Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › LPG inbouw kosten en keuring
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2007 om 13:42 #17206412
weet iemand wat het ongeveer gaat kosten om LPG in de auto te installeren?
sorry, het is geen opel.
ik heb een dikke americaan op het oog. uit 73′ met een v8 440 mopar blok(automaat).en moet dat nog verplicht langs de rdw?
24 december 2007 om 17:00 #17379499AnoniemLid sinds:
1 January 1970keuren kost om en nabij de 60 euro bij de rdw
goed gas instalatie kost in nederland toch snel n 1400 euro
op n ameikaan moet je ook cker niet een te kleine mixer
zetteneigenlijk moet je spul van impco hebben;);)
t probleem met rdw keuren is dat je
de meeste delen van de instalatie beslist nieuw moet kopenzoals de vulslang
en de tank de tank moet n certificaat bij zijn
die wordt afgestempeld
dit kan dus maar 1tja als je hem niet omkeurt op gas??????
zoiezo zit je elk jaar met je apk
die mogen hem niet goedkeuren als er geen g op je kenteken staatvoor de douane
tjah als je illegaal op gas rijd kun je n bekeuring krijgen voor
ontduiken van belasting betalen
das n starfbaar feitenkel met n belasting vrije auto betaal je al geen belasting meer
dus valt er ook nix meer te ontduiken;););)
dus oficieel ook nix te bekeurenheb al eens een verhaal gehoord van iemand die ook geen gas op kenteken had
maar wel op gas reed
werd bij de pomp aangesproken door n douane beamtedat dat niet mocht en hij zou n bekeuring schrijven
de eigenaar van de auto zei dat hij t dan liet voorkomen omdat z,n auto ook belasting vrij wasde bekeuring is toen niet uitgeschreven;);)
let wel dit is n verhaal wat ik gehoord heb of t echt waar is kan ik niet met 100% ckerhied zeggen;)
24 december 2007 om 19:48 #17379500als je zelf instaleerd kost zo’n instalatie 1000 tot 1500 euroafhankelijk van de gebruikte onderdelen.
de rdw keuring kost 55 euro
je kunt het ook in laten bouwen door een lpg inbouw station dan ben je vanaf 1500 euro kwijt met lpg op kenteken26 december 2007 om 11:31 #17379501heb ff een bedrijfje in eindhoven gebeld.
1000 euro voor de hele mikmak, onderdelen, inbouwen en keuren.
ben alleen vergeten te vragen hoe groot de tank dan is.en omdat de auto zowiso nog langs rdw moet voor nederlands kenteken, als dan eerst gas inbouwde, en dus gelijk met de rest laat keuren scheelde weer wat.
ik zit er nu tog wel heel serieus over na te denken, is natuurlijk wel erg vet zo’n dikke bak.
ff me loon afwachten nog denk ik26 december 2007 om 15:16 #17379502Heb zelf ook een komplete nieuwe LPG-installatie gekocht en zelf geinstalleerd, incl superverdamper, benzinestarter en klapbaar kentekenhouder iets meer dan 700euroos.
Op http://www.vogelsautogas.nl kun je prijzen en alle maten tanks bekijken.
Bij een americaan zou ik een flinke, of mischien wel dubbele tank kiezen.aangezien de apk voor oldtimers vanaf 1 januari 2jaarlijks wordt (als ik het goed heb) kun je het eventueel overwegen illegaal te rijden en de boel effe uit te bouwen voor de apk. Zoveel werk is dat nou ook weer niet, en je hoeft dan niet elk jaar te gaan (LPG=elk jaar apk)
Rij zelf dus ook alweer enkele jaren lpg (elke dag) en nog nooit gezeiks/controle gehad met politie, douane of wat dan ook.28 december 2007 om 11:39 #17379503even nagevraagd bij een LPG bedrijf:
Prijs: € 1000,00 voor OMVL en 1500,00 met IMPCO incl. BTW
is IMPCO nog zoveel beter dan? iemand hier nog reacties op/ervaring mee/advies?
28 december 2007 om 17:44 #173795041500 ingebouwd met impco instalatie is niet slecht!!
impco levert meer gas voor de grote V8 motoren dus beter !
mijn oom heeft in een diplomat V8 een omvl voldoet wel voor normaal rijden maar als er vermogen gevraagd word is het minder.30 december 2007 om 22:28 #17379505origineel gepost door HAICO
1500 ingebouwd met impco instalatie is niet slecht!!impco levert meer gas voor de grote V8 motoren dus beter !
mijn oom heeft in een diplomat V8 een omvl voldoet wel voor normaal rijden maar als er vermogen gevraagd word is het minder.kan je bij het inbouwen, die hoeveelheid gas niet afstellen dan, of door grotere onderdelen in te bouwen.
en impco is dus wel beter voor je vermogen, maar dus ook stuk minder zuinig als ik het zo goed begrijp?
30 december 2007 om 22:30 #17379506dit mailtje kreeg ik van Revanti LPG in Eindhoven:
Bedankt voor de interesse, hierbij stuur ik een geheel vrijblijvende prijsopgave voor:
Chrysler New Yorker V8 bouwjaar :1973
OMVL of IMPCO (speciaal voor amerikanen) venturi systeem
Ledindicatie op schakelaar voor tankinhoud
100 liter lpg tank tegen achter bank
Buitenvuller achter kenteken dmv kantelplaat, indien mogelijk
Keuren en afmelden bij de RDW
Alles netjes ingebouwd en goed afgewerkt
2 jaar garantie op onderdelen
Prijs: € 1000,00 voor OMVL en 1500,00 met IMPCO incl. BTW
Er is een gratis leenwagen aanwezig.
(revanti LPG in eindhoven)
30 december 2007 om 22:42 #17379507de zuinigheid zit altijd onder je rechter voet.
je zet toch ook geen carb van een 1.6 op een 2.0 om te bezuinigen?30 december 2007 om 22:51 #17379508tja er zijn uiteraard meerdere wegen die naar rome leiden..
tis ook een kwestie van wat wil je zelf…..
we hebben een dodge op gas laten zetten, maar dan wel met “geleende tank”
naderhand wanneer keuring is geweest je eigen oude gasmeuk er ingebouwd en niemand die er over zeurt.
waren klaar met iets meer als 150 euro. owja en een doos sigaren voor het lenen van de Tank :P
3 januari 2008 om 18:32 #17379509okal is je auto belastingvrij, kunnen ze je niet bekeuren op het ontduiken van belasting, maar wel op het rijden in een ongekeurde auto die in feite niet op kenteken staat.
groeten
10 januari 2008 om 20:09 #17379510:angel bekeuring voor illegaal op gas voor een belastingvrije auto is 30 euro
10 januari 2008 om 22:07 #17379511wat ik ervan begrepen heb is dat als je een oldtimer hebt je TOCH maar eens in de 2 jaar moet zelfs al zit er lpg in….
is ook weer gewoon zo’n beslisboom. <- bepaald bouwjaar= om de 2 jaar
11 januari 2008 om 11:44 #17379512Klopt autos vanaf 30 jaar moet om de 2 jaar naar de APK, ongeacht brandstof. Ik ben vanmorgen met de LPG Manta naar de APK geweest, bouwjaar 1976. Volgende keuringsdatum 10-01-2010! :D
3 april 2008 om 16:19 #17379513Impco werkt met een mixer en omvl met een mengstuk waardoor je de luchtdoorlaat verkleint om een zuigend effect te krijgen.
IMPCO is gewoon de BOM voor zo’n V8.suc6
3 april 2008 om 18:05 #17379514origineel gepost door Van het Ende Customs
Impco werkt met een mixer en omvl met een mengstuk waardoor je de luchtdoorlaat verkleint om een zuigend effect te krijgen.
IMPCO is gewoon de BOM voor zo’n V8.suc6
en toch denk ik dat de impco meer vermogen kost..
heb je wel eens zo’n mixer van binnen bekeken :P
en een goed venturi gasstuk hoeft geen vermogen te kosten19 september 2009 om 14:57 #17379515Mijn vader heeft een Mercedes 280se daar hebben we gas instalatie in laten zetten,1000,- in rijssen
Agit heet het bedrijf, je kunt gratis een offerte aanvragen doe dat is!!:D19 september 2009 om 14:58 #17379516http://www.agit-rijssen.com :vertag
25 november 2009 om 19:52 #17379517origineel gepost door seh power
okal is je auto belastingvrij, kunnen ze je niet bekeuren op het ontduiken van belasting, maar wel op het rijden in een ongekeurde auto die in feite niet op kenteken staat.groeten
Benzine is 70% belasting… Zeggen ze daar niks over?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.