Losbreekkoord automatische trekhaak Vectra 2007

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Losbreekkoord automatische trekhaak Vectra 2007

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #18089804
    Anoniem
      Lid sinds:
      1 January 1970

      Ik heb een beugel gezien special voor wegklapbare trekhaken.

      http://www.safety-guard.nu/” onclick=”window.open(this.href);return false;

      #18089805
      Peterbilt
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 February 2013

        Ziet er leuk uit….alleen jammer dat deze niet past op een door opel geplaatste wegklapbare trekhaak (vierkant) Oris Matic.
        Daar kan trekhaakcentrum nog wat van leren…. :puke , die nemen niet eens de moeite om een mail te beantwoorden.
        Ik heb zelf ondertussen een beugel gemaakt, vanwege de erg beperkte montage ruimte, en de vorm van de haak.
        Ik krijg alleen de foto niet geupload…..dus als iemand weet hoe, deel ik deze graag…… :thumb

        Opel vectra break 1.9cdti cosmo 150 pk 2008

        #18089806
        CJX
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2011

          Ik heb vandaag een beugel gemonteerd op de wegklapbare trekhaak van mijn VEC , en ik moet zeggen dat ik tevreden ben met het resultaat. :D

          Ofwel: Zo’n beugel past wel, tenminste op mijn auto met een beugel die ik bij Halfords heb gekocht van het merk ” CARPOINT “.
          Deze is op zich best prijzig ( 15 euro ) voor een stuk staal, maar het werkt wel, en is misschien ook wel een oplossing voor andere forumleden.

          De beugel wordt geleverd met M10 bouten van 40 mm lang.
          Deze zijn net iets te kort voor montage op de relatief dikke hals van de wegklapbare trekhaak.
          Daarom heb ik voor de montage bouten van 50 mm gebruikt, die ik van onder naar boven heb gemonteerd met de bijgeleverde moeren en veerringen.
          Op deze manier komen de bouteinden maar net tegen de onderkant van de bumper aan wanneer de trekhaak is uitgeklapt.
          Ingeklapt zijn de boutkoppen net laag genoeg om te passen in de ruimte tussen de trekhaak en de wagenbodem.
          Verder is het natuurlijk zaak dat de beugel op het juiste punt en positie ( met de uitsparingen links ) op de hals van de trekhaak wordt gemonteerd zodat hij in ingeklapte toestand mooi in de uitsparing in de wagenbodem past.

          Hieronder foto’s van het geheel.

          #18089807
          CAlberts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2010

            Ik snap niet hoe je dit gelukt is. Bij ‘ vergrendeld’ hij niet onder de auto op deze manier.

            Ik heb het nu zo gedaan:

            Volgens mij moet een aanhanger nu ook nog passen. Zaterdag de vouwwagen er maar eens achter proberen.

            #18089808
            CAlberts
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2010

              Het past!

              #18089809
              PDM
                Lid sinds:
                10 December 2010

                Dit is mijn oplossing. Hulpkoppeling van Westfalia.

                #18089810
                jaycee
                  Lid sinds:
                  5 November 2012

                  Heb je daar een westfalia onderdeel nummer van…?

                  #18089811
                  CAlberts
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 December 2010

                    Mooie oplossing! Alleen heb je wel een ander type trekhaak, niet eentje die onder de wagen weg klapt, toch.

                    #18089812
                    DennisD
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 June 2007

                      Lijkt mij ook een “gewone” afneembare. Hier zit trouwens toch al een bevestiging aan weleens waar achter je bumper maar toch.

                      #18089813
                      PDM
                        Lid sinds:
                        10 December 2010

                        @jaycee wrote:

                        Heb je daar een westfalia onderdeel nummer van…?

                        Bijgaand de link:
                        http://www.trekhaken.info/producten/trekhaken/314295?k=2143″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                        Het klopt inderdaad dat ik een afneembare trekhaak heb, echter denk ik dat deze ook gaat passen op een automatisch wegdraaiende trekhaak. Een normale hulpkoppeling past immers ook.

                        #18089814
                        CJX
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 December 2011

                          @CAlberts wrote:

                          Ik snap niet hoe je dit gelukt is. Bij ‘ vergrendeld’ hij niet onder de auto op deze manier.

                          Volgens mij moet het bij jou toch op dezelfde manier passen als bij mij.
                          misschien zit er toch wat verschil in montage van de trekhaak waardoor de beschikbare ruimte verschillend is.
                          Maar gelukkig heb je ook een oplossing gevonden.

                          Hierbij nog even wat pica’s van de trekhaak met beugel en aangekoppelde caravan zoals ik de afgelopen vakantie heb gereden.

                          Het elastiek aan de stroomkabel gebruik ik om te voorkomen dat deze over de grond gaat slepen.

                        11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.