LEXMAUL spaghetti spruitstuk en sportdemper??

Forumindex Forums Modellen Astra LEXMAUL spaghetti spruitstuk en sportdemper??

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Dragon_blue
    Deelnemer

Ola beste Opelaars En Opelinnen

:wub
      http://www.originalcarparts.nl/component/option,com_virtuemart/Itemid,1/category_id,293/flypage,shop.flypage/manufacturer_id,0/page,shop.product_details/product_id,2073/
      :vertag

Bestaat zoiets ook voor een Z16XE (74KW/100pk)??:hmmz
      is dat makkelijk te vervangen/monteren zonder brug of smeerput… of niet?

ook ben ik op zoek naar een goeie sportdemper voor mijn station MET TREKHAAK…
      wie weet wat?? k heb t liefst ene met dubbele ronde, of dubbele vierkante, of een brede uitloop (de zogenaamde DTM ovaal), van die grote ronde jappenpijpen heb ik een bloedhekel aan.

mvg, jos

t is voor onder beschreven wagen.

Dragon_blue
      Deelnemer

Sportdemper voor astra G Station 1.6 16v met trekhaak?? iemand een idee?

Klanderman

Echt makkelijk te monteren zonder brug is het niet nee. Je moet toch onder de auto zijn bij de uitlaat. Mijn broertje heeft een spaghettie van lexmaul op zijn x16xel zitten. Dit is wel bij een Vectra B. Hij moest de uitlaat aanpassen aangezien de spaghetti niet dezelfde lengte had als het originele spruitstuk. Nu weet ik niet of dat bij jou ook het geval is (als er al een spruitstuk te krijgen is) maar dan heb je toch echt wel een brug nodig.
          Je kun anders in Duitsland of Engeland op zoek gaan (ebay). Daar is namelijk veel meer te krijgen dan in ons kikkerlandje.
          En wat betreft de uitlaat. Zoek eens naar Remus of Sebring. Die hebben een grote keus aan einddempers.

boxum56

Vervangen zonder brug is niet makkelijk maar het lukt wel als je de voorwielen op van die oprijbokken kunt rijden.
            Let wel op je veiligheid en de stabiliteit van ‘t geheel, je zult niet de eerste zijn……

OPCdriver

Zou kijken voor een hobbygarage in de buurt , dan heb je een brug incl. gereedschap ter beschikking.
              Kost natuurlijk wel wat maar scheelt ook tijd en ergenis.

Dragon_blue
              Deelnemer

origineel gepost door Klanderman
                Echt makkelijk te monteren zonder brug is het niet nee. Je moet toch onder de auto zijn bij de uitlaat. Mijn broertje heeft een spaghettie van lexmaul op zijn x16xel zitten. Dit is wel bij een Vectra B. Hij moest de uitlaat aanpassen aangezien de spaghetti niet dezelfde lengte had als het originele spruitstuk….
                En wat betreft de uitlaat. Zoek eens naar Remus of Sebring. Die hebben een grote keus aan einddempers.

wat heeft hij aan moeten passen dan?
                de lengte waarmee deze tegen de cilinderkop aan komt,
                of de hoogte, waarmee deze naar beneden steekt?? of nog anders??

:)
                uitlaatjes ga ik eens voor neuzen…
                danku voor de info… meer tips zijn welkom…

Klanderman

Hij heeft het gedeelte waar de kat zit moeten aanpassen. Het normale spruitstuk liep zeg maar naar beneden en dan zat daar een flens waar het kat gedeelte aan zat. De lexmaul loopt verder door dus het spruitstuk loopt langer door onder de auto zeg maar. Dus hij moest het gedeelte waar de kat in zit inkorten. Niet zoveel werk overigens. Maar je hebt er toch echt wel een brug voor nodig….

Overigens zou ik dan ook aan een andere middendemper gaan denken als ik jou was. Een spruitstuk doet meer als het hele uitlaattraject is aangepast. M’n broertje heeft ook een remus einddemper, middendemper en een katvervanger. Daarnaast heeft hij de diameter van het hele uitlaatsysteem iets vergroot.

Dragon_blue
                  Deelnemer

origineel gepost door Klanderman
                    Hij heeft het gedeelte waar de kat zit moeten aanpassen. Het normale spruitstuk liep zeg maar naar beneden en dan zat daar een flens waar het kat gedeelte aan zat. De lexmaul loopt verder door dus het spruitstuk loopt langer door onder de auto zeg maar. Dus hij moest het gedeelte waar de kat in zit inkorten. Niet zoveel werk overigens. Maar je hebt er toch echt wel een brug voor nodig….

Overigens zou ik dan ook aan een andere middendemper gaan denken als ik jou was. Een spruitstuk doet meer als het hele uitlaattraject is aangepast. M’n broertje heeft ook een remus einddemper, middendemper en een katvervanger. Daarnaast heeft hij de diameter van het hele uitlaatsysteem iets vergroot.

Check even de link bij mijn oorspronkelijke vraag… zoiets was ik van plan, maar dan moet ik natuurlijk zeker weten dat t past… kan niet direct een brug lenen, heb (NOG) geen bokken,
                    en kan niet lassen… (zou trouwens wel ooit nog een cursus willen volgen…

Klanderman

Ja bij jou link zit de kat er al bij. Maar weet je intussen al wel of er ook een spruitstuk is voor jou type blok dan? Want deze is dus niet voor die van jou. De x16xel heeft de kat ook onder de auto en niet direct aan het spruitstuk vast dus dat is ook een heel ander type spruitstuk. Ik zal eerst maar eens kijken of er uberhaupt wel een spaghetti van lexmaul voor jou blok is te krijgen….
                      Maar als je dus moet aanpassen dan heb je echt wel een brug nodig en iemand die kan lassen.

Bovendien heeft mijn broertje het zo gemaakt dat hij zijn kat voor de apk zo weer kan monteren anders komt die niet door de keuring. Maar met een sportkat moet dit geen probleem zijn. Weet alleen niet of je met een middendemper vervanger wel door de apk komt???

Dragon_blue
                      Deelnemer

Dat bedoel ik
                        ik weet niet eens of die te krijgen zijn, maar ik had ergens gezien van wel…
                        mijn kat zit idd onder de motorkap direct onder het spruitstuk TEGEN het motorblok aan…

ga eens zoeken…
                        ik hoop dat t kan…

Dragon_blue
                        Deelnemer

Kan mij iemand vertellen of er een lexmaul spaghetti spruitstuk bestaat voor een astra G station Z16XE Ecotec uit 2001??

:afro
                          en welke sport einddempers kan ik het beste pakken MET een trekhaak?

oeshkar
                          Deelnemer

Tja… niet dat ik ervaring heb met het monteren van die dingen, maar wat wil je ermee? meer vermogen?

Ik heb even voor je op de site van Lexmaul gekeken, de enige twee 1.6 motoren waar ze een spaghettispruitstuk voor hebben zijn de X1.6SZR en de X1.6XE en daar tel je al €450 voor neer (geen Z-serie motoren, behalve de 1.8).
                            kijk hier maar eens: http://www.lexmaul.de/ecom/shop/catalog/index.php?cPath=1058_24_300 en dan bij bitte auswählen een motorcode selecteren.

Of het veel vermogenswinst oplevert voor de Z1.6XE weet ik niet, het kost in ieder geval een hoop geld en gekloot.

(doorsparen says i en door voor de Z2.0LET)

Dragon_blue
                            Deelnemer

ha oeshkar… k zat zelf ook zo te denken, dat gekloot… misschien alleen andere einddemper en onder leggen, heb zelf ook lopen zoeken naar lexmaul voor z maar ik kwam ze niet 1 2 3 tegen…

had wel fijn geweest als ik daarmee wat extra koppeltjes had gewonnen, maar dan laten we het t hangen….

misschien dat ik in de toekomt ga voor een opeltje met net even wat meer pony’s onde de kap… :wub
                              ben verder helemaal gek van amerikaantjes maar t benzineverbruik van dat soort motoren daar schieten je toch de tranen van in de ogen… af en toe:cry

hier in nederland zou de automarkt vrijgegeven moeten worden voor ontwikkelaars, knutselaars en uitvinders, k denk dat ik dan wel een eind zou komen als t mocht…. haha er is nog te veel wat niet mag… (soms goed ook betreffende de veiligheid op de weg)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.