Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › licht vliegwiel v6 m-tech/courteney krom geleverd??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 april 2011 om 18:03 #17235313
Wie heeft er ervaringen met het vliegwiel van mtech op een 3.0 V6 met F25 bak?
Meen ooit gelezen te hebben dat de koppeling slipte door de chroomlaag die er op zit of iets dergelijks?
zie op ebay ook nog meerdere vliegwielen voor V6 maar is allemaal met chroomlaag.
Gaat die slippen met een 3.0 V6 met sportkoppeling en 243,2 pk?
7 april 2011 om 20:48 #17850918de chroomlaag er afstralen geen optie? :hmmz
7 april 2011 om 20:49 #17850919Zou die chromelaag er af laten draaien. Stralen is gelijk zo grof, denk om je koppelingsplaat he….Zal wel weer glad slijten, maar je plaat dus ook iets.
7 april 2011 om 20:55 #17850920heb ik ook aan gedacht maar liever laat ik hem zo ivm onbalans enzv.
Vraag me dus af of er meerdere mensen problemen mee hebben de leverancier zegt chroomlaag slijt er vanzelf vanaf geeft geen problemen.
Maar tja heb geen zin om het zooitje weer los te maken om het vliegwiel te vlakken omdat die slipt.
Geen mensen met v6 vliegwiel van mtech?
8 april 2011 om 07:27 #17850921Ik heb er 1 in Engeland gekocht! Zonder chroomlaag. Kostte me 300 incl verzenden.
8 april 2011 om 12:30 #17850922[rquote=1909408&tid=145964&author=Trompie]Ik heb er 1 in Engeland gekocht! Zonder chroomlaag. Kostte me 300 incl verzenden.
[/rquote]Dat is het het vliegwiel van rennsport.
ik heb ze bedrijfsmatig besteld bij de hoofdleverancier van mtech voor 204 inclusief verzenden :agent
Leverancier heeft mij verzekerd dat de problemen met slippende koppeling opgelost zijn.We wachten af.
8 april 2011 om 12:55 #17850923wat een afzetter dan. Op inet vraagt ie 315 euro er voor.
8 april 2011 om 22:03 #17850924verschil tussen bedrijfsmatig inkopen en particulier verkopen houdt je altijd;)
8 april 2011 om 23:11 #17850925[rquote=1909547&tid=145964&author=Trompie]wat een afzetter dan. Op inet vraagt ie 315 euro er voor.[/rquote]
inderdaad en prijs is wel exclusief btw maarja btw is weer aftrekbaar!
Hoe denk je trouwens dat mtech die dure banner betaald hier op de website?
moet toch ergens aan verdienen
8 april 2011 om 23:37 #17850926Sommige mensen kunnen maar moeilijk verkroppen dat handel betekend dat er spullen duurder verkocht worden dan dat ze zijn ingekocht.
9 april 2011 om 10:26 #17850927Inderdaad ik begrijp dat ook niet altijd..
Ben absoluut geen ‘Mtech-fanboy’, en wellicht dat ze met sommige delen (te) duur zijn, maar uiteindelijk is niemand verplicht daar te kopen.btw aftrekbaar ?? Mtech moet die 19% over die 315 weer afdragen, maar goed.
In het geval van het vliegwiel zou de marge zou voor M Tech 35% bedrragen.
Is geen exceptionele (hoge) marge lijkt me. Deze marge moet alles dekken, het is een bruto marge.9 april 2011 om 12:18 #17850928Mja totdat ze zelf op die stoel zitten, dan is het klagen dat er niks te verdienen valt. :P Dat is echt zó Nederlands, en wat een beetje slimme handelaar doet….als iedereen korting wil dan drukt ie er in eerste instantie 10% extra op, betaal je je eigen korting zeg maar. Doen ze in Turkije ook, alles is daar 2x zo duur geprijsd als dat je het daadwerkelijk kan kopen als je even handje klap doet. Maar jij hebt een goed gevoel omdat je er de helft af hebt geluld, maar die turk heeft het spul nog 6x over de kop laten gaan :D
9 april 2011 om 17:53 #17850929Jullie hebben wel gelijk hoor! Ik moet eigenlijk nie zo zeuren! ;)
Ik heb ook weleens wat verkocht voor veel mer dan ingekocht! :angel
10 april 2011 om 08:04 #17850930Vliegwiel van Mtech is ook iets te dik, afdraaien van de chromelaag is al een goede om dit enigzins op te vallen.
Willem
10 april 2011 om 21:10 #17850931toch raar dan, want een kennis van me heeft daar dus geen last van. gekietelde 3.0 met mtech vliegwiel icm. f25 bak..
11 april 2011 om 20:59 #17850932wij hadden onvoldoede druk, slippende koppeling, en dat met een geknepen 2.5 V6.
je voelde ook de diafragma werking in het pedaal
Willem
11 april 2011 om 21:09 #17850933[rquote=1912007&tid=145964&author=wim-v6]wij hadden onvoldoede druk, slippende koppeling, en dat met een geknepen 2.5 V6.
je voelde ook de diafragma werking in het pedaal
Willem[/rquote]
was dat niet icm. een f28 bak en zo’n pasplaat ertussen? of was dat iemand anders?
12 april 2011 om 17:43 #17850934Leverancier had toch Dietrich verzekerd dat de problemen met slippende koppeling opgelost waren?
Ik ga er dan ook vanuit dat er dan ook ooit problemen geweest zijn in het verleden. Mischien iets te dikke chroomlaag gehad.
12 april 2011 om 18:45 #17850935Of er nu een pasplaat tussen zit of niet, maakt niks uit wat betreft de koppelings werking, gaat puur op montage ruimte koppelings plaat tussen drukgroep en vliegwiel.
Willem
13 april 2011 om 09:49 #17850936moet die van mij nog monteren, ben benieuwd!
13 april 2011 om 10:07 #17850937[rquote=1912589&tid=145964&author=wim-v6]Of er nu een pasplaat tussen zit of niet, maakt niks uit wat betreft de koppelings werking, gaat puur op montage ruimte koppelings plaat tussen drukgroep en vliegwiel.
Willem[/rquote]
ging mij meer om die bus die je plaatst ivm. het druklager. als die te lang is, ontkoppeld ie ook niet goed he..
13 april 2011 om 16:15 #17850938[rquote=1912007&tid=145964&author=wim-v6]wij hadden onvoldoede druk, slippende koppeling, en dat met een geknepen 2.5 V6.
je voelde ook de diafragma werking in het pedaal
Willem[/rquote]
Dat ligt denk ik aan de pasplaat, Ronald had ook een 3.0 met F18 en pasplaat.
Dat reed voor geen meter! en zelfs met de originele koppeling, vliegwiel slipte die door!!13 april 2011 om 19:13 #17850939[rquote=1912966&tid=145964&author=bd.][rquote=1912589&tid=145964&author=wim-v6]Of er nu een pasplaat tussen zit of niet, maakt niks uit wat betreft de koppelings werking, gaat puur op montage ruimte koppelings plaat tussen drukgroep en vliegwiel.
Willem[/rquote]
ging mij meer om die bus die je plaatst ivm. het druklager. als die te lang is, ontkoppeld ie ook niet goed he..[/rquote]
We hadden een gewoon en niet aahgepast druklager ertussen.
met de juiste ontkoppelbaan en ontkoppelbereik, dus daar lag het bij ons niet aan.
De gehele setup was origineel op het vleigwiel na!!!
Ligt niet aan de pasplaat, daar de koppelings werking gelijk was aan origineel.
Willem
13 april 2011 om 21:13 #17850940Toch is het probleem bij hem nu opgelost je voelde door die pasplaat duidelijk de diafragma werking.
en bij stationeer toeren draaien hoorde je het druklager gewoon rammelen af en toe!Nu met een normale F25 bak, sportkoppeling, licht vliegwiel niet meer slippen en geen diafragma werking meer in het pedaal.
16 april 2011 om 21:00 #17850941Het licht echt niet aan die pasplaat, snap niet dat mensen daar problemen mee hebben Zal dan eerder aan liggen dat de F28 gaar is. Moet je eens de prisas van een F25 bak opmeten, en die van een F28. Lengte is hetzelfde, moet je de beide bellhousings eens opmeten, die van een F25 staat verder naar voren, de prias valt daar dus ruim binnen, bij een F28 ligt de punt van de prisas vrijwel gelijk met de rand van de bellhousing. Enige wat die pasplaat doet is die belhousing verbreden zodat je dus het V6 vliegwiel er aan kunt laten zitten i.p.v een 16v monteren en de motor opschuiven.
Probleem wat je nog wel kunt hebben is mer het lichte vliegwiel. De genoemde chroomlaag kan een probleem zijn. Combinatie van een 3.0 motor, licht vliegwiel en een 2.5 koppeling. Probleem is dan een slippende koppeling door een te warm wordend vliegwiel. Oplossing is een versterkte sachs sportkoppeling te monteren.
Ik heb de laatste jaren al genoeg van V6 gezien om inmiddels wel te weten wat goed gaat en wat niet. En dan zijn er altijd nog de tussen verhalen, bij de een gaat het goed en bij de ander niet.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.