Levertijd opel astra L

Forumindex Forums Modellen Astra Levertijd opel astra L

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 283)
  • Auteur
    Berichten
  • #18542366
    maurizio
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 August 2023

      Vandaag mijn Opel Connect met en vin opgestuurd gekregen van mijn Opel sport tourer phev.

      besteld in april 2022

      #18542705
      mmb4040
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 July 2022

        Vandaag de opel astra st opgehaald. Super mooie auto. Onsanks business edition volgens mij wel met pure panel, maar zeker weten doe ik dat niet.
        ik had ook reservewielvoorbereiding aan gekruist. Had een thuiskomer verwacht maar die zit er niet in. Ook geen compressor / solutie. Hoe is dit bij anderen?

        #18543420
        Tourmeister
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 March 2023

          Ik heb mijn Astra ST vandaag opgehaald (eindelijk!) en er zit iid geen reservewiel of compressor etc bij. Ik kon hem zelf niet bestellen bij mijn Business Elegance. Er zit wel een uitsparing onderin de achterbak, maar deze is dus leeg. Ik zal later ook wat foto’s sturen en een eerste verslag maken.

          #18543429
          Jbtje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            2 October 2022

            Bij mij zit de compressor in het achterste vak, in de kofferbak.

            Veel veilige kilometers gewenst!

            #18543533
            Tourmeister
            Deelnemer
              Lid sinds:
              2 March 2023

              Klopt, ik heb hem ook inmiddels gevonden! Ik dacht dat het de gevarendriehoek was, maar die heb ik nog niet gezien. Ik heb iets gelezen dat hij in de achterdeur zou zitten, nog even kijken. Inmiddels rim 300km gereden. Ik vind de wegligging beter dan de Kia Ceed Stationwagon. Maar qua ervaring compleet anders. Net ook de eerste software update gehad. Ik hoor nu een onnodig muziekje bij het binnenkomen en verlaten van de auto. Dit moet ik nog even uitzetten…Voor diegenen die al langer deze auto hebben, is er al iets bekend over een mogelijk olieverbruik?

              #18543613
              mmb4040
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 July 2022

                <p style=”text-align: left;”>@tourmeister, ik heb al 150k km gereden met dit 130 pk 1.2 blok in een 308. Blokken zijn sterk en gebruiken minimaal olie. Alleen de natte distributieriem is een zwak punt. Lees het maar na op internet. Heb het ook gehad met de 308.
                reservewiel is idd een optie. Je kan een 308 reservewiel van de sloop kopen. Is hetzelfde. Ik heb de compressor ook gevonden en vertrouw daar maar op</p>

                #18543620
                Jbtje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 October 2022

                  Vandaag de 13k een feit gemaakt, dus bijna toe aan de eerste beurt. Geen olie verbruik ook niet in mijn vakantie rit van ruim 1700km aan één stuk. :bye:

                  #18543621
                  Jbtje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    2 October 2022

                    Gevaren driehoek, zit als het goed is in je kofferklep.

                    #18543622
                    Jbtje
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 October 2022

                      <p style=”text-align: left;”>Hebben jullie trouwens nog foto’s van jullie bolide?😀</p>

                      #18543639
                      Tourmeister
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        2 March 2023

                        Helaas was de dealer de gevarendriehoek vergeten bij aflevering. Deze wordt nagestuurd. Er is trouwens een mooie opbergplaats voor gevonden in de achterdeur…

                        Bij deze enkele foto’s…

                        frontsideback

                        #18543647
                        Jbtje
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          2 October 2022

                          Mooi ook zo in het antraciet.

                          Heb zelf Astra eraf gehaald en de dealer plaat vervangen voor één zonder reclame.

                          IMG-20230727-WA0025

                          #18543657
                          mmb4040
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 July 2022

                            456C80F0-44E3-42E0-BCB3-A3E5397B8A6DB8F905BC-02D3-4AA9-8F86-F11F15407EBE

                            #18543678
                            b3rt_306
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 March 2023

                              <p style=”text-align: right;”>Mooi spul hoor! Ik wacht “geduldig” af. Hopelijk eind deze maand bericht van Opel over levering.</p>

                              #18543711
                              Jbtje
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 October 2022

                                Ook mooi in het zilvergrijs!👍 geniet van jullie auto’s!

                                Heb de mijne vandaag even uitgelaten op de Duitse autobahn.😉

                                #18543994
                                Mars1985
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 May 2023

                                  Wanneer heb je die van jouw besteld? Ik heb dezelfde besteld zo tezien. business edition automaat met trekhaak bij dezelfde dealer. Die van mijn is 9 februari 2022 besteld en nog steeds niet geleverd.

                                  #18547591
                                  markil
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 May 2015

                                    Dit draadje is alweer aardig weggezakt in het forum overzicht, maar ben benieuwd naar de ervaring van anderen. Ik heb bijna anderhalf jaar geleden via de lease maatschappij een Hybrid 1.6 business elegance besteld. De auto zou september 2022 geleverd worden. Dat kon snel omdat hij al in bestelling was. Vanaf moment van bestellen gaan we al richting de 19/20 maanden. En het begint in mijn ogen steeds schandaliger te worden. De dealer zei vorige maand nog dat de auto voor deze maand nog in productie staat planning staat, maar nu weten ze het ook niet meer. Er blijven leveringsproblemen. Het positieve is dat het al beter is dan een half jaar geleden. Alsof je daar wat aan hebt als koper. Ik heb ook de indruk dat dealers bij Opel NL niet echt willen klagen over het proces. Bang voor negatieve gevolgen. Het irriteert me dat aan de andere kant Opel maar reclame blijft maken alsof er niets aan de hand is. Ik denk dat het gewoon een enorme puinzooi is in het productieproces en de prijs voor de leaserijder wordt alleen maar hoger. Vanuit Opel en de dealer lijken er niet te gemoed te worden gekomen aan de onvrede. Hoe zijn de ervaringen bij andere wachters?

                                    #18547593
                                    Tourmeister
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 March 2023

                                      Beste Markil, helaas is de levertijd van de hybride nog dramatischer dan de reguliere benzineversie. Mijn niet-hybride is in februari 22 besteld en vorige maand afgeleverd. Ik heb even gecheckt op de Duitse fora en de bestelde hybrides van februari 22 worden afgeleverd in september. Dat zou betekenen dat jouw auto in oktober wordt geproduceerd. Reken twee weken voor transport en dan zou je hem tussen half oktober en eind november mogen verwachten. Heb je nog een een model met zwart dak of trekhaak besteld, dan loopt de levertijd nog zeker een maand op. Indien je dealer bevestigd dat productie in september gepland is, dan moet je de auto met zes weken toch echt wel binnen hebben, of in ieder geval een harde datum horen wanneer ze de auto verwachten. Zelf heb ik twee weken voordat de auto werd afgeleverd al een bevestigingsdatum van de dealer ontvangen.

                                      Ik lees ook dat er veel STs zijn geannuleerd. En behalve de berichten van mede ST rijders in dit forum heb ik mijn auto nog steeds niet op de weg gezien…het lijkt wel of ik de enige ST rijder ben;-) Dat ben ik gelukkig niet, maar het geeft wel aan dat Opel vreselijk veel klandizie aan het verliezen is.

                                      Ik hoop dat je ST snel komt…

                                      #18547595
                                      Tourmeister
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 March 2023

                                        Je krijgt wel een kenteken dat begint met de X…

                                        #18547596
                                        markil
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 May 2015

                                          Dank Tourmeister, Ik heb een ST die geheel zwart is met idd een trekhaak. Toen ik vorig jaar contact had met de dealer werd mij verteld dat hybride ST 1.6 nog niet op de weg was en dat ik mogelijk de eerste zou zijn die ermee ging rijden. Inmiddels voelt het meer alsof ik de laatste ben die er  mee gaat rijden. Gezien de belachelijke situatie en het totale gebrek aan controle en inzicht bij Opel heb ik het gevoel dat ze bij Opel er wel heel goed van afkomen met het uitblijven van een grote mate negatieve berichten. Mijn auto was eerst ‘gematcht’ voor productie in september. Nu zeggen ze dat er steeds weer vertraging is.  Ik heb alle redenen al gehad: de kleur, hybride, chips, scherm, trekhaak, uitvoering, vakantie in fabriek. Tegen de tijd dat ik mijn ST krijgt zijn de fossiele brandstoffen vast verboden. :cry:

                                          #18547602
                                          AstraL
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 February 2023

                                            @markil Ik heb bijna dezelfde uitvoering als jou besteld begin juli 2022. Die van mij zou gisteren geleverd worden bij de dealer, helaas is deze vorige week uitgesteld naar 19 oktober. Gelukkig slechts 3 weken opgeschoven, hopelijk blijft het hierbij…

                                            #18547660
                                            theopi
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              2 October 2023

                                              Ik heb mijn bestelling geplaatst in sept 22. Toen werd aangegeven levertijd dec23. Vandaag kreeg ik te horen dat hij inmiddels chassisnummer heeft en voor transport naar de dealer gaat en waarschijnlijk nog deze maand uitgeleverd wordt. Dus 1 maand voor de uitgesproken verwachting.

                                              Mijn bestelling is een ST 1.6 hybrid GS- line zwart met trekhaak.

                                              #18547683
                                              Rob Fs
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 January 2023

                                                Mijn blauwe ST hybride ultimate (met zwart dak en trekhaak) is in april 2022 besteld. Leasing had oorspronkelijk leverdatum 06/01/2023 doorgegeven. Sinds begin dit jaar heb ik al vaak even bij garage gestopt om te vragen wat de status is. De garage heeft van het begin eigenlijk heel open en eerlijk gecommuniceerd dat zij ook geen idee hebben en dat ze van fabriek uit wel geregeld redenen kregen waardoor vertraging was, maar dat ze zelf ook aangaven dat het elke keer wel iets anders is.
                                                Vorige week was de levertijd in systeem veranderd naar 3 oktober, maar aangezien ze in het systeem nog geen chassisnummer zagen was deze datum sowieso niet haalbaar. Volgende week nog eens bellen en hopen op beter nieuws.
                                                Zo ver ik weet is voor belgie de prijs van de leasing bepaald bij bestelling en heeft de late levering geen gevolgen voor mij. mijn auto is een bedrijfswagen, de belasting wordt dacht ik bepaald op de cataloguswaarde op bestelbon.

                                                #18547903
                                                AstraL
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 February 2023

                                                  Vandaag heb ik het chassisnummer en bericht van de Opel dealer ontvangen dat hij eindelijk is geproduceerd en begin november binnenkomt!🥳

                                                  #18547913
                                                  markil
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 May 2015

                                                    Dat is een mooi vooruitzicht. Welke kleur?

                                                    Ik hoorde van de week van iemand die bij een dealer werkt die oa Opel verkoopt dat het aantal afgeleverde Opels de afgelopen maanden enorm is afgenomen. Er worden er heel weinig in Oosterhout afgeleverd en daarmee ook zeer weinig op kenteken gezet, waardoor Opel een flink marktdeel aan het verliezen is. Men is totaal ontwetend hoe dit komt, want ze horen vanuit de Duitse fabrieken alleen maar rozegeur en maneschijn verhalen.

                                                     

                                                    #18547926
                                                    AstraL
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 February 2023

                                                      Blauw met zwart dak heb ik besteld. :-)

                                                      Ja als je nu op het Duitse fora kijkt, dan lopen de leveringen van ST hybride nu als een trein daar. En volgens Kentekenradar zijn er deze maand idd nog maar 34 Astra’s geleverd… Vorige maand slechts 246 Astra’s. Loopt hier in NL nog niet echt storm idd… Maar misschien komt daar eind van de maand nu verandering in…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 283)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.