licht vliegwiel v6 m-tech/courteney krom geleverd??

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz licht vliegwiel v6 m-tech/courteney krom geleverd??

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Dietrich Concept
    Deelnemer

Vliegwiel is nu gemonteerd hij slipt niet maar het lijkt eerder of die zo krom is als een hoepel, als ik ondertoeren draai ( 1000 toeren in de 2de gang) en dan het gas vol indruk schud de hele auto gewoon.

3000 toeren draaien dan een beetje koppeling op laten komen idem dito zelfs de kont van de auto trilt!

Lijkt me dus een aardig krom vliegwiel!
      heb ooit ergens ook gelezen dat een nieuw mtech vliegwiel krom geleverd werd had jij dat toevallig rallyastra?

Was nu het beste? vliegwiel terug sturen of ergens laten vlakken????

pff moet de bak er weer vanaf :mad::mad::mad::mad::mad:

DarkNL08
      Deelnemer

volgens mij schudden de meeste autos wel als ze in de 2 rond de 1000 toeren hangen, en dan vooral als je wegtrekt?

Dietrich Concept
        Deelnemer

[rquote=1920797&tid=145964&author=DarkNL08]volgens mij schudden de meeste autos wel als ze in de 2 rond de 1000 toeren hangen, en dan vooral als je wegtrekt?[/rquote]

Nou voorheen deed die dit niet en je rijkt duidelijk de koppeling als je het tevaak achter elkaar doet :o

noc

heb dit ook eens voor gehad.
            probleem was toen een niet gebalanceerd drukgroep.

wim-v6
            Deelnemer

@DarkNL08 wrote:

volgens mij schudden de meeste autos wel als ze in de 2 rond de 1000 toeren hangen, en dan vooral als je wegtrekt?

Mijne gaat in 2 gewoon vloeiend vanaf 550toeren weg hoor (Vectra-B V6 handbak geheel origineel).

Willem

kiyamizio

ik denk zou vliegwiel met drukgroep en alles laten balanceren, maar eerst mtech bellen of het op hun kosten kan:D

rpjverhoev

Je voelt toch wel het verschil tussen onbalans en een minder goede eenparig stationair toerental?

Doordat je het vliegwiel lichter maakt zal de energie minder zijn om je motor op gang te houden, een verhoging van je stationair toerental zal uitkomst bieden denk ik.

Of dit niet het geval? Om eerlijk te zijn heb ik hier nog geen ervaring mee, dus vandaar mijn hersenspinsel….

Groetjes Rene

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.