Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › lichten vervangen tellerbak dashbord
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 december 2010 om 20:21 #17229878
Hallo.
Na een tigra welke 2 jaar stilstond weer gerapareerd te hebben ben ik de laatste klusjes aan het doen.
Hoe:wtf krijg ik die tellerbak eraf om de lampjes te vernieuwen??
Ik neem aan dat eerst het stuur eraf moet.
Maar dat is al het eerste probleem.Bij voorbaat dank.
Geert
24 december 2010 om 21:23 #17779097eehhh gaat om een ????????????????
24 december 2010 om 22:29 #17779098[rquote=1822721&tid=138962&author=gt/w]eehhh gaat om een ????????????????[/rquote]
Tigra dus…:hmmz
Geen ervaring met Tigra’s, maar denk niet dat het stuur er af moet hoor. Maar je zult er wel iets beter bij kunnen zonder stuur. Meestal zitten de schroefjes uit het zicht onttrokken, dus kijk eens van onder af en misschien zie je wat zitten.
Stuur er af is meestal de toeter knop eruit trekken en eronder een moer los draaien, maar die zit wel geborgd, meestal met een dun metalen plaatje met omgevouwen flapjes. Die zul je dan eerst even naar beneden moeten vouwen. Als die moer los is zet je je knieen er onder om flink druk te creeren en dan geef je met een hamer een tik op de kop. Dit gaat het beste met de moer er nog een stuk op en een dop er op om schade te voorkomen aan de “bout”… of nog beter met een kunststof hamer of een lekker zwaar stuk eikenhout. Dat laatste gebruik ik erg vaak en werkt super en voorkomt zeer goed dat de boel beschadigd, dat waren vier tafelpoten van een tafel die bij het grof vuil stond…:P
27 december 2010 om 09:36 #17779099Het stuur hoeft er echt niet af hoor. Je kan de gebogen slap er af schroeven door drie schroeven los te halen en hem daarna langs je stuur pre trekken. Dan zie jenog twee schroeven voor je tellerunit, die haal je ook los en je tellerunit kan er uit. Denk aan je snelheidskabel, die moet je los klikken en klaar
Succes er mee
27 december 2010 om 10:09 #17779100astu:) werkt het zelfde als bij een tigra, als het een a is tenminste.
steve010.nl/toepassingen/corsa/corsab_inbouw.htm
27 december 2010 om 10:13 #17779101als ik je nog wel een tip mag geven, wanneer je leds wil gebruiken kan het zijn dat het licht uit 1 hoek komt, het is immers een led. schuur deze dan licht op, dan wordt het beter verspreid net als je huidige verlichting.
28 december 2010 om 19:21 #17779102nog een tip, neem een plasmatellerplaat, ben je in 1 keer klaar en ziet er mooi uit. Bedenk wel dat je oranje wijzers niet goed zichtbaar zijn. Deze kan je vervangen door doorzichtige (uit bv Astra) met leds er onder maar dat is wel erg lastig te maken (ik kan het weten haha :D)
30 december 2010 om 18:34 #17779103: Bedankt, alles is gelukt.
De verborgen schroeven waren de oplossing.MVG
Geert
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.