LPG in Astra J inbouwen

Forumindex Forums Modellen Astra LPG in Astra J inbouwen

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Firezi
    Deelnemer

Hallo allen,

Voor mijn nieuwe baan moet ik meer km’s woon-werk gaan maken. Omdat ik nog erg tevreden ben over mijn huidige Astra J wil ik deze eigenlijk niet weg doen. Daarom zit ik erover te denken een LPG installatie in te laten bouwen.

Zijn er hier leden met ervaringen betreft LPG installaties in een Astra J? Welk merk adviseren jullie? Zijn alle installaties zonder meer geschikt? Of is de Astra J helemaal niet geschikt?

Betreft een 1.4 Turbo met 140PK, als ik me niet vergis is de motorcode A14NET.

:dank-u:

the-duke
      Deelnemer

Hallo ,

Heb zelf B14NET (99% zelfde motor in een Mokka), jouw motor is geschikt. Zou zeker gaan voor Vialle LPI (vloeibare injectie), geen onderhoudspunten zoals bij  gasinjectie en geen vermogensverlies. Daarnaast hoeft geen verdamper te worden ingebouwd, dus ook geen snijden in koelvloeistofslangen etc.

Heb zelf een Vialle LPI systeem in laten bouwen bij http://www.lpgspijkenisse.nl met 55L ringtank op de plek van het reservewiel. Werken daar zeer netjes en je merkt absoluut geen verschil tussen rijden op gas of benzine.

Gr,
        The Duke

Opeltje17
        Deelnemer

Neem er sowieso een klepsmeersysteem bij!

the-duke
          Deelnemer

Waarom een klepsmeersysteem? Dat doet Opel standaard toch ook niet, als ze af fabriek deze auto’s leveren met LPG ?

Gr,
            The Duke

Opeltje17
            Deelnemer

Daarom gaan ze ook stuk origineel, met een klepsmeersysteem zal die het langer uit houden.

Firezi
              Deelnemer

Ik zag bij verschillende aanbieders dat een klepsmeersysteem voor 100 euro ingebouwd kan worden.

Better safe than sorry in dit geval denk ik.

Ik heb een offerte opgevraagd voor een Vialle LPI installatie, ben benieuwd.

bedankt voor de reacties tot zover.  :dank-u:

Opeltje17
                Deelnemer

Zeker doen!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.