Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Lince Zafira A 2.2 uit 2001
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 juli 2011 om 21:06 #17905891
OK thks ga ik morgen eens proberen, kap open en luisteren.
die achterlichten met helder knipperlicht heb ik ook gehaald, staat een stuk nieuwer, ziet er goed uit zo.
ga je ook nog de 2003 grille halen, die met de dikke chrome strip, die heb ik er bij mij ook ingezet, kost niet veel maar smoelt veel beter.
groetjes Kim.25 juli 2011 om 15:12 #17905892Geld is een beetje op :P
Was net bij de dealer om te vragen naar knipperlichthendel, die van mij is toch niet zo heel goed meer, ondanks reparatie.
86 euroBeugeltje voor mijn reservewiel, die de bak omhoog houdt. 56 euro ofzoiets…..
Dat zijn nog eens prijzen :S
Kga wel ff verder zoeken :P
25 juli 2011 om 18:15 #17905894Zit er trouwens onder de Zafira een beschermplaat onder de motor?? Bij mij is ie gewoon open.
29 juli 2011 om 21:06 #17905895Volgende project: Parkeersensoren
We boren eerst 4 gaten in de verpakking:
Dan gaan de sensoren erin en worden in kleur gespoten:
Achterbumper afplakken en afmeten:
Gaten boren in de bumper:
Meten = weten.
4e kabel = + achteruitrijlicht
6e kabel = massa
(nummering is geteld van bovenafgezien hoe hij in de lamp wordt geklikt)
Display heb ik in het midden geplaatst van dashboard. Displaykabel naar achterlicht getrokken. Daar heb ik de parkeermodule zitten.
Sensoren in de 4 gaten geprikt. Verder de 4 kabels van de sensoren ook naar binnen getrokken naar achterlicht toe.
Eindresultaat:
29 juli 2011 om 22:25 #17905896Raamschakelaar functioneerde niet lekker meer.
Moest hard doordrukken wilde mijn raam naar boven gaan. Uitelkaar gehaald, en via print gedrukt. Dat werkte goed.Heb dus wat tape erin gewikkeld. Werkt nu weer prima. Hopelijk houdt ie het ook lang vol :P
30 juli 2011 om 01:00 #17905897parkeersensors zien er goed uit! mooi gemaakt :thumb
30 juli 2011 om 01:35 #17905898alles zeer netjes gedaan !!!! ga zo door met de zafira… :thumb
BPR
30 juli 2011 om 10:43 #17905899Morgen de motorkap nog maar eens polijsten. Heb er een vogelpoepvlek erin zitten. Het is niet voelbaar, dus hopelijk enkel in de sealant gebrand. Krijg hem er met wassen er niet.
2 augustus 2011 om 21:01 #17905900Hey Lince, heb je mooi gedaan die parkeersensoren :wors
Wat ik me nog af vroeg je hebt alle emblemen en type aanduidingen van je achterklep gehaald maar op je nummerbordhouder staat nog reclame :hmmz
En als je die heldere achterlichten doet moet je dan de bolletjes van je knipperlichten ook vervangen(ivm kleur)
Ps: Hoe vind je mn broer zn BMW??
2 augustus 2011 om 21:15 #17905901Van de kentekenhouder klopt inderdaad. Elke keer vergeten om er een andere ervoor te halen. Denk dat ik hem maar gewoon zwart spuit, heb nog verf zat liggen. Kentekenhouder in de kleur van auto :D
Knipperlichten moet je inderdaad vervangen. Standaard zitten er witte bolletjes in. Dat mag dus niet. Maar er zijn zilvere bollen te koop, die knipperen oranje. Staat ook beter, dan zo’n oranje bolletje erin.
Je broer doet ook zn best. Wat een werk zeg :D
3 augustus 2011 om 13:23 #17905902Hahaha ja is zn hobby naast werken….
Hij wil rally sprints gaan rijdenIk heb mn kentekenhouder schoon gemaakt met terpetine en daarna ff banden zwart ofzo erover(witte waas)
Idd een 2003 gril zou zeker niet mistaan, maar ja het is hier €60 daar €80 leuke hobby auto’s maar je loopt er aardig op leeg.
4 augustus 2011 om 15:06 #17905904Einde is in zicht.
Afgelopen dinsdag heb ik mn remschijven en remblokken vervangen aan de voorzijde. Hier zat een trilling in, tijdens het remmen.
Maar vandaag ben ik het meest blij.
Nieuwe aircopomp is vandaag gemonteerd dus is eindelijk te doen in de auto.
Hier nog de foto met nieuwe condensor en radiator
Nog bij de aircoboer voor montage aircopomp.
Tevens 4 nieuwe velgen en banden gemonteerd.
4 augustus 2011 om 15:08 #17905903Update checklist:
1. Mistlampen vervangen DONE
2. Nieuwe achterlicht met witte knipperlichtDONE
3. Parkeersensoren DONE
4. Blinderen DONE
5. Uitlijnen DONE
6. Knipperlicht hendel blijft hangen, als je hem zachtjes aantik, na reparatie blijft ie soms nog hangen. Denk een nieuwe dus.
7. Nieuwe velgen + nieuwe banden hebben DONE
8. Motortemperatuur schommelt tussen 80 en 93 graden. Vermoed dus thermostaat defect.
9. Grote beurt uitvoeren; filters en olie verwisselen, andere olie en vloeistoffen nalopen. DONE
10. sleutel reageerde niet meer. Zojuist batterij verwisseld, kwam heel de houder eruit zetten. Deze heb ik dus opnieuw gesoldeerd. DONE
11. Detailbeurt DONE
12. Airco doet het niet / wordt niet koud. DONE
13. Motorkapkabel vervangen. DONE
14. Distributieketting vervangen
15. Remschijven + blokken voorzijde vervangen. DONE4 augustus 2011 om 15:44 #17905905Heel netjes gedaan allemaal hoor! Mijn complimenten!
Veel succes er verder nog mee!
Groeten,
Kevin4 augustus 2011 om 17:52 #17905906Hey gaaf man je nieuwe velgen liggen eronder :thumb
Remschijven en blokken voor moet ik in de toekomst ook doen heb jij ze bij de stealer vandaan??
en niet onbelangrijk hoeveel was je er voor kwijt??Gr,
Marco.4 augustus 2011 om 19:31 #17905907Heb ze bij de autohandel gehaald. 250 euro voor schijven en blokken.
4 augustus 2011 om 20:09 #17905908OK weet ik dat ik ff moet sparen :D
4 augustus 2011 om 21:07 #17905893Grappig detail vandaag overigens. Nu airco het doet, is mijn watertemperatuur 3 graadjes hoger. Zet ik de airco uit, dan daalt ie weer naar 80 graden. Hij koelt dus te hard :S
Maargoed, vanavond nog ff tijd gehad om wat te doen aan de auto;
Kentekenplaathouder heb ik maar gespoten, weer vergeten om er 1 te halen. Is nu dus gewoon zwart;
Volgende project was xenon inbouwen. Nu heb ik al een hoop ervaring met de Astra G en de Zafira A en het lichtbeeld kan daar dramatisch van zijn. Had me al voorgenomen, mocht het bij mezelf een drama zijn, dan gaat het er gewoon uit.
Ik heb gewoon gekozen voor de kleur 4300K.
Rechterkoplamp, was beeld super in de koplampafstelapparaat. Loopt netjes horizontaal en daarna schuin omhoog.
Heb er geprobeerd er een foto van te maken, met telefoon, maar dat werkt dus niet. Op de foto zie je de lijn heel anders dan in werkelijkheid.
Nogmaals, zoals ie hier op de foto lijkt, is het zware afkeur, want hier staat ie zowiezo te hoog + belijning is 1 diagonale lijn.Linkerkoplamp is iets minder dan de rechter, maar de lijn is redelijk goed te zien in de koplampafstelapparaat.
Zo ziet het er uit om half 10 ‘s avonds. Foto weer met telefoon gemaakt, dus koplampen geven een hoop glare af.
En ja, voor de mensen die denken beter te weten. Rechts op de muur, zie je ook belijning. Maar dat had ik met halogeen ook.
6 augustus 2011 om 13:32 #17905909Vandaag een 2e hands knipperlicht schakelaar binnen gekregen. Schakelaar zelf had iets meer slijtage, dus mn huidige schakelaar heb ik overgezet;
Deze 3 onderdelen heb ik van mn huidige schakelaar eraf gehaald en vervangen voor de “nieuwere”
Alles inelkaar gezet en het ziet er goed uit.
Tevens ook ff foto gemaakt van de xenon overdag;
6 augustus 2011 om 13:41 #17905910Nu ben ik echt zo goed als klaar, zowiezo heb ik het nu wel even gehad qua optische gedeelte buitenzijde.
Hier wat voor en na foto’s
Voorzijde is eigenlijk niks aan veranderd, op 2 nieuwe mistlampen na.
7 augustus 2011 om 00:29 #17905911Vandaag met zn 4en in de auto gezeten…..bij een klein hobbeltje loopt mn rechterachterwiel aan :(
Uitrollen van de wielkasten gaat voor zover ik weet niet, dus denk de velgen iets afdraaien. Vindt ze nu, vooral de voorkant iets te ver naar buiten staan……zucht.ET is 41 volgens mij….dus ET 43 van maken ofzo??
7 augustus 2011 om 10:32 #17905866Heey, prima wagen. Ik heb zelf ook een A met een 2.2 het is echt een beest van een auto.
Net uit Frankrijk vandaag gekomen deze auto gaat gewoon vertikaal de berg op! :thumbup :thumbup8 augustus 2011 om 20:56 #17905912Vorige week nieuwe velgen gehaald, vandaag mn oude velgen weer tijdelijk erop gezet.
Nieuwe velgen zijn ET 41 en ik raak dus rechtsachter mn wielkast.Aan de voorzijde vind ik ze zowiezo te ver uitsteken, dus de velgen worden afgedraaid, zo’n 3mm ongeveer.
8 augustus 2011 om 21:24 #17905913@ackuijt wrote:
Heey, prima wagen. Ik heb zelf ook een A met een 2.2 het is echt een beest van een auto.
Net uit Frankrijk vandaag gekomen deze auto gaat gewoon vertikaal de berg op! :thumbup :thumbupLul niet zo raar Arie……. :jerry
9 augustus 2011 om 10:06 #17905914he lince dat van ja wiekasten he,is dat wel je wielkast of is dat het kuntstof aan de binnenkant van je achterbumper.
gr vectra vlammen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.