Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › lopende corsa op 3 cilinders HHHHEEEEELLLPPP :S
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 mei 2011 om 09:49 #17238208
dag mensen.
ik heb even een kleine vraag
ik en me vriendin willen een opel corsa b van 1998 1.4 geel kleurig kopen
het enige probleem is hij loopt op drie clinders en de waterpomp is kapot
de water pomp is geen probleem.
want we hebben nog een opel corsa b 1.4 van 95 alleen daar hebben we een aanrijding mee gahad en die is total los verklaardmaar hoe kan ik het beste die 4de cilinder aan het lopen krijgen
of is het niet makelijker om van die andere corsa wat we nog hebben de moter om te leggenhopend op een bericht
dat ik verder kan :Dgroetjes jordcorsaboy1991
13 mei 2011 om 09:56 #17884572Op 3 poten lopen komt meestal door ontstekingsproblemen. Het kan iets simpels zijn, zoals een rotte bougie of een slechte bougiekabel, maar het kan (in geval van multipoint injectie) ook zijn dat er een injector naar de gallemiezen is en de betreffende cylinder dus geen benzine krijgt.
Er zijn uiteraard nog meer mogelijkheden, zoals lekkende pakking (waardoor er dus geen brandbare mix in de cylinder blijft zitten).
Het kan dus een goedkope fix zijn, maar ook een smerig dure.Met een 1998-er zit je net buiten de groep auto’s die goedkoop om te keuren zijn, dus even een ander blok er in hangen is technisch gezien wel goed te doen, maar de extra kosten voor herkeuring bij de RDW (circa 500 euro) maken het wel een duur geintje.
Koop je een 1997-er, dan kost het maar 50 euro (mits goed uitgevoerd natuurlijk, maar dat is het al snel)13 mei 2011 om 10:33 #17884571@McKaamos wrote:
Met een 1998-er zit je net buiten de groep auto’s die goedkoop om te keuren zijn, dus even een ander blok er in hangen is technisch gezien wel goed te doen, maar de extra kosten voor herkeuring bij de RDW (circa 500 euro) maken het wel een duur geintje.
Koop je een 1997-er, dan kost het maar 50 euro (mits goed uitgevoerd natuurlijk, maar dat is het al snel)ff over dit stukje.
als je goed gelezen hebt heb je ook gelezen dat hij een 1.4 wil kopen, en dat zijn eigen ook een 1.4 is, dus waarom zal ie dat moeten laten keuren?
ik weet niet beter dat dat gewoon mag en kan zonder een keuring er voor, waneer je van een 1.4 naar een 2.0 gaat moet je hem wel omkeuren geloof ik, maar als de cilinderinhoud het zelfde blijft kun je hem volgens mij gewoon over hangen13 mei 2011 om 10:51 #17884570@soepkiepe wrote:
@McKaamos wrote:
Met een 1998-er zit je net buiten de groep auto’s die goedkoop om te keuren zijn, dus even een ander blok er in hangen is technisch gezien wel goed te doen, maar de extra kosten voor herkeuring bij de RDW (circa 500 euro) maken het wel een duur geintje.
Koop je een 1997-er, dan kost het maar 50 euro (mits goed uitgevoerd natuurlijk, maar dat is het al snel)ff over dit stukje.
als je goed gelezen hebt heb je ook gelezen dat hij een 1.4 wil kopen, en dat zijn eigen ook een 1.4 is, dus waarom zal ie dat moeten laten keuren?
ik weet niet beter dat dat gewoon mag en kan zonder een keuring er voor, waneer je van een 1.4 naar een 2.0 gaat moet je hem wel omkeuren geloof ik, maar als de cilinderinhoud het zelfde blijft kun je hem volgens mij gewoon over hangenJe chassisnummer en motornummer zijn gekoppeld. Laat je niet herkeuren, dan kan je auto in beslag worden genomen wegens verdenking van onderdelendiefstal. Je moet bij ombouw ook niet voor niets goed leesbare serienummers hebben.
Daarbij is een 95-er eerder een 8valve, en een 98-er is eerder een 16valve. Je zit dus met een vermogensverschil, wat ook bekend moet zijn bij de RDW.
De motorcode zal ook nog eens af kunnen wijken. Dan staat er X14SZ op je kenteken en ligt er een X14XE in, bijvoorbeeld. Dat mag officieel ook niet en kan minstens reden tot beboeting zijn.13 mei 2011 om 11:28 #17884569hahaha
wat een toestand allemaal voor een blok om te leggen
weet egt niet wat ik moet doen
we hebben het geld niet om een andere auto te kopen
die corsa met die 3 cilinders en die kapote waterpomp is juist een koopje
350 moet die kosten..en het blok omleggen en alles doe ik zelf
het blok die nu in de corsa ligt is een 1.4I en die van die andere ook
maar heb net de papieren gekeken en het verschil van een 8 valve en een 16 valve stond niet op de papierendus ik denk niet dat daar het verschil in zal liggen
ik hoop gewoon dat het gewoon de kabel is of de bougie dat die vervangen kunnen worden en klaar
groetjes
13 mei 2011 om 13:24 #17884573Welke motorcodes zou je dan hebben in de nieuwe corsa + oude?
Als de milleueisen het zelfde zijn kan je ‘m gewoon overgooien. Chassis/Motornummers checken ze niet bij de APK’s en als je een 1.4 voor een 1.4 wisselt zal de verzekering ook niet erover vallen. Je zit alleen met de eisen die gesteld worden aan 97+ auto’s qua uitstoot. Die moet de 95-er wel halen… En niet met hakken over de sloot… :)
(Zou sowieso je totaled auto compleet bewaren in onderdelen :P)
Ik denk persoonlijk trouwens dat de koppakking eruit geklapt is door hitte (ivm. kapotte waterpomp). Daardoor zal hij waarschijnlijk weinig compressie kunnen bouwen op de “kapotte”cilinder
18 mei 2011 om 07:22 #17884574Ik heb toevallig ook zo ooit de moter van mijn corsa vervangen. Heb nog navraag gedaan bij de verzekering, maar die deden er inderdaad niet moeilijk over.
18 mei 2011 om 07:46 #17884575350 voor een auto met een kapot blok?? :P
ik zou er nog wat meer af zien te lullen als ik jou was:P
maja je kan het blok dus wel over hangen dat scheelt wel weer ;)18 mei 2011 om 16:38 #17884576Ik heb al gemeld dat als je de 1.4 uit de 95 in de 98er legt met ALLE onderdelen van de 1998 motor.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.