Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Levertijd Astra K Sports Tourer
- Dit onderwerp bevat 653 reacties, 72 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 mei 2018om 19:16 door Astra_DLS.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2017 om 23:27 #18337631
[quote quote=18337604]
Spannend! Heerlijk dat moment van voor het eerst wegrijden bij de dealer ?
Kreeg net een mail dat hij al klaar was en kreeg ook al het chassis nummer.
Geen idee wat je nu met het chassisnummer moet.
Ivm onstar. Je kan dat binnenkort activeren en je auto volgen. Zodra je het bericht krijgt: “ik ben onderweg” staat de auto al bij de dealer trouwens.
Onstar word toch geactiveerd door de dealer
[/quote]
Ik heb de auto kunnen volgen vanaf hij ergens in Rotterdam stond…. zal de importeur wel zijn geweest? Toen ik jet bericht, ik ben onderweg kreeg, was de auto al 2 dagen bij de dealer in Limburg…
27 januari 2017 om 18:42 #18337675AnoniemLid sinds:
1 January 1970Vandaag bericht ontvangen dat mijn Opel Sports Tourer 1.4 turbo business+ Sovereign Grey op 2-2-2017 geleverd wordt. Besteld op 28-11-2016. Was verwacht op 4-3-2017 en is dus een maand eerder geleverd. Kijk ernaar uit. Van Ford naar Opel.
27 januari 2017 om 22:31 #18337685Vandaag bericht gehad via myopel dat mijn Astra geproduceerd is. Het is wel leuk om te zien dat ze er een video er bij doen zodat je kan zien hoe de auto van de band rolt.
28 januari 2017 om 09:50 #18337690Vandaag bericht gehad via myopel dat mijn Astra geproduceerd is. Het is wel leuk om te zien dat ze er een video er bij doen zodat je kan zien hoe de auto van de band rolt.
Hey wat grappig dat heb ik niet gezien. Was dat ook echt je eigen auto of een willekeurige
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
28 januari 2017 om 10:23 #18337692Het was ook echt mijn eigen auto aan de opties te zien.
28 januari 2017 om 10:25 #18337693[quote quote=18337692]Het was ook echt mijn eigen auto aan de opties te zien.
[/quote]toen ik de bevestiging kreeg, kon ik mijn auto niet zien
28 januari 2017 om 15:19 #18337706AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ik zou nog even terugkomen op de Wifi, die bij MY2017 werd verminderd tot 3 maanden. Ik had een MY2016 met een jaar wifi besteld, maar dat werd door de lange levertijd van de LEDkoplampen dus een MY2017.
Opel heeft indertijd de dealer gecompenseerd met € 125, om tzt een bundel van 50GB voor een jaar te kunnen aanschaffen. De dealer heeft mij weer netjes betaald. Vandaag was het dan zo ver. Op de website van Opel staan alleen maandbundels genoemd, maar als je inlogt volgens de aanwijzingen die je krijgt bij verlengen, komt inderdaad de bundel van 50GB voor 1 jaar van € 125 te voorschijn.
Voor mij was deze compensatie voldoende en het belangrijkste: het werkt allemaal weer.
29 januari 2017 om 13:28 #18337757Ik heb mijn Astra K Sports Tourer op 25-11 besteld en afgelopen week kreeg ik officieus te horen dat hij bij de dealer binnen was. Een bekende die bij de dealer werkt stuurde een paar fotootjes. Im MyOpel staat trouwens ‘Ik zal binnenkort vertrekken naar uw Opel Dealer’.
Ben benieuwd wanneer ik officieel bericht krijg en natuurlijk wanneer ik hem op kan halen!
30 januari 2017 om 21:18 #18337836Zal niet meer dan een week moeten duren als er verder geen bijzondere dingen aan de hand zijn.
5 februari 2017 om 15:32 #18338124Hoi,
Ik heb gisteren getekend voor een Opel Astra Sports Tourer 1.0t Innovation, Magnetic Silver metallic, Jet Black bekleding, winterpakket, NAVI900, Innovation+ pakket, volwaardig reservewiel, winterbandenregeling. Geplande levering begin april. Ik kan niet wachten….
/edit: de stand van zaken
04-02-2017 Getekend
13-02-2017 Emailbericht met activering myOpel en statusmelding “[b]Ik ben besteld![/b]” en aflevering bij dealer in de week van 20 april 2017.
16-02-2017 Emailbericht met statusmelding “[b]Ingepland voor productie[/b]” en aflevering bij dealer in de week van 12 april 2017.
17-02-2017 Statuswijziging “[b]Mijn productie is bekend![/b]”, met toevoeging dat de productie zal starten in de week van 13 maart 2017.
09-03-2017 Status ongewijzigd. Datum aflevering bij dealer gewijzigd: is nu in de week van 9 april 2017.
10-03-2017 Status ongewijzigd. Datum aflevering bij dealer gewijzigd: is nu in de week van 6 april 2017.
16-03-2017 Status ongewijzigd. Datum aflevering bij dealer gewijzigd: is nu in de week van 2 april 2017.
20-03-2017 Status ongewijzigd. Datum aflevering bij dealer gewijzigd: is nu in de week van 5 april 2017.
21-03-2017 Emailbericht met statusmelding “[b]Ik ben klaar![/b]” + chassisnummer en aflevering bij dealer in de week van 5 april 2017.
24-03-2017 Status ongewijzigd. Datum aflevering bij dealer gewijzigd: is nu in de week van 27 maart 2017.
29-03-2017 Status ongewijzigd. Datum aflevering bij dealer gewijzigd: is nu in de week van 31 maart 2017.
31-03-2017 Emailberichten met “Uw OnStar diensten zijn nu beschikbaar” en “U bent uitgenodigd om zich aan te melden bij Opel OnStar!”.
02-04-2017 Emailbericht met statusmelding “[b]Ik ben onderweg![/b]”.
03-04-2017 Emailbericht met VOERTUIGDIAGNOSE-INFORMATIE. Een technisch rapport met scores op 7 punten (0 problemen aangetroffen)
03-04-2017 Telefoontje van de dealer auto is binnen! Afgesproken aflevering op 7 april 2017.6 februari 2017 om 09:05 #18338155Mijn Astra komt van de week al binnen, had hem 18 december besteld en word twee weken eerder al bij de dealer afgeleverd. We gaan eerst nog met onze huidige auto op vakantie naar Oostenrijk en halen de astra begin maart op.
9 februari 2017 om 20:55 #18338384Hallo ik ben nieuw hier en me aan het orienteren voor een opel astra sports tourer ik wou graag weten of dit echt de cosmic grey kleur is zo ja heb je ook nog foto’s van de auto als hij buiten staat ?
Alvast heel erg bedankt9 februari 2017 om 21:55 #18338391Mijn broer heeft vandaag zijn st ontvangen. Is ergens november/december besteld. Een business plus uitvoering zonder led.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
9 februari 2017 om 21:56 #18338392Hallo ik ben nieuw hier en me aan het orienteren voor een opel astra sports tourer ik wou graag weten of dit echt de cosmic grey kleur is zo ja heb je ook nog foto’s van de auto als hij buiten staat ?
Alvast heel erg bedanktWelke foto bedoel je dan? Dan weten we welke referentie je bedoeld. Als het goed is zou de dealer wel kleurstalen moeten hebben.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
11 februari 2017 om 17:13 #18338491Mijn Astra is binnen bij de dealer
[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170211/b30a01b16c7b9c5a251e93eb02638148.jpg[/IMG]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
11 februari 2017 om 18:30 #18338498Mooi! Wel balen dat je eerst nog met je oude auto op vakantie “moet”:-)
11 februari 2017 om 18:39 #18338499[quote quote=18338498]Mooi! Wel balen dat je eerst nog met je oude auto op vakantie “moet”:-)
[/quote] dat is zo, maar de auto kwam een week eerder dan gepland.
22 februari 2017 om 20:40 #18339234Vandaag de astra sports tourer 1.4 turbo 150 pk innovation deep sky blue Besteld.
De dealer had het over levering in week 17 (24 april).
We kunnen niet wachten!!!!
Ik hou jullie op de hoogte….23 februari 2017 om 13:52 #18339255Hallo,
Mijn astra op 3 januari besteld. Hij was maandag geproduceerd en onderweg naar de dealer. Gisteren a
Gisteren een mail van on star om het te activeren. Na het activeren kon ik zien dat ie bij de dealer stond. Even gebeld met de dealer en die zeiden dat ie deze of volgende week geleverd wordt. Hoe was jullie ervaring nadat de auto bij de dealer stond? Waarom moet het zo lang duren. Ik dacht dat het dezelfde dag eigenlijk geleverd wordt?23 februari 2017 om 20:37 #18339286Kenteken kan pas besteld worden als de auto binnen is. Dan nog een poetsbeurt, verpakkingsmateriaal verwijderen, aftanken en onder een doekje verstoppen. Bij mij vrijdag bij de dealer en woensdag afgenomen. De dagen ervoor nodig gehad voor kenteken aanvraag en ontvangen.
24 februari 2017 om 08:53 #18339303Bij Driessen in Eindhoven duurt dit proces dus bijna twee weken?! Ze kunnen hem op zn vroegst op 7 maart leveren. Eerst zeiden ze 8 maart. Na gezeur van mijn kant kon het op 7 maart. En wanneer ik vraag waarom het zo lang moeten duren, krijg ik een vaag antwoord, als we moeten de auto voorbereiden. Maar wat voorbereiden precies is geen idee.
24 februari 2017 om 09:20 #18339305Bedenk wel dat jouw auto vast niet de enige auto is die afgeleverd moet worden. Er zullen auto’s voor onderhoud ingepland staan én er moeten auto’s verkocht worden. Tussendoor moeten ze jouw auto en ongetwijfeld nog andere auto’s een plekje geven op het terrein of in de garage. Deze auto’s moeten ontdaan worden van ‘verpakkingsmateriaal’, matjes ingelegd worden, afgetankt worden(?), laatste poetsbeurt, controle of de auto in orde is. Kenteken moet aangevraagd worden, kentekens moeten worden gemonteerd. Voor de dealer is het vaak ook de vraag wanneer jouw auto precies komt en dus is er in de planning amper rekening mee te houden. Dan vind ik één á twee weken erg netjes…
24 februari 2017 om 09:28 #18339306[quote quote=18339305]Bedenk wel dat jouw auto vast niet de enige auto is die afgeleverd moet worden. Er zullen auto’s voor onderhoud ingepland staan én er moeten auto’s verkocht worden. Tussendoor moeten ze jouw auto en ongetwijfeld nog andere auto’s een plekje geven op het terrein of in de garage. Deze auto’s moeten ontdaan worden van ‘verpakkingsmateriaal’, matjes ingelegd worden, afgetankt worden(?), laatste poetsbeurt, controle of de auto in orde is. Kenteken moet aangevraagd worden, kentekens moeten worden gemonteerd. Voor de dealer is het vaak ook de vraag wanneer jouw auto precies komt en dus is er in de planning amper rekening mee te houden. Dan vind ik één á twee weken erg netjes…
[/quote]Het eerste gedeelte wat je opnoemt hoort bij de werkzaamheden van een autobedrijf. Dat heb ik als klant niets mee te maken toch? Dat hoort bij het runnen van een autobedrijf. Als de klanten te lang moeten wachten op de levering moeten ze maar meer personeel in dienst nemen of het proces anders inplannen.
Dat laatste gedeelte heb ik volledig begrip voor. (Deze auto’s moeten ontdaan worden van ‘verpakkingsmateriaal’, matjes ingelegd worden, afgetankt worden(?), laatste poetsbeurt, controle of de auto in orde is. Kenteken moet aangevraagd worden, kentekens moeten worden gemonteerd). Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat dit twee weken (minus de zondag, want dan zijn ze gesloten) moet duren?Vond overigens dat het personeel niet echt meewerkte daar. Ook niet echt van sorry meneer, we doen ons best ofzo.
Maar goed…niks aan te doen behalve afwachten nu.24 februari 2017 om 09:29 #18339307Even iets anders.
Weten jullie of op de innovation type de telefoonhouder erop zit? Dat kan ik niet echt achterhalen.24 februari 2017 om 10:58 #18339309[quote quote=18339306]
Bedenk wel dat jouw auto vast niet de enige auto is die afgeleverd moet worden. Er zullen auto’s voor onderhoud ingepland staan én er moeten auto’s verkocht worden. Tussendoor moeten ze jouw auto en ongetwijfeld nog andere auto’s een plekje geven op het terrein of in de garage. Deze auto’s moeten ontdaan worden van ‘verpakkingsmateriaal’, matjes ingelegd worden, afgetankt worden(?), laatste poetsbeurt, controle of de auto in orde is. Kenteken moet aangevraagd worden, kentekens moeten worden gemonteerd. Voor de dealer is het vaak ook de vraag wanneer jouw auto precies komt en dus is er in de planning amper rekening mee te houden. Dan vind ik één á twee weken erg netjes…
Het eerste gedeelte wat je opnoemt hoort bij de werkzaamheden van een autobedrijf. Dat heb ik als klant niets mee te maken toch? Dat hoort bij het runnen van een autobedrijf. Als de klanten te lang moeten wachten op de levering moeten ze maar meer personeel in dienst nemen of het proces anders inplannen.
Dat laatste gedeelte heb ik volledig begrip voor. (Deze auto’s moeten ontdaan worden van ‘verpakkingsmateriaal’, matjes ingelegd worden, afgetankt worden(?), laatste poetsbeurt, controle of de auto in orde is. Kenteken moet aangevraagd worden, kentekens moeten worden gemonteerd). Maar ik kan mij gewoon niet voorstellen dat dit twee weken (minus de zondag, want dan zijn ze gesloten) moet duren?Vond overigens dat het personeel niet echt meewerkte daar. Ook niet echt van sorry meneer, we doen ons best ofzo.
Maar goed…niks aan te doen behalve afwachten nu.[/quote]
Het eerste deel hoort inderdaad bij de werkzaamheden van een autobedrijf, maar daar heb jij als klant wel degelijk iets mee te maken. Zomaar nieuw personeel in dienst nemen omdat er tijdelijk meer autos afgeleverd moeten worden is geen optie. Zeker niet als je een idee hebt hoe het er in de branche voor nieuwe auto’s aan toe gaat. Een dealer moet vaak een specifiek aantal auto’s afnemen van de importeur, ongeacht de verkoopaantallen/interesse in een model. Daarom vallen de dealers ook bij bosjes en fuseren ze steeds vaker tot een groot concern. Overigens zeg ik niet dat de voorbereiding voor jouw auto twee weken moet duren, echter het moet tussen andere werkzaamheden gepland worden én jouw auto zal niet de enige zijn. Probeer je te verplaatsen in het bedrijf, mogelijk is er een extra drukte, mogelijk zijn er medewerkers op skivakantie. Ik heb altijd één á twee weken moeten wachten op de aflevering en heb dit altijd normaal gevonden. Bovendien even bij een Chevrolet dealer gewerkt, daar was het vaak ook één tot wee weken na binnenkomst van de auto.
En nee, ik heb geen aandelen noch ben ik werkzaam bij Opel of een willekeurige andere autodealer ;) En het wachten is altijd spannender/leuker dan het bezit hè!
Die telefoonhouder zit volgens mij niet standaard op de Innovation.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.