Lichte hapering naar versnelling 3 in Opel Corsa D

Forumindex Forums Modellen Corsa Lichte hapering naar versnelling 3 in Opel Corsa D

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232528
    Corsa66
      Lid sinds:
      29 November 2010

      Ik heb mijn Opel Corsa D Cosmo gekocht in mei 2010. Nu heb ik inmiddels ruim 7000 km erop zitten, maar nog steeds hapert de versnelling naar 3 zo nu en dan. De garage heeft dit soms ook opgemerkt, maar wil er liever niet aan zitten. Het gevolg zou kunnen zijn dat een andere versnelling het dan minder zou gaan doen.
      Op zich zou juist de versnelling naar 3 het goed moeten doen, omdat deze vanuit de vrijstand naar boven gaat, toch heb ik zeker bij een wat koudere motor af en toe ruzie met het inschakelen.

      Omdat ik ook Corsa’s D heb gereden die dit euvel niet hadden lijkt het mij dat het toch kan worden opgelost al heeft de Corsa geen seperaat systeem zoals bij de Astra.

      #17814466
      G-Junit
        Lid sinds:
        24 December 2010

        Als de dealer het probleem verder niet durft aan te pakken en dit niet bij andere Corsa’s van hetzelfde type het geval is zou ik de importeur aanschrijven. Lijkt mij toch dat dit verholpen moet worden.

        #17814467
        Opel_Bjorn
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 May 2008

          Nieuwe versnellingsbak eisen als ze er niks aan willen doen, straks is je fabrieksgarantie op en sneuvelt de versnellingsbak. Ga je wss wel ogen trekken als je het kostenplaatje ziet.

          #17814468
          Corsa66
            Lid sinds:
            29 November 2010

            Ik weet niet hoe het precies heet, maar men heeft het over een gezamenlijke versnellingsbak (tandwielen) die met elkaar in verbinding staan. Dus wanneer 3 ruimer wordt gemaakt kan het zijn dat 4 weer minder wordt.

            In de Astra zit een seperate versnellingsbak waar je de versnellingen per versnelling kunt regelen. Maar ik kan natuurlijk een keer bij een andere garage kijken, om te kijken wat hun er nou van vinden.

            #17814469
            opel-motorsport
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2009

              is een ziekte van de corsa d’s uiteindelijk komen 2de en 4de ook paar bekende hebbe het al meegemaakt blijve terug gaan hoor

              #17814470
              Mr. Horsepower
                Lid sinds:
                20 January 2011

                te nieuw om zelf aan te sleutelen …. als je nog niet meer kapot wil doen … ik ga met m’n seat ook naar de garage als er iets aan is ik doe NIKS zelf aan dat ding ….voila :P

                garantie godverdomme …. ze hebben allemaal zoveel lawaai over garantie ma das goed dan sta ik daar iedere keer als er iets kapot gaat wat niet normaal is … zolang de garantie geld :agent

                #17814471
                Corsa66
                  Lid sinds:
                  29 November 2010

                  Heb er inmiddels 10.000 km opzitten maar nog steeds hapert/haakt de versnellingsbak 1 of 2 x per rit van 2 naar 3. Alle andere schakelen wel goed. De garage heeft opnieuw alles nagekeken, ingespoten afijn natuurlijk gebeurde er niks tijdens de lange proefrit. Maar na het bezoekje toch weer regelmatig gehad. IK druk mijn koppeling goed in, hoor geen tandenpoetsen dus daar kan het niet aan liggen. Hoewel ik mijn garage hoog aansla zou ik toch dit probleem verholpen willen hebben. Wat opvalt hij doet het alleen van 2 naar 3. Heeft iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

                  #17814472
                  McKaamos
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 December 2009

                    Misschien de synchromesh?
                    Dat is het systeem dat zorgt dat de tandwielen vlak voor het daadwerkelijk aanpakken op gelijke toeren worden gebracht zodat ze soepel inhaken.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.