Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › LJ-PL-80 Kent iemand deze Calibra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2009 om 09:17 #17212379
Hallo,
Als het goed is ga ik morgen mijn Corsa verkopen en dan heb ik natuurlijk een andere auto nodig.
Bij voorkeur een grotere, bijzondere Opel.
Vanavond ga ik kijken voor een Calibra X20XEV van ’95.
Gaat om deze: link.Kent iemand deze auto? Of hebben jullie nog tips waar ik naar moet kijken of wat ik in de gaten moet houden?
Kan iemand voor mij NAP checken, of hoe kan ik dat zelf laten doen?Groetjes Tim
23 september 2009 om 12:52 #17525874Goed opletten naar roest, zou overal ff goed gaan kijken… :)
Het blok is trouwens wel een 2.0 16v ecotec, nieuwere calibra’s hebben die en blok heeft maar 136 pk…24 september 2009 om 14:14 #17525875En?? Is het em geworden?
Greets
26 september 2009 om 10:32 #17525876AnoniemLid sinds:
1 January 1970X20XEV Ecotec is wel zuiniger, stiller, rustiger, en sterker dan een C20XE
Niets mis mee met zo een blok!Hier heerts altijd zo een ondertoon van hij heeft 14PK minder dus het is een ***blok, ga er eerst eens mee rijden voordat je dergelijke opmerkingen maakt!
Het is ook een 95er dus veel minder roest dan een 94er.
PS> Ja ik weet dat er ook 94ers zonder roest zijn, maar gemiddeld genomen is hierboven juist!
27 september 2009 om 20:59 #17525877Alleen de x blokken hebben meer electronische ‘zooi’ er in. Dat is soms nadelig.
Vind persoonlijk de oude blokken ‘beter’.
Ik geef er niks om dat er een liter extra verfikt word aan benzine. Heb dan liever een c blok.En zijn ze daadwerkelijk sterker dan een c??? zit geen ondertoon bij, maar kan mij heugen dat de nieuwere blokken sneller kapot te krijgen zijn dan de oudere….
27 september 2009 om 21:38 #17525878origineel gepost door Pastra
Alleen de x blokken hebben meer electronische ‘zooi’ er in. Dat is soms nadelig.
Vind persoonlijk de oude blokken ‘beter’.
Ik geef er niks om dat er een liter extra verfikt word aan benzine. Heb dan liever een c blok.En zijn ze daadwerkelijk sterker dan een c??? zit geen ondertoon bij, maar kan mij heugen dat de nieuwere blokken sneller kapot te krijgen zijn dan de oudere….
Ben ik niet geheel met je eens hoor.
De X20XEV is een gelijk onderblok maar schijnt versterkt te zijn qua constructie.
De Cilinderkoppen van deze X20XEV zijn in ieder geval velen malen beter geconstrueerd dan die van de C20XE.
die van de C20XE willen vaak gaan lekken van olie naar koelwater kanaal.
ook Tikkende stoters komt een heel stuk minder vaak voor bij deze X20XEV motoren.
En qua elektronica zit er niets meer op als op een C20XE.
Er zit dan wel een EGR op, maar die werkt op vacuum, en is zo goed als storings vrij.
De secundaire luchtpomp kan je zonder problemen los koppelen, hoewel dit redelijk onnodig is.
al met al is een X20XEV een Hele betrouwbare en denk betrouwbaardere motor als de C20XE.
de C20XE die wel zo heerlijk kan brullen bovenin toeren (mis m stiekem wel haha…..
Willem
27 september 2009 om 22:03 #17525879mijn xe is nooit stuk gegaan hoeveel en hoe hard ik ook trapte, zolang je maar alles normaal warm rijd ;) maar dat geld voor de meeste
27 september 2009 om 22:06 #17525880origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door Pastra
Alleen de x blokken hebben meer electronische ‘zooi’ er in. Dat is soms nadelig.
Vind persoonlijk de oude blokken ‘beter’.
Ik geef er niks om dat er een liter extra verfikt word aan benzine. Heb dan liever een c blok.En zijn ze daadwerkelijk sterker dan een c??? zit geen ondertoon bij, maar kan mij heugen dat de nieuwere blokken sneller kapot te krijgen zijn dan de oudere….
Ben ik niet geheel met je eens hoor.
De X20XEV is een gelijk onderblok maar schijnt versterkt te zijn qua constructie.
De Cilinderkoppen van deze X20XEV zijn in ieder geval velen malen beter geconstrueerd dan die van de C20XE.
Willem
Las hier laatst iets over op een Engels forum. Maar kan zo niet terug vinden, stonden allemaal foto’s op v/d verschillen in olie en kvs kanalen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.