lexmaul inlaat + nockenwelle LX90

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) lexmaul inlaat + nockenwelle LX90

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    jens276
    Deelnemer

na een beetje rondneuzen op de site van lexmaul en op google ben ik er achter gekomen dat een c20ne met een lexmaul inlaat het mooiste loopt als er een LX90 nokkenas inligt.

maar verder kan ik niks vinden over de specs van die nokkenas en nieuw is hij ook niet meer te koop. dus nou vroeg ik me af of iemand mij hier kan vertellen welke nokkenas het meeste lijkt op een LX90 qua specs….

tips over andere nokkenassen zijn ook welkom, het blokje gaat gebruikt worden in een kadett D met de volgende “extra” onderdelen: lexmaul inlaat, 4 2 1 spaggetti uitlaat een eigenhandig geflowde kop en WAARSCHIJNLIJK ook een chip…

alvast bedankt ;)

grtz jens

McKaamos
      Deelnemer

Och, het maakt niet zoveel uit hoor.
        Het is niet zo dat de nokkenstok specifiek op een RAM Induction inlaat is afgestemd.
        Het leuke van een RAM is dattie simpelweg meer lucht (en daarmee meer brandstof) de motor in kan leiden. Elke nokkenstok heeft daar profijt van, al was het de standaard nokkenstok maar.

Verder is de keuze voor een nieuwe stok afhankelijk van het doel van de auto. Hoe “scherper” de stok, hoe onregelmatiger hij stationair zal lopen. Dus voor straatgebruik zou ik vooral geen superscherpe stok nemen. Hoe meer “graden” de stok, hoe scherper.
        Een subtiel sportstokje is voor de openbare weg een prima keuze.
        Kijk daar voor ook eens bij CatCams (belgie) en Kent Cams (engeland). En als je niet in het buitenland wil bestellen zou je atijd even bij MTech kunnen kijken. Is wss wat duurder, maar dan haal je het lekker dicht bij huis. (ook makkelijk met garantie, en transportkosten natuurlijk)

Trouwens, als je toch al met een RAM en een nieuwe stok aan de slag gaat, haal dan ook even een instelbare brandstofdruk regelaar. Je wil waarschijnlijk iets meer brandstof de motor in hebben als je er meer lucht in gaat stoppen. Anders loopt hij misschien te arm en haal je niet het maximum uit je upgrades.

jens276
        Deelnemer

[rquote=1830091&tid=139594&author=McKaamos]Och, het maakt niet zoveel uit hoor.
          Het is niet zo dat de nokkenstok specifiek op een RAM Induction inlaat is afgestemd.
          Het leuke van een RAM is dattie simpelweg meer lucht (en daarmee meer brandstof) de motor in kan leiden. Elke nokkenstok heeft daar profijt van, al was het de standaard nokkenstok maar.

Verder is de keuze voor een nieuwe stok afhankelijk van het doel van de auto. Hoe “scherper” de stok, hoe onregelmatiger hij stationair zal lopen. Dus voor straatgebruik zou ik vooral geen superscherpe stok nemen. Hoe meer “graden” de stok, hoe scherper.
          Een subtiel sportstokje is voor de openbare weg een prima keuze.
          Kijk daar voor ook eens bij CatCams (belgie) en Kent Cams (engeland). En als je niet in het buitenland wil bestellen zou je atijd even bij MTech kunnen kijken. Is wss wat duurder, maar dan haal je het lekker dicht bij huis. (ook makkelijk met garantie, en transportkosten natuurlijk)

Trouwens, als je toch al met een RAM en een nieuwe stok aan de slag gaat, haal dan ook even een instelbare brandstofdruk regelaar. Je wil waarschijnlijk iets meer brandstof de motor in hebben als je er meer lucht in gaat stoppen. Anders loopt hij misschien te arm en haal je niet het maximum uit je upgrades.[/rquote]

bedankt voor de tips!! hier kan ik wel wat mee…. nu maar even opzoek naar een leuke nokkenstok en brandstofdruk regelaar :D

grtz jens

opelkadetje
          Deelnemer

wat je kan doen om dat onregelmatig stationair op te vangen is een verstelbare stappenmotor en een verstelbaar nokkenastandwiel…

ik reed met c20ne met snelle 292 nok of 296 weet niet precies meer.. verstelbare stappenmotor lexmaul inlaat, spag spruitstuk 421 3.5 bar brandstof druk regelaar en liep bij 1150 rpm redelijk stationair..

ding liep wel goed heheheh.. alleen met verstelbare nokkenastandwiel had ik er nog meer rendement uit gehaald denk ik..

McKaamos
            Deelnemer

1150 is nog altijd te hoog en APK afkeur ;)
              Voor een C20NE staat 850 tot 950rpm voorgeschreven als stationair waarde.

Maargoed, het klopt. Stationair iets hoger laten lopen en het probleem is weg.

Oh, en als je in het buitenland zoekt wil zo’n verstelbaar nokkenas tandwiel ook wel “Vernier Pulley” heten ;)

opelkadetje: hoeveel pony’s haalde je uit dat blok? :)

opelkadetje
              Deelnemer

niet gemeten… iedere c20ne is weer anders, in de calibra had ik met lexmaul inlaat en spag spruitstuk gemeten maar 120 pk en 190 nm koppel tegen 115 pk en 170 nm koppel standaard.

blok ging met die setup wel als de brandweer…. denk dat ik toch rond de 140 pk zat.
                maar niets weet je zeker tot ie op de bank gaat… als je goed je best doet kom je met een chip erbij zo rond de 145 a 150 pk uit denk ik..

als je daarintegen een seh pakt die heeft standaard 130 pk en je gooit daar die setup op dan kom je nog wat hoger uit;)

jens276
                Deelnemer

bedankt voor de tips jongens!!! hier heb ik wat aan!!

grtz jens

Corsa_GSi
                  Deelnemer

Je kan bij Dbilas ook zeer mooie nokkenassen scoren trouwens!
                    http://www.dbilas.de

En een instelbare drukregelaar zou ik zeker doen bij zo’n setup, zeker als je zonder remap gaat rijden.

corsaboy
                    Deelnemer

[rquote=1830731&tid=139594&author=McKaamos]1150 is nog altijd te hoog en APK afkeur ;)
                      Voor een C20NE staat 850 tot 950rpm voorgeschreven als stationair waarde.

Maargoed, het klopt. Stationair iets hoger laten lopen en het probleem is weg.

[/rquote]

die van mij liep 1400 rpm stationair.
                      Is nooit wat over gezegd bij de keuring…

zelfs co was dan goed lol

sebastiaankadettcabriogsi
                      Deelnemer

idd zolang je het met de stappen moter doet (het verzetten van het stationair toerental)

zit je goed volgens mij, doe je het met de gasklep positie sensor, want dan is er een kans dat de co waarde niet klopt.

Corsa_GSi
                        Deelnemer

Mocht bij de RDW herkeuring (wijziging kenteken ivm ander blok) ook gewoon een bepaald toerental kiezen.
                          Dacht dat het tussen de 800 en 1500 mocht zijn, heb iig 1100 gebruikt omdat op toeren mijn vems was afgesteld als 0% CO :P

mischa
                          Deelnemer

Je kunt ook op zoek gaan naar een originele 18E nokkenas. Dit is de scherpste nokkenas die Opel ooit standaard geleverd heeft voor een OHC. Deze is 297 graden. Ik heb deze in mijn SEH liggen en dit loopt erg mooi in combinatie met een Irmscher inlaat. Bij bovengenoemde nokkenas heb je wel de verdeler van een 18E of carburateurmotor nodig. De ontstekingssturing hoef je niet aan te sluiten, die krijg je vanuit de computer van je C20NE.

Groeten,
                            Mischa

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.