Lpg g3

Forumindex Forums Modellen Corsa Lpg g3

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17218940
    C.O.R.S.A.
      Lid sinds:
      18 January 2009

      Ongeveer een jaar geleden vertelde een dealer me dat hij eigenlijk vond dat de motor van een corsa niet sterk genoeg was voor g3 hij raade me een chevrolet aan ,…..

      Ik ben benieuwd naar ervaringen van mensen die een corsa hebben op lpg g3.

      En zijn er mensen die al naar een nieuwe corsa op lpg g3 (af fabriek ) overwegen?

      #17633301
      McKaamos
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 December 2009

        Collega van me rijd in een Corsa B 1.2 (X12XE?) met LPG G3. Dat rijd prima.

        #17633302
        rb18
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 April 2008

          Zelf heb ik ongeveer een jaar geleden een LPG-G3 installatie in mijn Opel Corsa-C 1.2 liter 16V laten inbouwen.
          Ik merk eigenlijk geen verschil t.o.v. benzine.
          Het ligt ook sterk aan je budget. Tegenwoordig heb je verschillende systemen waarbij geen vermogensverlies optreed.

          Kun je wat specifieker zijn in je vraagstelling?
          Ik kan namelijk niet opmaken of je al een auto hebt en deze wilt inruilen tegen een exemplaar op LPG of dat je overweegt een LPG-installatie te laten inbouwen in je huidige auto.

          #17633303
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Wou zeggen.

            zeker de X16XE (Corsa-B) en Z18XE (corsa-C) zijn uitermate geschikt voor LPG..

            De overige motoren met uitzondering van de Z14XEP, Z16XEP, Z18XER zijn prima geschikt voor op LPG

            Willem

            #17633304
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              inderdaad heb zelf de z18xe in een vec liggen op g3
              maar dat bevalt best

              dealer heeft wel n beetje gelijk
              want ik heb ook n chevrolet op lpg en die loopt inderdaad mooier:o

              :wors:P:P

              kan ook aan het aantal cilinders liggen;)

              #17633305
              sw_reijnders
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2005

                het enige punt van een corsa is . . . als er een LPG tank in ligt, past er geen krat bier meer bij :jerry

                en dan niet aankomen met het reserve wiel eruit en een spuitbus erin . . . daar heb je namelijk niks aan met een klapband ;)

                #17633306
                C.O.R.S.A.
                  Lid sinds:
                  18 January 2009

                  origineel gepost door rb18

                  Kun je wat specifieker zijn in je vraagstelling?
                  Ik kan namelijk niet opmaken of je al een auto hebt en deze wilt inruilen tegen een exemplaar op LPG of dat je overweegt een LPG-installatie te laten inbouwen in je huidige auto.

                  *beidde

                  Ik heb nu een Corsa B – 1.4i GLS – x 1.4sz. – 96 .
                  Ik weet niet of dat nog zin heeft een g3 onderbouw. Alhoewel er nog maar 105.000 op de km teller staat.

                  Hoeveel zou je kwijt zijn aan een g3 onderbouw ?

                  In de tussentijd kijk ik alvast naar auto`s af fabriek met lpg g3.

                  Het heeft geen haast maar het kan zo maar heel snel gebeuren.

                  Nieuw heb ik al ( internet ) gekeken naar de corsa en golf af fabriek op lpg g3 .

                  Trouwens vreemd dat ze alleen de corsa uitvoeren met g3 en niet de astra en isignia ?

                  Al met al ben ik dus rustig op zoek naar een goed lpg g 3 alternatief.

                  Maar ik blijf wel een zwak houden voor de Corsa B. Ik heb bijvoorbeeld net 2e hands dakdragers gekocht en sta toch weer versteld hoe goed het allemaal past. Ik ben alleen nog niet zeker of 2 aupingspiralen erop echt goed zal gaan op de snelweg.

                  @ Willem : Zou je uit kunnen leggen wat specifiek het verschil is tussen die motoren die wel uitermate geschikt zijn en welke minder ? Dus waar ligt de crux. Als die er al is ?

                  #17633307
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Kleppen niets meer dan kleppen..

                    deze branden bij de NIEUWE Opel motoren (modellen zonder hydro stoters) vrij snel in, en dan kan de cilinderkop los voor een setje nieuwe kleppen en klepzittingen.

                    willem

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.