long time follower eindelijk ingeschreven

Forumindex Forums Overige Even voorstellen dit ben ik long time follower eindelijk ingeschreven

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    pjabman

Hallo allemaal,

Ik ben Patrick en ik volg het opel forum al zo’n jaar of 6. Met mijn vorige vectra heb ik veel aan het forum gehad. Met veel succes onderwerpen, besproken problemen en How to’s gevonden. hiermee heb ik veel issues met mijn vorige vec op kunnen lossen. Super forum!

Ik ben een echte hobby klusser. Ik vind het geweldig om aan de auto te sleutelen. Ik weet ondertussen redelijk wat (vind ik in ieder geval :hmmz ) maar heb bij veel zaken uiteraard hulp en kennis nodig (ben geen monteur). Daarnaast is het voor mij soms ook noodzakelijk (en dus niet alleen maar leuk) om zelf te sleutelen, omdat de reparatiekosten anders de aankoopprijs van mijn auto’s overschrijden. Maar ook dan (of juist dan) is de voldoening als ik zelf weer iets heb gemaakt echt heerlijk.

Mijn huidige auto heb ik nu een half jaar en is een opel vectra b2 station met een z18xe motor uit 2001. wat leek als een mooie deal begint echter zo langzamerhand wat minder leuk te zijn. Uiteraard direct na aankoop de filters en vloeistoffen vervangen en wat dingen gereinigd (gasklephuis bijvoorbeeld. was niet echt nodig, maar omdat ik hem er toch al afhad om te controleren.. .achja.) Helaas ook genoeg onvrijwillige zaken ondertussen vervangen: voorste lambda, katalysator, remklauwen en blokken achter.

Mijn veccie is echt een vervoersauto (en daar is de vectra B erg prettig voor). Ik zal er dus niet snel veel aan tunen. Hij is dan ook bijna helemaal origineel. Het enige wat anders is dan anders zijn de getinte achterste ramen en xenon dimlicht. beide vanuit praktisch oogpunt. Bij het laatste liep ik er echter bij de standaard reflectors er tegen aan dat er geen blinderingskapjes in deze lampen zitten, waardoor je recht in de pit keek. Niet fijn voor de medeweggebruikers. Willem V6 heeft op dit forum het overzetten van de blindingeringskapjes van de B1 lampen naar de B2 lampen behandeld (ik geloof dat het Willem was), maar dat was voor mij niet de oplossing. Uiteindelijk custom blinderingskapjes gemaakt die op de xenonpit gemonteerd zitten. Werkt vooralsnog goed en geeft een lichtbeeld met een mooie scherpe lijn.

Ik hoop dat ik nog veel meer van dit forum mag genieten en leren, en dat ik zo af en toe ook een zinnige opmerking op andermans vragen mag posten.

Gr, Patrick

-BlendjuH-
      Deelnemer

Welkom hier …
        Ennuh als je al zolang mee leest …
        Weet je wel dat we ook gek zijn op plaatjes van je veccie ;)

pjabman

Zekers! :D Ik heb alleen nog geen foto’s van het vaccin. Moet nog mooie maken king:

midnight black
          Deelnemer

Toch welkom! Ondanks dat je hier al 6 jaar “rond loopt” ;)

GTS Vectra
            Deelnemer

Welkom op ons mooie forum! :thumb

-BlendjuH-
              Deelnemer

@pjabman wrote:

Zekers! :D Ik heb alleen nog geen foto’s van het vaccin. Moet nog mooie maken king:

Schiet is op dan na al die jaren :jerry

Anoniem

Van harte welkom :D :thumb

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.