Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Lichtvliegwiel is wel erg licht zo
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 januari 2010 om 13:13 #17216896
dit had ik weer 2 weken geleden .
auto wilde niet starten alle lampjes gingen uit, dus ik ging er van uit en netzo als de dealer dat de accu kapot was.
dus nieuwe accu gekocht( zie verkoop topic)
Accu er in en nog steeds geen klik of start beweging, dus weer met dealer bellen , kreeg een tip van, zal de startmotor dan wel zijn, dus ik samen met de buurman de auto aangetrokken (twingo er voor op de sneeuw) breekt de sleepkabel als eerste, ik er een knop in gelegd, toen in zijn drie en na 10 meter liep het astraatje weer.
Daarna gelijk naar de dealer gebracht om naar de startmotor te laten kijken , nieuwe start motor laten monteren en ze hadden nog steeds het zelfde probleem.na wat speur werk met de looplamp kwamen ze er achter dat er 3 tanden van het vliegwiel afgebroken waren(totaal 4 stuks kapot gevonden en 2 lichtbeschadigd) en dat na 10.000 km.
Nu is de vraag hoe kan dit gebeuren????
ps heb wel onder garantie een nieuw vliegwil gekregen maar zit wel met de montageuren, want die zijn voor eigen rekening.
auto is inmiddels wel weer gemaakt, maar ben er nog niet achter hoe dit kan.
orgineel en lichtvliegwiel
]
31 januari 2010 om 15:07 #17602612een kapotte starte krans heeft niks te maken dat de startmotor niets doet
verder hoe dat kan gebeuren zou ik niet weten nog nooit gezien.
31 januari 2010 om 17:28 #17602613slechte kwaliteit????
31 januari 2010 om 18:00 #17602614gebeurt wel is. je kan de krans een slag draaien, of een nieuwe erop.
Het schijnt dat het vliegwiel nagenoeg altijd op het zelfde punt terug komt als je de motor uit zet.31 januari 2010 om 18:52 #17602615Hmm , als het nu wegblijft zou ik zeggen slechte kwaliteit vliegwiel , maar als je het weer overkomt kan het ook zijn dat het ronsel (tandwieltje starter) al rond gaat zonder dat deze op het vliegwiel zit of hij zit nog op de starterkrans terwijl de motor al aangeslagen is , hij komt dan niet goed terug in de starter.
Maar gok toch meer op het 1ste , want de laatste zaken geven meestal extra “metaal” geluiden die je echt wel gehoord zou moeten hebben.
succes Marcel.31 januari 2010 om 19:00 #17602616kan zijn dat ze hem hebben laten vallen scheurtjes in het ijzet endie knalt dan kapot in de motor als er echt kracht op komt
1 februari 2010 om 17:55 #17602617Waar heb jij dat vliegwiel gekocht als ik vragen mag?
Ik heb 2 maanden terug ook een lichtvliegwiel gemonteerd van Mtech in combinatie met een sachs sportkoppeling.Hoop niet dat ik dit probleem ook een keer mee maak… :hmmz
1 februari 2010 om 19:10 #17602618nou ,bedankt voor de reactie’s
ik heb er nu een nieuwe inzitten en ik hoop dat deze wel langer mee gaat dan 10.000 km . het setje komt bij M-tech vandaan,
Maar ik wil eigenlijk wel weten hoe dit nou heeft kunnen gebeuren, hij ziet er op het oog niet krom uit, maar dat is ook erg moeilijk te zien.
Ik moet hem van de week terug sturen naar m-tech, en ik hoop dat ze daar nog ff verder na kijken wat het probleem zou kunnen zijn geweest.
De dealer heeft ook nog naar de startmotor gekeken en daar zagen ze geen beschadigingen op. dus ze sluiten het uit dat dit door de startmotor komt.
ps bij m-tech hadden ze dit nog nooit mee gemaakt.
1 februari 2010 om 19:19 #17602619dit is gewoon slechte kwaliteit vliegwiel, dus het kan goed zijn dat deze ook weer stuk gaat.
1 februari 2010 om 19:26 #17602620origineel gepost door CarloAstra
dit is gewoon slechte kwaliteit vliegwiel, dus het kan goed zijn dat deze ook weer stuk gaat.Tja de tijd zal het leren, moet er maar van uitgaan dat het eenmalig is, anders zouden er wel meer mensen zijn die dit mee hebben gemaakt en dan ook op het forum bekend zijn gemaakt.
ps vliegwiel komt bij zimmerman sport vandaan.
1 februari 2010 om 19:28 #17602621tandjes lijken ook een beetje dunner.
Dat komt de sterkte niet ten goede.even een andere startkrans regelen en dan weer rijden.
theun
2 februari 2010 om 16:51 #17602622origineel gepost door theunm
tandjes lijken ook een beetje dunner.
Dat komt de sterkte niet ten goede.even een andere startkrans regelen en dan weer rijden.
theun
Als inderdaad de tanden dunner zijn dan origineel dan krijgt je vliegwiel het met starten zwaar te verduren, want dan zal er officieel ook een andere startmotor bij horen.
Met andere tanden op je vliegwiel dan op de startmotor (qua maatvoering niet bij elkaar horend spul) dan krijgt je vliegwiel met starten de nijging te klapperen en daar je motor vrijwel altijd op hetzelfde punt uitslaat/start wordt hij steeds daar zwaar belast…
Ik zeg niet dat dit de oorzaak is maar het zal wel kunnen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een keer domme pech zijn geweest! ik heb ooit eens een koppelingsplaat gehad waar na 40.000km het complete hart met spiebanen uitbrak (van een gerenomeerd merk)
9 februari 2010 om 10:03 #17602623Je tandkrans is minder breed als die van de originele. Hierdoor kunnen die tanden minder kracht opnemen (oppervlakte van de tand is kleiner) en dus eerder breken.
De vraag is waarom je een smallere krans hebben gebruikt.Deze krans zal waarschijnlijk van een ander type motor zijn.
De krans zit om het vliegwiel met een krimpverbinding. Als je de krans wat warm stookt dan valt hij er zo vanaf.
Normaal worden altijd de originele gebruikt.Vergelijk ook het aantal tanden eens met het origineel, die moeten precier hetzelfde zijn.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.