewisseld voor een ander en dat scheelt nogal. Heb zo’n open luchtfilter rechstreeks op de inlaat zitten. Bij verwijderen van het luchtfilter meteen een andere loop. Had er gelukkig nog eenzelfde liggen met een klein gat erin van een backfire. Na wat prullen valt me 3 dingen op:
              1) Hij houdt nu bovenin iets in maar loopt onderin beduidend beter
              2) zet ik hem via de hoofdstelschroef (in de slang) rijker trekt hij onderin beroerd en lijkt het alsof hij nog steeds inhoudt bovenin.
              3) de bovenste stelschroef op de verdamper (die kleine) staat helemaal dicht. Deze zit ook vrij los als je hem iets open zet: lijkt mij dat deze er zo uit kan trillen indien je hem niet helemaal indraait

              Dus lijkt erop dat hij eerst te rijk stond. Heb ik eigenlijk een paar vragen:

              Wat doet die kleine bovenste schroef exact?
              Klopt het dat als hij te rijk staat hij onderin (veel) vermogen verliest?

              Weet iemand hier een antwoord op? Hoop zo toch eens een keer de werking van dat systeem helemaal doorgrond te krijgen haha

              #17802752
              Ghanz
              Deelnemer
                Lid sinds:
                31 July 2005

                nogmaals dan..

                de bovenste is de stelschroef voor je CO hier zet je het stationair mengsel rijker of armer mee.
                belangrijk bij de meeste apk-centra`s.

                de onderste je stationair toerental.

                bovenste schroef staat ongeveer 3 slagen los… door de regel genomen bij de opel 6 cilinders.

                #17802753
                Gubje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 September 2006

                  Beetje traag van begrip he.. Maar ikke nu snap.
                  Bovenste schroef staat in ieder geval helemaal dicht.

                  Heb hem even afgetankt en houdt bovenin in ieder geval niet merkbaar in.
                  Zal wel gekomen zijn omdat de tank bijna leeg is en met optrekken door het klotsen van het gas niets aanzuigt.
                  Maar het plaatje begint steeds beter te kloppen. Hij stond veel te rijk. Heb hem stukken armer gezet via de hoofdstelschroef en hij trekt onderin stukken beter.
                  Dus nu lijkt het probleem in ieder geval opgelost.

                  Het is wat als je de ballen verstand van LPG hebt, maar al doende leert men hoe het werkt.

                  In ieder geval bedankt voor de antwoorden.

                  #17802754
                  Ghanz
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2005

                    geeft niks joh.

                    heb je eerder al ling gedaan van vogelsautogas site.

                    daar staat de preciese afstelling vermeld.

                    doe dat maar een keer, zelfs een echt leek lukt dat.

                    de co schroef helemaal dicht, kan volgens mij niet goed zijn.
                    laat de wagen voor de gein eens aan een co tester hangen..kijken wat ie doet.

                    suck-6

                    #17802755
                    Gubje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      26 September 2006

                      Had ik inderdaad gelezen maar niet goed begrepen.

                      Zal inderdaad binnenkort eens langs een gasboer of apk boer gaan voor de co meting. Hoe meer ik draai hoe beter hij begint te lopen haha.

                      Als alles naar mijn zin loopt zal ik eens een vergelijking laten doen hoe de CO staat, en wat belangrijker is, of hij niet te arm loopt.

                    9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.