Losse kabel dynamo, is dit normaal?

Forumindex Forums Modellen Corsa Losse kabel dynamo, is dit normaal?

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Coiler

Ik was bezig met het vervangen van de temperatuursensor van mijn corsa toen ik zag dat er bij mijn dynamo een los kabeltje hangt.
      Deze lijkt te zijn doorgeknipt (recht doorgesneden).
      Weet iemand waar dit kabeltje voor dient en ik het handig is deze weer te bevestigen?
      Onderstaand afbeeldingen om het wat te verduidelijken.

Looney
      Deelnemer

Als ik het goed zie is het blauw wit?

Die hoort volgens mij je dashboardlampje aan te sturen…

wim-v6
        Deelnemer

Jup die hoort het dashboard lampje en dus ook de startspanning te geven voor de dynamo..

Willem

Coiler

Oke, hij is inderdaad blauw/wit.
            Zou er een reden zijn waarom deze is doorgeknipt (hier lijkt het op althans)?

En Willem, wat bedoel je precies dat hij de startspanning geeft voor de dynamo?
            Dit klinkt mij alsof hij zonder eigenlijk niet eens zou moeten starten of de accu opladen en dit doet hij wel.

BlackDevil

@Coiler wrote:

Oke, hij is inderdaad blauw/wit.
              Zou er een reden zijn waarom deze is doorgeknipt (hier lijkt het op althans)?

En Willem, wat bedoel je precies dat hij de startspanning geeft voor de dynamo?
              Dit klinkt mij alsof hij zonder eigenlijk niet eens zou moeten starten of de accu opladen en dit doet hij wel.

Weliswaar heet ik niet Willem, maar toch van mijn kant een antwoord. Je dynamo wordt via het lampje voorbekrachtigd, zodat ie direct na start zijn volle laadvermogen heeft.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.