lokatie krukassensor x16xel

Forumindex Forums Modellen Astra lokatie krukassensor x16xel

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    dmxnl

Hallo,

Misschien een domme vraag:
      Waar zit de krukassensor van een x16xel?
      Ik heb via google wat foto’s gezien maar kan het niet plaatsen waar het moet zitten.

Kan iemand mij helpen, eventueel met plaatje.

thanks

dmxnl

Heb maar Tis geinstalleerd.
        Was even zoeken maar volgens mij is hieronder met de rode pijl aangegeven de krukassensor (“impulsgever krukas” zoals tis het noemt).
        Ik mag aannemen dat impulsgever krukas en krukassensor dezelfde dingen zijn?

koenelsenaar
        Deelnemer

nee, die zijn anders. Nokkenassensor zit boven, bij je nokkenas onder de distributiekap.

krukassensor zit onder bij je krukaspoelie aan de distributiezijde. deze zit daar in een houdertje, en kun je er van buitenaf zo uithalen.

dmxnl

Sorry maar ik heb het over de krukassensor niet de nokkenassensor, foutje van mij in de tekst.
            Ik las net ergens dat “impulsgever krukas” het zelfde is als de krukassensor.
            Volgens tis2000 moet deze onder op de motor zitten (onder bij de de distributieriem) zie foto boven.
            Ik heb gekeken en zie inderdaad een sensor onder op de motor zitten waar je echt niet zo 123 bij kan.
            Hopelijk heb ik het verkeerd en zit deze ergens makkelijk waar ik deze kan demonteren.
            Ben net een beetje begonnen met sleutelen aan mijn auto, dus sorry voor de weinige kennis.

Opeltje17
            Deelnemer

@dmxnl wrote:

Sorry maar ik heb het over de krukassensor niet de nokkenassensor, foutje van mij in de tekst.
              Ik las net ergens dat “impulsgever krukas” het zelfde is als de krukassensor.
              Volgens tis2000 moet deze onder op de motor zitten (onder bij de de distributieriem) zie foto boven.
              Ik heb gekeken en zie inderdaad een sensor onder op de motor zitten waar je echt niet zo 123 bij kan.
              Hopelijk heb ik het verkeerd en zit deze ergens makkelijk waar ik deze kan demonteren.
              Ben net een beetje begonnen met sleutelen aan mijn auto, dus sorry voor de weinige kennis.

In de post van koenselaar staat het antwoord.

Even je wiel eraf en je kan er zo bij.

dmxnl

Sorry maar ik vat hem ff niet meer.
                Dus waar de rode pijl naar wijst op het plaatje is niet de krukassensor?
                Zit de krukassensor onder de nokkenassensor maar dan meer naar de passagierskant toe?
                En klopt het dat deze niet is afgedekt, wat wel bij de nokkenassensor is?

Misschien dat het simpel is, maar voor mij als leek die er net in duik is alles niet van zelf sprekend, en
                misschien handig dat ik zo gewoon even wat foto’s maak en deze post.
                Volgens koenelsenaar kan ik de krukassensor er zo uithalen, dus helemaal onder waar ik nauwlijks bijkan is in mijn brein dan nit de krukassensor.
                Nogmaals sorry ik begin net, over een maand lach ik hier waarschijnlijk om. Iedereen heeft het moeten leren :D

Nick-GSI
                Deelnemer

Krukas sensor zit idd bij je krukas poelie, als je idd je wiel eraf pakt, dan het kapje demonteerd wat er zit dan zie je hem zitten. Je nokkenas sensor zit boven in de motor bij je nokkenastandwiel ( achter de distributie kap )

koenelsenaar
                  Deelnemer

Krukassensor pak je er zo uit, op de brug maar 10 minuten werk.

Wielkap weg idd, stekker boven losmaken, en hem uit de houder nemen beneden..

wim-v6
                    Deelnemer

-offtopic -offtopic Koen, Dat is met 2 bakken koffie tussendoor :jerry :jerry

Linksonder van het onderste poeliewiel zie je m zitten:

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.