Hallo,
Ik rijd al een tijdje tevreden met mijn Manta 1.9 S.
Alleen is hij een beetje dorstig door de weber carburateurs die ingebouwd zijn.
Gemiddeld rijd ik 1:7,5 en ik ben best vaak op pad.
Daarom overweeg ik nu LPG in te laten bouwen, alleen hoor ik hele wisselende berichten.
Volgens sommigen is namelijk de 1.9 s niet geschikt voor LPG omdat de compressieverhouding hoger ligt dan bij de gewone 1900 blokken.
(van oudsher was de 1.9 op 95 okt en de 1.9 S op 98)
Ook zou het zo zijn dat dit het maximale vermogen uit het blok is waardoor de materialen al maximaal belast worden.
Mij lijkt dat het wel zou kunnen, omdat het een gietijzeren blok is. Misschien wat vaker de kleppen stellen en een smeersysteem ( loodvervanger)
dan zou het toch goed moeten komen?
En hebben jullie misschien nog tips voor de inbouw?
Groeten, Koen.