Forumindex › Forums › Overige › Slap Geouwehoer › Love parade`s… diepte punt!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2010 om 23:11 #17223893
breek paniek tuusen het station en de enige uitgang en wordt je vertrapt denk ik? en dan 18 doden:o:o
Update: zaterdag 24 jul 2010, 23:40
Bij de Loveparade in Duisburg zijn zeker achttien doden gevallen.
Tijdens het dancefeest in de Duitse stad brak zaterdagmiddag massale paniek uit in een tunnel die van het station naar de hoofdingang van het festivalterrein leidt.Gewonden
Naast de achttien dodelijke slachtoffers zijn in het gedrang zeker honderd festivalgangers gewond geraakt, onder wie ruim 40 zwaargewonden.Grotere kaart weergevenDe Loveparade lijkt overvallen door de massale belangstelling voor het festival. Volgens de politie waren er 1,4 miljoen mensen afgereisd naar Duisburg voor het dancefeest, bijna drie keer zoveel als de capaciteit van het festivalterrein.
Onder hen waren ook veel Nederlanders, omdat Duisberg dichtbij de grens met Nederland ligt. Het is nog niet duidelijk of er Nederlanders onder de slachtoffers zijn. De Duitse politie heeft een noodnummer geopend voor bezorgde kennissen en familieleden: 0049-203/94000.
Chaos
De problemen ontstonden in de late namiddag, toen twee mensenstromen tegen elkaar ingingen: festivalgangers die het terrein wilden verlaten en anderen die net richting het oude rangeerstation trokken. Ter hoogte van de tunnel ontmoetten die elkaar.
Correspondent Margriet Brandsma: “Bezoekers probeerden de tunnel nog te vermijden door via het spoor te gaan, daarom werd ook het treinverkeer vanmiddag stilgelegd. Het lijkt erop dat de organisatie de situatie niet meer in de hand had.”
Ooggetuige
Volgens ooggetuigen negeerde de politie in eerste instantie waarschuwingen van bezoekers dat het fout ging. De bezoekers wilden toch naar binnen en zochten alternatieve routes. Mensen zouden van de weg boven de tunnel over de railing zijn gedrukt.“Ik wilde dat mijn vriendin bleef, want ik wist dat als je op de grond ligt, mensen op je trappen”, vertelt een Duitse ooggetuige. “Ik verloor mijn schoen en toen hielp iemand me overeind. Ik heb geroepen: ‘Ga terug allemaal! Er zijn mensen aan het doodgaan!'”
“We hebben gezien hoe mensen geplet werden in de massa”, zegt een Nederlandse ooggetuige. “Ik heb zeker tien mensen afgedekt gezien en tig anderen werden gereanimeerd.”
Veel mensen wisten in eerste instantie niet wat er gebeurde, want mobiele telefoons hadden geen bereik meer doordat de mobiele netwerken overbelast waren.
Veiligheidsoverwegingen
Uit veiligheidsoverwegingen werd het feest niet abrupt stopgezet maar liet de organisatie de Loveparade rustig uitdoven. De autoriteiten wilden namelijk dat het festivalterrein langzaam leegliep.De nooduitgangen van het terrein werden geopend om het mogelijk te maken dat de mensenmassa kon afvloeien. Degenen die nog op toegang stonden te wachten, zijn met luidsprekers opgeroepen naar huis te gaan.
Tragedie
De Duitse president Wulff heeft al met ontzetting gereageerd op de tragedie in Duisburg. Hij sprak zijn medeleven uit met de nabestaanden en zei dat de oorzaak van de ramp tot op de bodem moet worden uitgezocht.Vredesdemonstratie
Het evenement trekt bezoekers aan van over de hele wereld. Er treden veel internationale top-dj’s op, zoals de Nederlandse dj’s Tiësto en Fedde le Grand. De parade begon in 1989 als een vredesdemonstratie, maar groeide uit tot een gigantisch openluchtfestival.De Loveparade van dit jaar is een van de grootste evenementen in het kader van Ruhr.2010: het Ruhrgebied is dit jaar Culturele Hoofdstad van Europa.
25 juli 2010 om 05:31 #17703534dat is erg:o
25 juli 2010 om 06:00 #17703535AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wat een feest had moeten zijn, eindigde in een drama………..
25 juli 2010 om 07:58 #17703536Echt verschrikkelijk dit.
Er is niks zo gevaarlijk als gebrek aan informatie en massa-paniek…25 juli 2010 om 08:07 #17703537Diep triest
Ik hoorde het bericht gisteravond al
Er zijn tot nu toe al 19 doden…… :(
Ik hoorde ook dat op het terrein plek was voor hooguit 700.000 mensen en dat er 1.4 miljoen mensen aanwezig waren
Dat is het dubbele!!!!
25 juli 2010 om 09:27 #17703538Hoorde dat er ook een 22 jarige Nederlander bij om is gekomen:(
25 juli 2010 om 10:15 #17703539origineel gepost door Jerk
Diep triestIk hoorde het bericht gisteravond al
Er zijn tot nu toe al 19 doden…… :(
Ik hoorde ook dat op het terrein plek was voor hooguit 700.000 mensen en dat er 1.4 miljoen mensen aanwezig waren
Dat is het dubbele!!!!
op het nieuws gister avond werd wee rgemeld dat er slechts 500.000 man op het terrein hadden gekunt.
en dat de politie veel te laat was met ingrijpen, terwijl ze de drukte al vroeg van te voren hadden zien aankomen.
slecht geregeld weer.
25 juli 2010 om 10:43 #17703540En dan maar 1 in/uitgang dat kan toch helemaal niet met zo’n grote mensenmassa !!!:o:o
25 juli 2010 om 11:29 #1770354119 doden.
25 juli 2010 om 13:36 #17703542Nooit meer Loveparade
25 juli 2010 om 14:22 #17703543alles wat een groot feest moet zijn eindigd in een groot drama.kijk ook maar eens naar de nijmeegse vierdaagse ook al weer vechtpartijen geweest.volgens mij is dit echt een hype aan het worden bij sommige feesten en personen om een groot gezellig feest te laten eindigen in een groot drama.
25 juli 2010 om 15:07 #17703544origineel gepost door Jerk
Nooit meer Loveparadelaten we hopen van niet??
25 juli 2010 om 15:23 #17703545origineel gepost door harryastra
Hoorde dat er ook een 22 jarige Nederlander bij om is gekomen:(De rest maakt niet uit? Altijd dit soort teksten bij dit soort drama’s…:hmmz. Vraag me af waarom.
25 juli 2010 om 18:01 #17703546dat zegt ‘ ie toch niet..
Hij zegt alleen dat er OOK een 22 jarige Nederlander onder de doden te betreuren valt.Niet zo gek toch. We wonen immers in Nederland, en dit is een Nederlands forum.
Evenals de media die ook altijd expliciet verslag doet van/over Nederlanders die getroffen worden bij bijv. een ramp. Als er een vliegtuig neerstort waar Nederlands (o.a.) bij omkomen zal de media er meerdere dagen achtereen aandacht aan geven. Als er bijvoorbeld een toestel met uitsluitend 150 Chinezen neerstort zal de media er wellicht hooguit 2 dagen aandacht aangeven. Maar daar is toch niet mee gezegd dat dat verlies minder tragisch is..
25 juli 2010 om 19:17 #17703547Het komt bij mij altijd anders over. Eigenlijk vind ik dat er veel te veel mensen op deze planeet zijn. Maar ik vind het echt verschrikkelijk als mensen of dieren op zo’n manier om het leven komen. Neer gestoken voor een paar gympen, I-pod of weet ik het. Dood getrapt omdat hij naar iemands vriendin keek. Allemaal van die domme dingen.
25 juli 2010 om 19:42 #1770354825 juli 2010 om 20:57 #17703549origineel gepost door nova….
origineel gepost door Jerk
toch wel:thumbdown
Nederlander (22) overleden bij Loveparade
Uitgegeven: 25 juli 2010 10:16
Laatst gewijzigd: 25 juli 2010 14:36
DEN HAAG – Een Nederlandse 22-jarige man is om het leven gekomen bij de paniek die zaterdag uitbrak bij de Loveparade in het Duitse Duisburg.
AFP
Doden bij Loveparade
slideshow videoDat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken zondagmorgen te horen gekregen van de Duitse autoriteiten, aldus een woordvoerder van het departement.
De woonplaats van het slachtoffer is niet bekendgemaakt. Het dodental in Duitsland is inmiddels opgelopen tot negentien. In totaal zijn er 342 mensen gewond geraakt.
Buitenlandse Zaken kan niet uitsluiten dat er Nederlanders onder de gewonden zijn, maar heeft daar nog geen informatie over gekregen.
De ANWB Alarmcentrale heeft geen meldingen binnengekregen van Nederlanders die gewond zijn geraakt. De centrale zal de repatriëring van het dodelijk slachtoffer verzorgen.
Identificatie
Van de negentien doden zijn er zestien geïdentificeerd. Twaalf zijn Duitsers, de anderen komen uit Nederland, Australië, Italië en China.
Dat heeft Detlev von Schmeling van de politie gezegd tijdens een persconferentie in het stadhuis.
De slachtoffers zijn tussen de twintig en veertig jaar oud. Op het festival in het Duitse Duisburg vielen zaterdag negentien doden en 342 gewonden toen paniek uitbrak in de menigte op weg naar het festivalterrein.
Verschrikkelijk
”Dit ongeval is zo verschrikkelijk, dat het niet in woorden te vatten is”, zei Adolf Sauerland, burgemeester van stadsdistrict Duisburg. Hij gaat zondag gewonden in de ziekenhuizen in de omgeving bezoeken.
Over wie schuld heeft aan de tragedie wilden geen van de aanwezigen een uitspraak doen omdat het onderzoek nog loopt.
Organisatie De organisatie van het evenement heeft inmiddels laten weten dat de Loveparade niet meer gehouden zal worden. © ANP
25 juli 2010 om 21:33 #17703550Hopen dat dit geen effect gaat hebben op partys zoals Mysteryland enzo…
Als fanatieke partyganger doet me dit veel pijn :( Voor zoiets ga je niet naar zon feest…
Mn medeleven naar alle omstanders en familie/vrienden van de slachtoffers.
Love Parade 2010: A party you dont want to remember but you’ll never forget
26 juli 2010 om 05:02 #17703551origineel gepost door funkycorsa
origineel gepost door nova….
origineel gepost door Jerk
toch wel:thumbdown
Nederlander (22) overleden bij Loveparade
Uitgegeven: 25 juli 2010 10:16
Laatst gewijzigd: 25 juli 2010 14:36
DEN HAAG – Een Nederlandse 22-jarige man is om het leven gekomen bij de paniek die zaterdag uitbrak bij de Loveparade in het Duitse Duisburg.
AFP
Doden bij Loveparade
slideshow videoDat heeft het ministerie van Buitenlandse Zaken zondagmorgen te horen gekregen van de Duitse autoriteiten, aldus een woordvoerder van het departement.
De woonplaats van het slachtoffer is niet bekendgemaakt. Het dodental in Duitsland is inmiddels opgelopen tot negentien. In totaal zijn er 342 mensen gewond geraakt.
Buitenlandse Zaken kan niet uitsluiten dat er Nederlanders onder de gewonden zijn, maar heeft daar nog geen informatie over gekregen.
De ANWB Alarmcentrale heeft geen meldingen binnengekregen van Nederlanders die gewond zijn geraakt. De centrale zal de repatriëring van het dodelijk slachtoffer verzorgen.
Identificatie
Van de negentien doden zijn er zestien geïdentificeerd. Twaalf zijn Duitsers, de anderen komen uit Nederland, Australië, Italië en China.
Dat heeft Detlev von Schmeling van de politie gezegd tijdens een persconferentie in het stadhuis.
De slachtoffers zijn tussen de twintig en veertig jaar oud. Op het festival in het Duitse Duisburg vielen zaterdag negentien doden en 342 gewonden toen paniek uitbrak in de menigte op weg naar het festivalterrein.
Verschrikkelijk
”Dit ongeval is zo verschrikkelijk, dat het niet in woorden te vatten is”, zei Adolf Sauerland, burgemeester van stadsdistrict Duisburg. Hij gaat zondag gewonden in de ziekenhuizen in de omgeving bezoeken.
Over wie schuld heeft aan de tragedie wilden geen van de aanwezigen een uitspraak doen omdat het onderzoek nog loopt.
Organisatie De organisatie van het evenement heeft inmiddels laten weten dat de Loveparade niet meer gehouden zal worden. © ANP
Ik had het gezien op tv.. uit respect voor de nabestaande:thumbup
26 juli 2010 om 05:06 #17703552Dit topic was eigenlijk bedoeld voor foto’s van gek verklede mensen die lekker aan het feesten waren op de Loveparade, maar zoals je waarschijnlijk wel hebt gehoord liep dat eventjes helemaal anders. De foto’s komen morgen wel. Inmiddels staat het dodental op 18 en 45 mensen ernstig gewond. 16 mensen overleden op de plek des onheils en twee mensen in het ziekenhuis. 18 mensen die gewoon een leuke dag wilde hebben, maar doordat ze op het verkeerde tijdstip door de organisatie naar de tunnel of dead zijn gedreven en er daar paniek uitbrak was vandaag hun laatste dag. De organisatie van de Loveparade mag zeker verantwoordelijk worden gehouden voor het dodental, want wie haalt het in zijn hoofd om meer dan een miljoen mensen door een kleine tunnel te sturen, welke de enige doorgang was naar het festivalterrein. Sterker nog, dit had op nog drie andere plekken kunnen gebeuren in de route die de organisatie had uitgestippeld om mensen door de stad naar de Loveparade te leiden. Straten waren afgezet en elke 20 minuten mocht een klein groepje mensen door. Het publiek schreeuwde Weg mit der mauer en verschillende mensen gingen met elkaar op de vuist of mensen wilden een doorbraak forceren door te gaan duwen. Ome Steve heeft er bijna 4 uur over gedaan om vanuit het centrum van Duisburg bij het terrein van de Loveparade te komen. Zeker 40 minuten vast gestaan in de tunnel met ook verschillende vechtpartijtjes en duwende mensen. Gelukkig ging er een ander hek open, waarna het feest kon begonnen. En een feest dat was het, helemaal niets gemerkt van de ramp in de tunnel. Wel telefoonnetwerk helemaal plat, maar dat lijkt logisch als je tussen duizenden feestende mensen staat. Rond 20.15 uur had Ome Steve weer ontvangst en toen stroomden de smsjes en voicemails binnen. Best bizar, nog geen kilometer van de rampplek zijn en helemaal niets hebben meegekregen van het drama… Ome Steve is eventjes stil. RUST ZACHT!
Update: Het dodental staat inmiddels op 19. Zestien van de negentien dodelijke slachtoffers zijn inmiddels geïdentificeerd. Het gaat om twaalf Duitsers en vier personen uit Nederland, Australië, China en Italië tussen de twintig en veertig jaar oud. Zeker 342 mensen raakten gewond toen paniek uitbrak in de menigte op weg naar het festivalterrein. Na de ramp van gisteren ook nooit meer een Loveparade. Hier nog een keer de ramp vanuit een andere ooghoek.
Steve Stiffbone | 25-07-10 | | | | | | +Filmpje tunnel! http://www.vkmag.com/videos/videos_loveparade_2010_paniek_in_de_tunnel/
30 juli 2010 om 15:15 #17703553Inderdaad, mijn zus was er ook, en heeft er helemaal niks van mee gekregen. Hoorden het pas aan het einde van de dag! Er dramatisch/traumatisch allemaal, hoop dat ze er met het organiseren van van leren!
30 juli 2010 om 15:52 #17703554het zijn volgens mij maar roddels,
maar ik heb vernomen dat de overleden nederlander een student uit Zwolle zou zijn, die studeert in Groningen.anyway, zeer triest dit.
en ook ik, als fanatiek party-ganger, hoop dat het weinig tot geen invloed zal hebben op de in Nederland georganiseerde feesten.
31 juli 2010 om 18:08 #17703555De Love Parade had in Berlijn moeten blijven, dan was dit nooit gebeurd.
Allereerst gaat mijn medeleven uit naar de betrokkenen.
Daarnaast vind ik het jammer dat ik de Love Parade niet mee ga maken. Stond al heel lang op mijn “to do lijstje”.31 juli 2010 om 19:00 #17703556origineel gepost door kadettje-89
alles wat een groot feest moet zijn eindigd in een groot drama.kijk ook maar eens naar de nijmeegse vierdaagse ook al weer vechtpartijen geweest.volgens mij is dit echt een hype aan het worden bij sommige feesten en personen om een groot gezellig feest te laten eindigen in een groot drama.Mwa dat waren maar opstootjes hoor, niks bijzonders en in totaal geen verhouding tot wat er in Duisburg is gebeurd. In Nijmegen ist wat dat betreft perfect geregeld, borden bij de ingangen van pleinen met info of het er wel of niet druk is of dat je beter niet het plein op kan lopen. Sommige straten voor voetgangers zijn eenrichting gemaakt met beveiliging die er ook op toezien dat ook mensen maar een één kant oplopen.
In Duisburg is een grote fout gemaakt, die ene tunnel was de enige ingang. Het terrein ligt ook ergens helemaal ingeklemd, het is wel geschikt voor evenementen maar niet zo massaal als deze.
Daarnaast heeft de politiecoördinatie gefaald, mensen mochten niet op andere wijze het terrein verlaten, ik zou zeggen, alle hekken en dergelijke opengooien.
Goede zet was wel het laten doorspelen van de muziek, zo zijn er nog een hoop mensen die zonder er erg in te hebben gebleven waar ze waren. Anders waren er misschien wel 3x zoveel doden gevallen. Maar goed naar het schijnt heeft het stadbestuur kostte wat het kost de Love Parade willen hebben. Nu is door dat doordrukken het hele evenement om zeep.Met Berlijn kun je de Love Parade nu niet meer vergelijken. Dat was grootendeels in Tiergarten, een immens park en daar trok een optocht langs, voordeel was dat je dus niet zo opeengepakt stond terwijl er ook zo’n 1,5 miljoen mensen waren.
Maar al met al is het idioot dat er door falen van overheid en organisatie mensen omgekomen zijn die alleen een dagje kwamen feesten.
31 juli 2010 om 20:54 #17703557origineel gepost door kadeddilac
De Love Parade had in Berlijn moeten blijven, dan was dit nooit gebeurd.Vind ik ook.. dat was de plek voor het feest
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.