Licht inhouden / stotteren

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Licht inhouden / stotteren

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17680826
    Imperium
      Lid sinds:
      21 February 2006

      Ik zat eens te denken, kan het niet mijn lambda sensor zijn die de ellende veroorzaakt? Moet je perse een foutcode krijgen in geval van de lambda?

      #17680827
      Imperium
        Lid sinds:
        21 February 2006

        Heeft niemand enig idee?

        Ik begin steeds meer de neiging te krijgen om de Calibra maar weg te doen gezien het feit ik me er ontzettend aan stoor, én omdat ik het gewoon niet kan vinden…

        Even op een rijtje:

        Inhouden en schokken totdat koelvloeistoftemp metertje begint te bewegen. Dan heeeel stuk minder. Verbruik is aan de hoge kant (1 op 9 / 10) Bougies zijn wit. koelvloeistoftemp sensor, bobine,. bougies, brandstofpomp, brandstoffilter zijn allemaal vervangen. CO-test laat niks vreemds zien.

        Auto rijdt net zo kut zonder lambda als met.

        Auto slaat over als deze laag in de toeren rijdt of stationair draait (zie onderstaande video)
        http://www.youtube.com/watch?v=EuQpm_5r1Nw

        Wie herkent dit probleem?

        Ook heb ik het gevoel dat de problemen zijn gekomen nadat ik de vlotter(?) heb vervangen (foto 2 posts hierboven) Deze leek op het oog hetzelfde als die van een XE maar je weet maar nooit (kwam uit een 8v of V6) Kan dat uberhaubt?

        #17680828
        Vinci
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 August 2009

          Hoe grote retour zit er op de vlotter die je nu er op hebt zitten? die moet in elk geval groot zijn voor een C20XE. Bij een 8 klepper is die meen ik dunner dan de aanvoer…

          #17680829
          TheGeneral
            Lid sinds:
            21 February 2010

            Je weet zeker dat je lambda sensor 100% goed is.? en je lucht massa meter is die ook 100% goed?

            #17680830
            Imperium
              Lid sinds:
              21 February 2006

              Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat als ik een wat langere rit maak en een uurtje later terugkom de auto wil starten dat dit heel moeizaam gaat. Duurt lang voordat ie aanslaat en moet veel gas bijgeven. Ook lijkt het dat ie dan ff op drie poten loopt. Als ie eenmaal rijd. Dan rijd ie als ie normaal doet (zie dit topic) zou dit recente probleem verband kunnen hebben met de de problemen die worden aangekaart in dit topic? Mischien dat iemand nu een verband kan maken? Of de lambda en lmm helemaal 100% zijn durf ik niet te zeggen. Maar als ik de lmm los trek is er niet mee te rijden.

              #17680831
              armando
                Lid sinds:
                15 February 2007

                Is de accu goed de dynamo ook.
                FR78 bougies van bosch zijn heel goed voor deze blokken.
                De lambda vernieuwen is nooit wegegooid geld bij mij reed ie 100keer beter (C20let).Anders de gaspotentie sensor ff uitwisselen.Dit kan ook een massa probleem zijn.Lmm draad bewegen terwijl die draait testen testen testen.Valse lucht onder de SFI kast.De Lambda is een aanrader.

                #17680832
                Vinci
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 August 2009

                  Bougiekabels recent vervangen?

                  Veel gas bij met starten doe je normaal alleen als hij verzuipt… Ruikt het op een gegeven moment dan naar benzine als je start zonder gas te geven?

                  Kleur van de bougies?

                7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.