Forumindex › Forums › Modellen › Astra › LPG / G3 slaat vaak terug naar benzine
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 januari 2010 om 02:05 #17215679
Hallo Allemaal.
Heb een Astra – G – Caravan 1600 uit 2000. Hierin ligt een LPG/G3-installatie. Bij starten staat hij uiteraard op benzine. Maar als moter warm is, zou hij moeten overgaan naar gas. Soms gebeurt dit wel, maar vaak niet. Als ik dan handmatig doe, gaat hij wel even op gas, maar naar verloop van tijd slaat hij weer op benzine. Bij hoge snelheden komt hij helemaal niet meer van benzine af.
Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite.
Groetjes, Cor.
2 januari 2010 om 06:31 #17580623welkom, stel je eventjes netjes voor aub
ik heb niet zoveel verstand van lpg, maar lijkt erop alsof er een regelaartje kapot is of zo?
2 januari 2010 om 07:48 #17580624Gasinstallatie laten reinigen. Hoeveel km heeft je bak gelopen?
2 januari 2010 om 11:18 #17580625Komt de motor wel goed op temperatuur? 80 graden of hoger?
2 januari 2010 om 12:54 #17580626Temparatuur senzor defect,, auto maakt denk fout ???,,
2 januari 2010 om 12:54 #17580627origineel gepost door tmug
Gasinstallatie laten reinigen. Hoeveel km heeft je bak gelopen?2 januari 2010 om 12:56 #17580628Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Mijn auto heeft 314.000 km gelopen.
2 januari 2010 om 13:08 #17580629Kan valse lucht zijn.
Heb je al eens Compressie gemeten.
Willem
2 januari 2010 om 22:50 #17580630dit probleem had ik laatst ook bij mijn zwager bij zijn auto bleek uitijndelijk de pomp te zijn
3 januari 2010 om 15:29 #17580631Welk gas systeem heb je ?
Voor koltec heb ik wel gegevens/links en misschien tips.
Heb je een 8 of 16 klepper?
In ieder geval niet van alles los gaan halen zonder dat je een redelijk vermoeden hebt wat er loos is.
http://www.verdampere.nl/pdf/Uitlezen%20diagnosesysteem.pdf
Hier moet je dus beginnen,zorg wel dat je de goede stekker hebt!!!
Ik gebruik zelf altijd een ouderwets proeflampje,een kant aan massa en het puntje in de stekker, dat werkt ook en als je mis zit heb je nog niet direkt kortsluiting.3 januari 2010 om 17:57 #17580632Inmiddels al wat gevonden? bij de coupé van mijn pa met Z18XE en een Koltec systeem hadden we in het begin ook het probleem van overslaan op benzine, maar dat lag voor 90% aan de thermostaat, die heb ik vervangen en het probleem is vrijwel helemaal weg, alleen nu nog een paar dikkere koelslangen op de verdamper en paralel aansluiten op de kachel i.p.v. in serie en dan moet het over zijn.
Meestal liggen dit soort problemen aan een teveel aan koeling (dus bijvoorbeeld een thermostaat die open blijft staan of een verdamper die te weinig koelvloeistof krijgt) waardoor de boel begint te bevriezen en dus overgaat op benzine om totale bevriezing te voorkomen.
Vooral met koude buitentemperatuur of hoge snelheid krijg je dit probleem dan.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.