Licht gaat uit => scandinavische instelling + lichtsensor

Forumindex Forums Modellen Astra Licht gaat uit => scandinavische instelling + lichtsensor

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255668
    MPWPeter
      Lid sinds:
      16 April 2012

      Ha Forummers! :thumb
      Hier opeens een heel raar probleem… :wtf

      Een jaar geleden heb ik met de OPCOM m’n verlichting van de Astra H uit 2009 op “standaard aan” gezet. Ik rij altijd met licht aan, de lichtsensor wordt dus alleen gebruikt om het dashboard in de dag- of nachtstand te zetten.

      Sinds gister springt de verlichting bij het starten aan en schakelt meteen weer uit na een seconde. De auto geeft geen ECN via rempedaal/gaspedaal combinatie en er is geen bezoek geweest aan de dealer ofzoiets, de settings zijn daar dus niet “hersteld” naar fabrieksinstellingen. :hmmz

      Wie heeft dit ook al eens gehad en heeft een oplossing gevonden? :wors

      Groeten,
      Peter

      #18110818
      Spacejam
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 November 2006

        zet eens de lichtschakelaar aan en direct weer uit, dan zal het weer werken. Je kan die functie daarmee in en uitschakelen.

        #18110819
        MPWPeter
          Lid sinds:
          16 April 2012

          @Spacejam wrote:

          zet eens de lichtschakelaar aan en direct weer uit, dan zal het weer werken. Je kan die functie daarmee in en uitschakelen.

          Je bedoeld de ronde schakelaar helemaal naar rechts en daarna weer naar links draaien? Daarmee stel je de automatisch inschakelende verlichting in?

          #18110820
          Spacejam
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 November 2006

            klopt. Aan en dan meteen weer uit.

            #18110821
            MPWPeter
              Lid sinds:
              16 April 2012

              @Spacejam wrote:

              klopt. Aan en dan meteen weer uit.

              Gedaan en voor de zekerheid ook maar meteen even lichtvariant 5 opnieuw geprogrammeerd met de OP-COM. Morgen bij daglicht maar zien, of het licht meteen inschakeld met het starten van de motor. :wors

              #18110822
              MPWPeter
                Lid sinds:
                16 April 2012

                @Spacejam wrote:

                zet eens de lichtschakelaar aan en direct weer uit, dan zal het weer werken. Je kan die functie daarmee in en uitschakelen.

                Helaas werkte het niet meteen met alles wat ik heb gedaan, dus maar even verder gegoogled… Spacejam, je had het bijna goed. Op een Vauxhall forum kwam ik tegen dat je het twee keer achter elkaar aan en uit moet draaien. nadat ik dat had gedaan deed het licht het weer zoals geprogrammeerd!

                #18110823
                Spacejam
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 November 2006

                  1x is zeker genoeg maar je moet het wel snel genoeg doen.

                  Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.