Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › Loopt als n Impreza
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 februari 2009 om 21:41 #17208771
heej,
ik kwam vanavond uit mn werk, ben daar nog niet de straat uit of de motor begint te bokken…
nja kon wel redelijk ermee rijden, maar bij overschakelen viel die bijna uit ( moest me voet op t gas houden )
nja ben binne 2km thuis, dus ik sta voor de deur, doe me deur open en loopt beduidend op 3 cilinders ( of 2 zo beroerd )ik denk: lees m ff uit,
ff lampje gefixed… zet contact aan lampje gaat branden, start de motor, lampje gaat gewoon netjes uit…daarna in diagnose gezet…. lampje geeft alleen code geen rpm signaal…
ik denk: computer kapot ofzo… dus ff andere comp eraan, precies t zelfde.
daarna ff getest met vonkzoeker ( witte knipperende lamp ) geeft op elke kabel netjes vonken…
wel merk ik dat er koelvloeistof mist(niet veel), rookt ook wel erg wit ( koppakking ) maar kan ook gewoon condens zijn door t weer…
ik ga morgen ff compressie meten, maar wat zou t nog meer kunnen zijn?? ik kon vanmorgen wel gewoon zonder problemen naar me werk rijden…
Marc
( is n c20ne in n b gsi uit 93 )
3 februari 2009 om 21:55 #17465157Klink als kapotte koppaking ja…dan loopt ie ook vies beroerd op 3 cilinders…..
3 februari 2009 om 22:00 #17465158Je mist koelvloeistof en hij rookt wit? Dan heb je het zelf al gevonden lijkt me.
4 februari 2009 om 05:59 #17465159na de compressie meting even een cilinderlektest….
Ben je er zo achter.. :angelMaar missende koelvloeistof is nooit goed..
Dit kan ook veroorzaakt worden door een lekke / poreuze slang..
Of een rotte radiateur. maar icm met de boven genoemde klachten, gok ik ook op je koppakking.4 februari 2009 om 07:18 #17465160alle bougie’s eruit draaien en het koelsysteem op druk zetten, dan na even wachten starten en kijken of er koelvloeistof uit de bougie gaten komt spuiten.
7 februari 2009 om 16:53 #17465161Ik heb op moment een ongeveer het zelfde probleem, loopt beroerd, totaal geen vermogen, maar wel netjes een vonk op iedere cilinder… alle stekkertjes heb ik nagelopen en alles lijkt in orde maar hij loopt ontzettend beroerd…
7 februari 2009 om 17:19 #17465162ff compressie meten, en ff kijke naar de kleur van je bougies…
ik had:
cil 1: 8 bar
cil 2: 7,9
cil 3: 2.2
cil 4: 2.1dus pakking geklapt tussen cil 3 en 4…
mja, komt n let in…ben k nou aan t bouwen…
Marc
7 februari 2009 om 17:37 #17465163dus alles komt n beetje in n stroomversnelling? :D alleen maar positief toch? :P
7 februari 2009 om 19:23 #17465164ja klopt… wilde t eigenlijk pas van t voorjaar doen… mja k ga niet 1 motor maken voor paar maandjes,dan alles maar n beetje versnellen…
merk alleen net dat k me waterpomp mis… dus moet k alsnog w8e tot maandagMarc
7 februari 2009 om 21:35 #17465165komt het eigenlijk wel eens voor dat er een injector vast komt te zitten/verstopt raakt?
Blok komt namelijk uit een kadett en heeft ongeveer een half jaar/een jaar stil gestaan…7 februari 2009 om 22:35 #17465166n injector wil wel s dicht zitten ( niet zo snel bij n ne ) aangezien die maar door 1 gat injecteerd,en niet door allemaal kleine…
heb je al n compressietest gedaan? is je brandstofdruk wel hoog genoeg? goede massa enzo
Marc
7 februari 2009 om 22:47 #17465167compressietest niet gedaan heb alleen aansluitnippels voor diesel… maar heb het blok gekocht als zijnde gereviseerd… dus zou eigenlijk wel mogen aannemen dat het goed is.
Brandstofpomp is vervangen door een exemplaar uit een astra 2.0 8v
Massakabel van clinderkop naar – pool accu
ECU ligt wel los in de auto, moet de behuizing van de ECU ook massa maken?8 februari 2009 om 09:56 #17465168hoeft niet… bij mn xe lag die met testen en wisselen van ecu’s gewoon op de bekleding…
maarja; zijnde gereviseert, bonnen enzo aanwezig??
wat is gereviseert en noem maar opMarc
8 februari 2009 om 22:46 #17465169uit het originele opel-ruilsysteem, heb kleppendeksel losgehad, oliepompbehuizing eraf en carterpan eronder uit, en alles in 99% nieuwstaat, normaal zit er overal wel wat olieaanslag op, hier nog helemaal nergens… dus vandaar dat ik die revisie wel enigzins vertrouw
9 februari 2009 om 19:35 #17465170Injector v/d 1e cilinder doet nix… dus fftjes een andere zoeken
9 februari 2009 om 20:40 #17465171waar moet je weg komen. heb er nog wel wat liggen :vertag
9 februari 2009 om 21:09 #17465172heb ze ook wel liggen voor het pakken
10 februari 2009 om 06:32 #17465173heb ze al :D
evengoed bedankt voor het aanbod, ik zoek wel nog een spagetthispruitstuk voor een C20NE en evtl. voor in de toekomst een lexmaul/irmscher inlaat… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.