Forumindex › Forums › Modellen › Astra › losse handzender ipv sleutel?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 mei 2013 om 10:12 #17257640
Bij mijn Astra g bj 1999 heb ik het contactslot vervangen omdat hij af en toe haperde bij het afzetten van de motor. De motor slaat dan wel af maar het slot kwam niet terug in de beginstand waardoor de sleutel er vervolgens niet meer in wou.
Dit probleem is nu opgelost maar nu heb ik dus 2 sets sleutels waarvan 1 bedoeld is om de auto te openen en de andere om te starten.
Mijn vraag?
Is een losse handzender die ik bv bij mijn vectra uit 1996 had zo te programeren dat hij ook werkt op mijn cv zodat ik dus maar 1 sleutel meer nodig heb, nl. om te starten en met de handzender de auto te openen of te sluiten?Even ter info, mijn transponder voor de startblokkering zit in de stuurkolom gelijmd omdat ik dus maar 1 orginele en 1 namaak sleutel heb. Dit werkt prima.
9 mei 2013 om 10:24 #18142232je kunt gewoond e afstandsbediening van je astra g toch uit de sleutel baard trekken. Dan heb je een afstandsbediening met knopjes zonder sleutel.
9 mei 2013 om 11:39 #18142233klopt, ware het niet dat die al stuk is. De battarijhouder is eraf gebroken en niet meer te repareren.
9 mei 2013 om 12:15 #18142234dan kan je gewoon zo’n zelfde AB bestellen die je nu hebt en laten programmeren. Je kan ze gewoon los van de baard bestellen
9 mei 2013 om 12:25 #18142235Zal volgende week wel ff bij de dealer informeren.
9 mei 2013 om 13:04 #18142236ik heb nog wel 2 kastjes over 1 met sleutel erbij.
zal even kijken als ze heel zijn. komen van een astra g9 mei 2013 om 18:30 #18142237@krasy wrote:
ik heb nog wel 2 kastjes over 1 met sleutel erbij.
zal even kijken als ze heel zijn. komen van een astra gZijn ze te herprogrameren op een andere auto ( astra g)
Dat is eigenlijk mijn vraag.9 mei 2013 om 19:28 #18142238ja dat is een hele goede ja.
de transponder is in te leren met de opcom / tech2 (maar voor jou niet nodig aangezien hij niet meer in je sleutel zit)
maar geld dat ook voor de cv ?daarbuiten weet ik als je zeg maar je contact aan zet als je dan je deuren vergrendeld dat je sleutel synchroniseert.
maar als die dat ook met een geheel onbekende cv-kastje doet vraag ik me ook wel af.9 mei 2013 om 20:48 #18142239startblokkering is te programmeren met de Tech II, ook als deze al een keer geprogrammeerd is van een andere auto
de afstandsbediening kun je zelf programmeren, ook als deze van een andere auto zijn geweest. Auto op contact zetten en paar keer op open/dicht drukken
9 mei 2013 om 21:43 #18142240@AsconaC20NE wrote:
startblokkering is te programmeren met de Tech II, ook als deze al een keer geprogrammeerd is van een andere auto
de afstandsbediening kun je zelf programmeren, ook als deze van een andere auto zijn geweest. Auto op contact zetten en paar keer op open/dicht drukken
Kijk, daar kan ik wat mee.
Startblokkering hoeft niet geprogrammeerd te worden, mijn transponder zin nl. in m’n stuurkolom.
Het gaat puur om de aansturing van de centrale vergrendeling, maar volgens jou kan ik dus een handzender van bv, een vectra zelf programmeren voor mijn astra.
De procedure ben ik mee bekend dus dit is geen probleem.
Let wel, het gaat me dus puur om de ab. Ik ben niet van plan om een compleet ander systeem in te bouwen.10 mei 2013 om 08:22 #18142241hmmz ja volgens mij is met de knopen alleen synchroniseren.
volgens mij is het dat je hem moet inleren met de opcom.
tegelijken tijd als je de immo inleest .
ik zou gewoon een handbediening met transponder zoeken (daar je eigen sleutelbaard opzetten (ook veiliger met diefstal))
die gewoon inleren en dan werkt het allemaal weer prima dan heb je gelijk weer 2 goede sleutels .
zijn genoeg mensen met een opcom die kunnen helpen weet niet waar je vandaan komt ??
je hebt wel sec-code nodig10 mei 2013 om 13:40 #18142242handzender (de knopjes) heb je geen opcom of tech II voor nodig, alleen voor de startonderbreker, maar de TS heeft deze al bij de stuurkolom gemaakt dus heeft de sleutel geeneens een transponder nodig.
Ik had laatst de knopjes wat versleten en ook ik had de batterij houder stuk waardoor hij vaak haperde, na aantal keer gerepareerd was hij nu echt overleden. nieuw handzendertje gehaald bij de dealer, in de sleutel gestoken, auto op contact gezet, open/dicht gedrukt en hij deed het al.
10 mei 2013 om 14:17 #18142243Das mooi om te horen. Ga maandag na het werk wel eens bij de opel dealer informeren voor een setje.
10 mei 2013 om 14:22 #18142244Je moet wel degelijk de handbediening inleren in je kiekert. Toevallig op kenteken besteld? Want hij mag het niet zomaar doen.
12 mei 2013 om 11:07 #18142245Nee gewoon bij de dealer opgehaald, hadden ze gewoon op voorraad.
Eerst had ik een van (siemens?) maar die werkte niet, toen een van Delphi die nodig is voor de cabrio, en gelijk werkend, ook openen en sluiten van het dak op de AB.
22 mei 2013 om 19:04 #18142246Om even terug te komen op mijn vraag, hier het antwoord.
Een andere ( vreemde ) astra sleutel synchroniseren op mijn eigen astra werkt dus niet.
Wellicht moet hij nog ingelezen worden bij bv de dealer maar ik denk niet dat dit werkt.9 juni 2013 om 13:17 #18142247Probleem opgelost
Ik heb via marktplaats een complete set kunnen scoren bestaande uit een cv module, een startonderbreker, 2 sleutels en een contactslot.
De cv module in mijn auto vervangen en de sleutels werkten direct op mijn cv zodat die weer op afstand werkt. Het contactslot vervangen zodat ik met die zelfde sleutels mijn auto ook kan starten. De startonderbreker heb ik niet vervangen omdat de orginele transponder al in mijn stuurkolom gelijmd zit. Ik heb wel de transponders uit de nieuwe sleutels gehaald om conflicten te voorkomen. Al met al heb ik dus nu weer 1 sleutel nodig om de astra te kunnen openen / sluiten en starten en dat was de opzet van mijn vraag. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.