LPG / G3 slaat vaak terug naar benzine

Forumindex Forums Modellen Astra LPG / G3 slaat vaak terug naar benzine

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17215679
    elyseum
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 January 2010

      Hallo Allemaal.

      Heb een Astra – G – Caravan 1600 uit 2000. Hierin ligt een LPG/G3-installatie. Bij starten staat hij uiteraard op benzine. Maar als moter warm is, zou hij moeten overgaan naar gas. Soms gebeurt dit wel, maar vaak niet. Als ik dan handmatig doe, gaat hij wel even op gas, maar naar verloop van tijd slaat hij weer op benzine. Bij hoge snelheden komt hij helemaal niet meer van benzine af.

      Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt voor jullie aandacht en moeite.

      Groetjes, Cor.

      #17580623
      opelkadetje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 December 2004

        welkom, stel je eventjes netjes voor aub

        ik heb niet zoveel verstand van lpg, maar lijkt erop alsof er een regelaartje kapot is of zo?

        #17580624
        tmug
          Lid sinds:
          4 July 2007

          Gasinstallatie laten reinigen. Hoeveel km heeft je bak gelopen?

          #17580625
          OPC Turbo
            Lid sinds:
            7 June 2009

            Komt de motor wel goed op temperatuur? 80 graden of hoger?

            #17580626
            Famempeters
              Lid sinds:
              8 March 2008

              Temparatuur senzor defect,, auto maakt denk fout ???,,

              #17580627
              elyseum
              Deelnemer
                Lid sinds:
                2 January 2010

                origineel gepost door tmug
                Gasinstallatie laten reinigen. Hoeveel km heeft je bak gelopen?

                #17580628
                elyseum
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 January 2010

                  Alvast bedankt voor jullie antwoorden. Mijn auto heeft 314.000 km gelopen.

                  #17580629
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Kan valse lucht zijn.

                    Heb je al eens Compressie gemeten.

                    Willem

                    #17580630
                    opelastratdi
                      Lid sinds:
                      18 January 2005

                      dit probleem had ik laatst ook bij mijn zwager bij zijn auto bleek uitijndelijk de pomp te zijn

                      #17580631
                      hakvoort
                        Lid sinds:
                        6 March 2005

                        Welk gas systeem heb je ?
                        Voor koltec heb ik wel gegevens/links en misschien tips.
                        Heb je een 8 of 16 klepper?
                        In ieder geval niet van alles los gaan halen zonder dat je een redelijk vermoeden hebt wat er loos is.
                        http://www.verdampere.nl/pdf/Uitlezen%20diagnosesysteem.pdf
                        Hier moet je dus beginnen,zorg wel dat je de goede stekker hebt!!!
                        Ik gebruik zelf altijd een ouderwets proeflampje,een kant aan massa en het puntje in de stekker, dat werkt ook en als je mis zit heb je nog niet direkt kortsluiting.

                        #17580632
                        OPC Turbo
                          Lid sinds:
                          7 June 2009

                          Inmiddels al wat gevonden? bij de coupé van mijn pa met Z18XE en een Koltec systeem hadden we in het begin ook het probleem van overslaan op benzine, maar dat lag voor 90% aan de thermostaat, die heb ik vervangen en het probleem is vrijwel helemaal weg, alleen nu nog een paar dikkere koelslangen op de verdamper en paralel aansluiten op de kachel i.p.v. in serie en dan moet het over zijn.

                          Meestal liggen dit soort problemen aan een teveel aan koeling (dus bijvoorbeeld een thermostaat die open blijft staan of een verdamper die te weinig koelvloeistof krijgt) waardoor de boel begint te bevriezen en dus overgaat op benzine om totale bevriezing te voorkomen.

                          Vooral met koude buitentemperatuur of hoge snelheid krijg je dit probleem dan.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.