LMM’s vergelijken; OEM vs Fabriek-af

Forumindex Forums Modellen Corsa LMM’s vergelijken; OEM vs Fabriek-af

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    SuperR

Ik lees en merk dat LMM’s regelmatig boosdoeners zijn bij onder andere X12XE blokjes. Ook die van mij is inmiddels al vervangen. Nu zijn er een hoop niet-Opel/originele LMM’s te koop. Nu wil ik eigenlijk wel eens zo’n OEM model open maken en vergelijken met een model wat uit de Opel fabriek kwam.

Ik heb zelf een OEM Bosch model.

Ik wil er eigenlijk wel eens aan meten. Ik heb de vereiste multimeters, scopes etc in huis dus het leek me leuk om van het weekend twee van die LMM’s naast elkaar te leggen.

Is er iemand in Rotterdam die een originele over heeft die het nog goed (genoeg) doet en die ik een weekje mag lenen of die je wil schenken aan mijn experiment?

Bosch heeft een schema beschikbaar van de betreffende LMM dus hoe moeilijk kan het zijn? ;)

sjoerdie
      Deelnemer

Oem= origineel.

Original equipment manufacturer

Dus je wil 2 dezelfde Lmm gaan vergelijken.

Je moet dus eigenlijk oem met imitatie vergelijken

SuperR

Ook goed, ik wil er gewoon een paar naast elkaar leggen en zien waar het verschil in zit.
          Volgens mijn Opel dealer zit er een verschil tussen een ‘Echte Bosch’ en een ‘Origineel geleverd door Opel’. Maarja, hij zou ook gek zijn als hij zegt dat die van hem 2 keer zo duur zijn en het zelfde doet.

Als iemand een of een paar van deze sensors heeft liggen, OEM,Origineel,Imitatie,Werkend,Defect zou ik die graag willen lenen.

dion87

is het origineel niet gewoon een bosche dan?

ik heb nog wel een z20let 70mm LMM liggen, kweenie of je daar wat aan hebt :P
            ook gewoon van bosche

SuperR

is het origineel niet gewoon een bosche dan?
              -Ja volgens mij wel, maar volgens de beste man waren die van Opel ‘net anders’

ik heb nog wel een z20let 70mm LMM liggen, kweenie of je daar wat aan hebt :P
              -Helaas, dat is zo te zien echt een ander ding dus dat wordt lastig vergelijken.

wim-v6
              Deelnemer

De LMM van bosch heeft exact hetzelfde nummer als die Nieuw op je corsa zat.

Deze is echt helemaal gelijk.

Dat geld voor alle lmm’s welke hetzelfde merk en nummer hebben als de origineel gemonteerde.

Dit zijn dan ook echte OEM onderdelen.

De imitaties zijn weldegelijk anders als deze originele en OEM exemplaren, anders zouden de imitaties geen problemen geven, wat ze dus wel doen.

Dat geld ook voor de andere nummers van bijvoorbeeld bosch.

Verstuurd vanaf mijn Samsung S3-mini met Tapatalk

SuperR

Wat ik me dan afvraag is waarom de prijzen variëren van 35 euro tot zo’n 250.

http://www.onderdelenhuiswebshop.nl/a-214493/luchtmassameter-1.0-1.2-1.4-opel-alfa-bosch/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  http://www.onderdelenhuiswebshop.nl/a-214497/luchtmassameter-1.0-1.2-1.4-opel-alfa-nieuw/” onclick=”window.open(this.href);return false;
                  http://www.onderdelenhuiswebshop.nl/a-339578/” onclick=”window.open(this.href);return false;

wim-v6
                  Deelnemer

Simpel:

Link 1 is gebruikt
                    Link 2 is een IMI
                    Link 3 is een Originele

Willem

Anoniem

Maar bij alledrie wordt artikelnummer 0280217123 genoemd, daar kun je dus ook niet echt blind op varen :p

SuperR

@wim-v6 wrote:

Simpel:

Link 1 is gebruikt
                        Link 2 is een IMI
                        Link 3 is een Originele

Willem

Waar maak je dat uit op dan? Ik zie drie keer staan; Bosch 280 217 123. Enkel de prijs, zo doet de omschrijving vermoeden, is anders. Hierboven werd eerder gezegd dat de 2e OEM was, en daarmee ook gewoon een goed part.

joop1970
                        Deelnemer

Ja maar die artikelnummers noemen ze gewoon als richtlijn. Vaker zo bij goedkope onderdelen, zon miskoop doe je maar 1 keer en de volgende keer vraag je naar het merk.

wim-v6
                          Deelnemer

Bij de 1e staat een Gebruikte op de Foto
                            Bij de 2e laten ze het Merk niet zien op de Foto
                            Bij de 3e is alles DUIDELIJK als Bosch met bijbehorend nummer genoemd.

Willem

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.