Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › LPG (onsteking) afstelling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 januari 2011 om 16:03 #17802747
Vandaag niet veel tijd gehad om te kijken, maar toch nog even flink met remmenreiniger liggen sproeien. Lijkt geheel dicht te zijn, de inlaat. Meteen mijn onsteking op de gok een paar graden vroeger gezet. Lijkt nu wel rustiger te lopen. Een 50 cent muntje blijft toch een heel eind rechtopstaan op het kleppendeksel ;)
Wat me wel opviel, en daar ben ik niet zo blij mee, is dat er vocht in mijn olie zit. Lichte sludge op de olievuldop. Na afvegen en een klein stukje met nog niet warme motor gereden en zat er weer vocht op. Meteen alle bougies gecontroleerd maar geen eentje heeft een afwijkende kleur.
Stomme vraag misschien maar kan dit door de LPG komen? Je hebt altijd wat lek langs de zuigers en dat dit dan op de olie neerslaat?
Zo niet dan heb ik ergens een lek in mijn koppakking of een zuiger. De koelvloeistof is in ieder geval wel zuiver.29 januari 2011 om 20:21 #17802748dat vocht hoef je je niet druk om te maken..
dat hoort gewoon zo :D
heeft de mijne ook, en de manta welke op benzine loopt ook.
dus geen paniek. je rijd vermoedelijk ook vaak korte stukjes…..wat betreft die 50 cent… mooi als dat blijft staan, ik ben al blij als een aansteker staan blijft :P
:thumbup
30 januari 2011 om 10:20 #17802749Dus probleem denk ik opgelost. Straks eens kijken of hij nog start. Is iedere keer even afwachten met koude motor als ik wat verdraaid heb. Maar hij ligt nu stil genoeg naar mijn zin en het lijkt door de vervroeging van een paar graden dat hij onderin beter trekt.
Ik zal het vocht nog eens in de gaten houden maar gelukkig is het dus normaal! Rijdt iedere dat 2x 30km maar dit is hoofdzakelijk file dus eht warm worden valt dan ook tegen.
30 januari 2011 om 11:55 #17802750:thumbup
31 januari 2011 om 19:25 #17802751Nou probleem was dus nog niet opgelost. Na goed warm rijden stationair loop niet fatsoenlijk.
Nu heb ik eens mijn luchtfilter gewisseld voor een ander en dat scheelt nogal. Heb zo’n open luchtfilter rechstreeks op de inlaat zitten. Bij verwijderen van het luchtfilter meteen een andere loop. Had er gelukkig nog eenzelfde liggen met een klein gat erin van een backfire. Na wat prullen valt me 3 dingen op:
1) Hij houdt nu bovenin iets in maar loopt onderin beduidend beter
2) zet ik hem via de hoofdstelschroef (in de slang) rijker trekt hij onderin beroerd en lijkt het alsof hij nog steeds inhoudt bovenin.
3) de bovenste stelschroef op de verdamper (die kleine) staat helemaal dicht. Deze zit ook vrij los als je hem iets open zet: lijkt mij dat deze er zo uit kan trillen indien je hem niet helemaal indraaitDus lijkt erop dat hij eerst te rijk stond. Heb ik eigenlijk een paar vragen:
Wat doet die kleine bovenste schroef exact?
Klopt het dat als hij te rijk staat hij onderin (veel) vermogen verliest?Weet iemand hier een antwoord op? Hoop zo toch eens een keer de werking van dat systeem helemaal doorgrond te krijgen haha
31 januari 2011 om 19:44 #17802752nogmaals dan..
de bovenste is de stelschroef voor je CO hier zet je het stationair mengsel rijker of armer mee.
belangrijk bij de meeste apk-centra`s.de onderste je stationair toerental.
bovenste schroef staat ongeveer 3 slagen los… door de regel genomen bij de opel 6 cilinders.
31 januari 2011 om 20:18 #17802753Beetje traag van begrip he.. Maar ikke nu snap.
Bovenste schroef staat in ieder geval helemaal dicht.Heb hem even afgetankt en houdt bovenin in ieder geval niet merkbaar in.
Zal wel gekomen zijn omdat de tank bijna leeg is en met optrekken door het klotsen van het gas niets aanzuigt.
Maar het plaatje begint steeds beter te kloppen. Hij stond veel te rijk. Heb hem stukken armer gezet via de hoofdstelschroef en hij trekt onderin stukken beter.
Dus nu lijkt het probleem in ieder geval opgelost.Het is wat als je de ballen verstand van LPG hebt, maar al doende leert men hoe het werkt.
In ieder geval bedankt voor de antwoorden.
31 januari 2011 om 21:44 #17802754geeft niks joh.
heb je eerder al ling gedaan van vogelsautogas site.
daar staat de preciese afstelling vermeld.
doe dat maar een keer, zelfs een echt leek lukt dat.
de co schroef helemaal dicht, kan volgens mij niet goed zijn.
laat de wagen voor de gein eens aan een co tester hangen..kijken wat ie doet.suck-6
2 februari 2011 om 08:15 #17802755Had ik inderdaad gelezen maar niet goed begrepen.
Zal inderdaad binnenkort eens langs een gasboer of apk boer gaan voor de co meting. Hoe meer ik draai hoe beter hij begint te lopen haha.
Als alles naar mijn zin loopt zal ik eens een vergelijking laten doen hoe de CO staat, en wat belangrijker is, of hij niet te arm loopt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.