Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › lichter vliegwiel x20xev??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2009 om 19:29 #17213492
hey mede opelrijders,
ik heb een vraag ik wil mijn calibra iets meer power gaan geven zodat hij voornamelijk wat sneller op trekt.
nu zat ik er aan te denken om ook mijn vliegwiel te vervangen voor een licht vliegwiel van m-tech vandaan dit omdat ik mijn koppeling toch binnen kort moet vervangen.kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is het vliegwiel te vervangen voor een lichtere in combinatie met een k&n i57 kit, rvs uitlaat custom van voor na achter mt sportkat. of moet ik nog meer aanpassingen gaan maken met betrekking tot het vliegwiel vervangen.
alvast bedankt voor de eventuele reactie’s
:thumbup:):thumbup
p.s. k&n filter en uitlaat al reeds onder auto. en chippen laat ik volgend jaar een keer doen mocht de chip goedkoper zijn voor mijn simtec 56.127 oktober 2009 om 20:11 #17541399zat zal geen probleem zijn… let wel op.. ik had er ook een sportkoppeling(sachs) ingezet.. erg slechte combi in stads verkeer.. en ook leuk:fy1 met inparkeren..
ps zijn bedrijven zat die je (orginele) vliegwiel kunnen afdraaien..28 oktober 2009 om 19:43 #17541400hey thnx voor de snelle reactie.
ja afdraaien zat ik ook aan te denken maar heb liever het orgineel nog achter de hand.nee zat niet te denken aan een sportkoppeling dit in verband ervaring bij een maat van mij in de auto. is inderdaad een hel voor als je in de stad rijd of in de file:D:wtf
28 oktober 2009 om 19:46 #17541401met een sachs koppeling valt prima te rijden hoor…
doe ik ook op straat, wel met een letover het vliegwiel:
tja, meer vermogen zal je er niet uithalen hoor…
in elk geval niet met de mtech vliegwielen…ok,je motor komt sneller op toeren,maar verliest ze ook sneller
28 oktober 2009 om 19:52 #17541402wat stel jij dan voor trpower?
optie ff andere motor erin is niet haalbaar voor mij:angelheb namelijk gehoord dat een andere nokkenas ofzo niet veel uithaald bij een ecopech blok….
30 oktober 2009 om 10:38 #17541403ik had een astra gsi uit 96 x20xev..
lexmaul uitlaatspruitstuk.. geen kat enz..:wors
chip…:wors
powerboostvalve (pbv) van fse.. dubbel membraam
vliegwiel afgedraaid..
ecopech der af..
en het liep als een raket.. heb nooit de nokken gedaan omdat ie snel zat was..
(en wil normaal stationair kunnen draaien)30 oktober 2009 om 18:12 #17541404Jij reed met een starre plaat Patrick, daarom niet leuk in stadsverkeer :vertag
Ik heb trouwens nog een nieuw alu vliegwiel met starterkrans (slechts 3,6 kg bij elkaar) te koop, dus als je interresse hebt. U2u me maar. Het is er 1 voor een C20XE, heb geen idee of die ook op de X20XEV past.
Ik heb hem op de LET zitten, maar heb er nog 1 over. Werkt echt supers ook in de stad en bij parkeren!
30 oktober 2009 om 18:18 #17541405@ corsagsi:
hoeveel moet dat vliegwiel kosten? en is t n plat vliegwiel?
en ff over de xev:
alleen een vliegwiel word je niet wijzer van…
en of er chips zijn voor een xev,dat weet ik niet, zal best welwat mattemaker had, dus uitlaatspruitstuk, chip, pbv en egr eraf, tja dan helpt een lichter vliegwiel wel, maar op een verder standaard motor zou ik t zonde van me geld vinden
30 oktober 2009 om 19:09 #17541406ja chip moet er al zijn maar heb ze in nederland nog niet gevonden….
ander spruitstuk voor mijn x20xev is moeilijk want de meeste spruitstukken zijn vanaf ’96 geven ze aan…toch maar gaan sparen voor een ander motorblok dan denk ik.
thnx voor de reactie en meerdere tips zijn altijd welkom
30 oktober 2009 om 19:11 #17541407ik zal ff vragen aan iemand die ik ken wat je aan een xev kan doen
je kan er geloof ik heel makkelijk een opc ( xer specs ) van maken,
door een nokkenas en computer bij de dealer te laten herprogramerenik zal t ff vragen als ik m zie
31 oktober 2009 om 18:05 #17541408graag als je dat zou willen dat zou ik heel fijn vinden.
thnx alvast2 november 2009 om 08:27 #17541409Originally posted by TRPower
je kan er geloof ik heel makkelijk een opc ( xer specs ) van maken,
door een nokkenas en computer bij de dealer te laten herprogramerenDan heb je wel xer waardes, maar onderblok verschilt tov een xev op aantal punten.
Daar was ooit al wel een topic over, het opc blok is meer verwant aan de 20xe dan aan de 20xev.2 november 2009 om 18:15 #17541410Een C20XE en XER hebben 8 vliegwiel bevestigings bouten, de XEV slechts 6. Gaat niet passen…..
origineel gepost door Corsa_GSi
Jij reed met een starre plaat Patrick, daarom niet leuk in stadsverkeer :vertagIk heb trouwens nog een nieuw alu vliegwiel met starterkrans (slechts 3,6 kg bij elkaar) te koop, dus als je interresse hebt. U2u me maar. Het is er 1 voor een C20XE, heb geen idee of die ook op de X20XEV past.
Ik heb hem op de LET zitten, maar heb er nog 1 over. Werkt echt supers ook in de stad en bij parkeren!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.