Levertijd Astra K Sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Levertijd Astra K Sports Tourer

25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 654)
  • Auteur
    Berichten
  • #18314787
    aapje1963
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 July 2006

      @Astra_DLS wrote:

      Ik heb er een thuiskomertje liggen en hou daarboven nog een ruimte over van 80 x 60 x 10. Ik wil daar eigenlijk nog wat ruimte zoeken om op.te vullen met een bak oid om de boel netjes weg te kunnen werken.

      Via Tapatalk

      Ik heb ook een ruimte besparend reservewiel.
      @stillekracht wrote:

      Na onze klapband perikelen afgelopen zomervakantie in Frankrijk, heb ik direct bij thuiskomst een thuiskomertje besteld bij de dealer.

      De hele zijwang van de band was losgekomen [band was net 1 jaar oud, waarbij hij afgelopen winter in de stalling heeft gelegen]

      Zoals je kan zien helpt hier geen plak setje tegen :jerry

      Wilde eigenlijk een volledige band maar omdat wij een Innovation model hebben besteld kon dit niet :hmmz ivm ruimte ??

      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

      #18314788
      aapje1963
      Deelnemer
        Lid sinds:
        28 July 2006

        @Klaasvaker wrote:

        @WS62 wrote:

        Modeltype is MY2016, geproduceerd in de week van 4 juli 2016

        Ok thx. Ik vraag het me af in verband met de lichte aanpassing aan de buitenkant. Volgens de Britse en Duitse fora zou de haaienvin icm met onstar in kleur worden gespoten en de zwarte dopjes op klinken icm keyless entry chroom worden. Ik vraag me nog steeds af of dat overal hetzelfde zal worden dan.
        Proficiat met deze schitterende auto en het naderende einde van het wachten. Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met het rijden met de automaat.

        Zie nog een zwarte haaie vin.op de blauwe.
        @WS62 wrote:

        @Astra_DLS wrote:

        Innovation zag ik ook ja. Benzine of de 136 pk diesel?

        Via Tapatalk

        Benzine uitvoering.

        Astra Sports tourer 1.4 turbo (150Pk) AT6 besteld in de Innovation uitvoering.

        Extra opties:

        – Intellilux Led matrix verlichting(T4L).
        – Navi900 Intellilink pakket. (LP1D).
        – Innovation introductie pakket (LP1H)
        – Alarm installatie (UTT)
        – Trekhaak afneembaar (VQ9).
        – Ruimte besparend reserve wiel (SJQ)

        Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

        #18314789
        stillekracht
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 May 2007

          De knopjes op de deurklinken kunnen wel van zwart naar chroom gaan, maar gaan ook met de wisseling van modeljaar van 4 naar 2.
          m.a.v. komen alleen nog maar op de voorportieren, :swear

          #18314790
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Ik gebruik die op de achterdeuren toch ook nog wel eens als ik met de kinderen aan kom lopen en de achterdeuren eerst open moeten. Jammer dat dit dan aangepast wordt.
            Overigens vind ik dit zwart niet echt heel storend icm de banden, de randen rondom de mistverlichting etc.

            #18314791
            bas_vdl
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 July 2016

              @TieJee wrote:

              Klopt helemaal. Ik heb mijn leasemaatschappij gevraagd om alle prijsverschillen tussen MY2016 en 2017 weg te poetsen en dat is gelukt. Ik krijg 17 inch velgen tegen de oude overeengekomen meerprijs van 95 euro. De standaardvelg die in My2017 op de Innovation wordt geleverd is inderdaad 16 inch (Multispaaks).

              Hoezo wegpoetsen…

              Ik heb de dealer gevraagd waar DirectLease hem voor mij heeft besteld wat er nu precies voor mij anders wordt nu ik een MY2017 krijg. Hieronder hun reactie…

              “Echter omdat uw bestelling al in mei heeft plaats gevonden heeft u een prijsprotectie en veranderd er voor u niets, wel krijgt u de nieuwe MY2017 geleverd.”

              #18314792
              TieJee
                Lid sinds:
                30 July 2016

                De bestelling was nog niet geplaatst door de leasemaatschappij bij de dealer. Lease offerte was wel al getekend door mijn bedrijf dus vandaar dat de leasemaatschappij haar best moest doen met onderhandelen…

                #18314793
                bas_vdl
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  22 July 2016

                  @TieJee wrote:

                  De bestelling was nog niet geplaatst door de leasemaatschappij bij de dealer. Lease offerte was wel al getekend door mijn bedrijf dus vandaar dat de leasemaatschappij haar best moest doen met onderhandelen…

                  Dan zeer netjes van de dealer en geluk voor jou ;)

                  #18314794
                  Klaasvaker
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2016

                    @stillekracht wrote:

                    De knopjes op de deurklinken kunnen wel van zwart naar chroom gaan, maar gaan ook met de wisseling van modeljaar van 4 naar 2.
                    m.a.v. komen alleen nog maar op de voorportieren, :swear

                    Dit is ook nieuw voor mij. Maar hoe werken die knopjes dan? Moet je die indrukken om de klink te bedienen ofzo? Dacht dat het sleutelgaten waren voor als de keyless entry niet werkt… :hmmz
                    Ik begrijp uberhaupt niet waarom die knopjes niet in kleur kunnen. Ziet toch wel iets strakker uit. In het proefmodel waarin ik gereden heb zaten die zwarte knopjes ook niet echt mooi afgewerkt in de klinken.

                    #18314795
                    Astra_DLS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2008

                      Je moet het knopje indrukken om te ontgrendelen. Gewoon lostrekken als bij een megane werkt niet.

                      Via Tapatalk

                      #18314796
                      Klaasvaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 June 2016

                        Ok dankjewel. Raar systeem… Waar is dat goed voor?

                        #18314797
                        nextware
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 June 2016

                          Vanmorgen stond het bericht in mijn mailbox dat de auto gepland is voor productie :wors
                          Nog geen datum van productie bekend, maar ik ben toch blij dat er eindelijk een update beschikbaar is :thumb

                          #18314798
                          stillekracht
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 May 2007

                            @nextware wrote:

                            Vanmorgen stond het bericht in mijn mailbox dat de auto gepland is voor productie :wors
                            Nog geen datum van productie bekend, maar ik ben toch blij dat er eindelijk een update beschikbaar is :thumb

                            Wanneer besteld ?

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            #18314799
                            nextware
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 June 2016

                              @stillekracht wrote:

                              @nextware wrote:

                              Vanmorgen stond het bericht in mijn mailbox dat de auto gepland is voor productie :wors
                              Nog geen datum van productie bekend, maar ik ben toch blij dat er eindelijk een update beschikbaar is :thumb

                              Wanneer besteld ?

                              Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                              29 april…

                              #18314800
                              Beosoft
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 July 2016

                                @nextware wrote:

                                Vanmorgen stond het bericht in mijn mailbox dat de auto gepland is voor productie :wors
                                Nog geen datum van productie bekend, maar ik ben toch blij dat er eindelijk een update beschikbaar is :thumb

                                Fijn hoor! :-)

                                Ik kijk bijna dagelijks voor een update maar gezien de vroege besteldatum van jou zal ik nog wel eventjes geduld moeten hebben…..

                                #18314801
                                Astra_DLS
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 March 2008

                                  Hangt ook wel af van de spec volgens mij. Hebben de led matrix lampen nog steeds zoveel vertraging?

                                  Via Tapatalk

                                  #18314802
                                  Beosoft
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 July 2016

                                    @Astra_DLS wrote:

                                    Hangt ook wel af van de spec volgens mij. Hebben de led matrix lampen nog steeds zoveel vertraging?

                                    Via Tapatalk

                                    Bij mij zitten ze niet in de configuratie maar toen ik de auto bestelde op 9 juli was de extra levertijd geslonken naar 5 weken extra levertijd. Ik weet echter niet hoe dat nu zit, we zijn inmiddels al weer 1,5 maand verder….

                                    #18314803
                                    nextware
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 June 2016

                                      @Astra_DLS wrote:

                                      Hangt ook wel af van de spec volgens mij. Hebben de led matrix lampen nog steeds zoveel vertraging?

                                      Via Tapatalk

                                      Op het moment dat ik de auto bestelde (29 april dus) hadden die LED Matrix lampen icm het Navilink 900 systeem een levertijd van 11 weken.
                                      Een aantal weken geleden was ik bij een Opel dealer hier in de buurt die mij wist te vertellen dat de levertijd terug was gelopen naar 5 weken. Dus er zit wel vooruitgang in.

                                      Maar als ik zo de berichten lees, gaat de verwachte leverdatum van 12 oktober dus wel gehaald worden..

                                      #18314804
                                      TieJee
                                        Lid sinds:
                                        30 July 2016

                                        Hmm dat geeft de burger moed. Mijn auto is 27 juli besteld en vermoedelijk medio december levering met mogelijke uitloop naar januari 2017. Ik heb de led matrix verlichting besteld. Ik wacht maar rustig af.

                                        Voorlopig nog maar even doorrijden in de huidige auto. Ook niet echt een straf!

                                        #18314805
                                        f3r3nt3
                                          Lid sinds:
                                          8 July 2016

                                          Gisteren eindelijk antwoord ontvangen van de dealer. Die heeft me wel duidelijke en volledige info doorgestuurd.
                                          Ondanks bestelling eind februari zal ik dus ook MY2017 krijgen.
                                          @Opel dealer België wrote:

                                          1. Nieuw!
                                            • Driver Assistance Pack 2 – Adaptive Cruise Control (€ 800 incl. BTW)
                                              o Enkel beschikbaar op Innovation & Dynamic.
                                              o Enkel beschikbaar icm de volgende motoren:
                                              § 1.4T 150pk MT & AT (GFJ1 & GiF1)
                                              § 1.6T 200pk (iFi1)
                                              § 1.6 CDTI 136pk MT & AT (iUi1 & iFF1)
                                              o Adaptive Cruise Control kan snelheden tussen de 30 en 180 km/u behouden en remt automatisch om een trager voertuig vooraan te volgen tot een minimum snelheid van ongeveer 20km/u. Indien geen voertuig wordt gedetecteerd zal de Adaptive Cruise Control handelen zoals een traditionele cruise control, maar bijkomend zal het de remmen gebruiken om een gekozen snelheid te behouden wanneer men bergaf rijdt. De functie wordt bediend dmv de knoppen op het stuur. Hieronder is een visual te zien van de Adaptive Cruise Control verwerkt in de nieuwe Astra.
                                            • Lichtmetalen 17-duims velg RSE (€ 450 incl. BTW)
                                              o Enkel beschikbaar op Innovation & Dynamic.
                                            • Lichtmetalen 18-duims velg PB5 (€ 700 incl. BTW)
                                              o Enkel beschikbaar op Innovation & Dynamic.
                                            • OPC-Line Sport Pack (WDH) (€ 700 incl. BTW)
                                              Vanaf dit nieuwe modeljaar is er een OPC-Line Sport Pack beschikbaar op de nieuwe Astra! Het betreft een pack met elementen aan de voor- en achterkant van de wagen. Ter informatie: er is geen badge voorzien, en het betreffen voor alle duidelijkheid enkel exterieur elementen. Gelieve ook rekening te houden met de volgende restricties:
                                              o Enkel beschikbaar op Astra 5-deurs.
                                              o Enkel beschikbaar op Innovation en Dynamic.
                                              o Niet in combinatie met de trekhaak (VQ9)
                                              o Niet in combinatie met mistlampen (T3U)
                                              o Niet in combinatie met de volgende motoren: 1.0T 105pk (CAB_ en CAG_) en 1.6 CDTI 110pk (iSi_).
                                              o Enkel in combinatie met de volgende kleuren: GAZ, GAN, GB9, GG7, GWJ, GR5, G6R, GDB.
                                            • Nu zichtbaar op de prijslijst en in de configurator: Extra verwarming op brandstof (K07) (€ 1.400 incl. BTW) Deze optie is vooral populair in Duitsland, en wordt ook steeds vaker genomen in Luxemburg; vandaar dat wij ze nu ook op de prijslijst plaatsen.
                                              o Enkel beschikbaar op Edition, Innovation & Dynamic.
                                              o Niet in combinatie met Quickheat (C32)
                                            • Hoewel dit reeds in de Car Configurator vermeld wordt wensen wij te verduidelijken dat een Astra 5-deurs of Sports Tourer Dynamic met de optie elektrisch bedienbaar glazen schuifdak (CF5) niet over dakbekleding in Jet Black beschikt.
                                          2. Wijzigingen

                                            ALGEMENE WIJZIGINGEN

                                            • 1 inklapbare sleutel ipv 2 inklapbare sleutels, tenzij de wagen over Open & Start (ATH) of de Elektrische kofferklep met voetsensor (TC2) beschikt.
                                            • Interior Versatility Pack (WPG) is nu ook op Astra 5-deurs standaard indien men het lederen interieur TAPQ of TAP4 selecteert.
                                            • Stiksel in zetel wordt aangepast:
                                            • OnStar sharkfin: deze is vanaf heden in de carrosseriekleur. Andere antennes blijven zwart.
                                            • PEPS deurknop (Keyless Entry: ATH): deze is vanaf heden zilverkleurig i.p.v. zwart.
                                            • De binnenbekleding van de koffer zal enkel in Jetblack meekomen.
                                            • Goed nieuws! Vanaf MY17 is het wel mogelijk de 1.0T Easytronic 105pk (CAB1) te bestellen mét Navigatiesysteem (io6), deze restrictie valt weg. De boardcomputer zal in dit geval niet in kleur zijn.
                                            • Vanaf MY17 is de Grafische info display op Edition steeds éénkleurig, ook in combinatie met het navigatiesysteem. Op Innovation & Dynamic blijft de grafische info display in combinatie met het navigatiesysteem multikleurig, tenzij de motor 1.0 Turbo 105pk MTA Easytronic (CAB_) gekozen wordt (zie hierboven).
                                            • Vanaf MY17 vervalt ook de verplichting om de 1.0T Easytronic 105pk (CAB1) te bestellen met de optie Keyless Entry (ATH), dit wordt opnieuw een losse optie.
                                            • Het “All Season banden” aanbod wijzigt: vanaf heden zijn dit Michelin-banden met code QKU. De Goodyear banden met code QKQ worden niet langer aangeboden.
                                            • Door een restrictie op de standaard radio op Comfort, kan OnStar (UE1) niet langer optioneel worden aangeboden op Comfort. Vanzelfsprekend wijzigt er niets bij de andere versies.
                                            • Digitale radio-ontvangst DAB+ is vanaf heden verkrijgbaar aan € 150 incl. BTW.
                                            • De Smartphonehouder (WLQ) is vanaf heden verkrijgbaar aan € 75 incl. BTW.

                                            KLEUREN

                                            • De volgende kleuren wordt aan het aanbod toegevoegd:
                                              o Mineral Black (GB9)
                                              o Absolute Red (GG7)
                                              o Cosmic Grey (GR5)
                                            • De volgende kleuren worden uit het aanbod verwijderd:
                                              o Carbon Flash (GAR)
                                              o Power Red (GBH)
                                              o Asteroid Grey (GWH)
                                            • De kleur “Summit White” wordt vanaf heden betalend aan 150€ incl. BTW.

                                            Ter extra verduidelijking: vanaf MY17 beschikt de Astra Sports Tourer enkel nog over Wattlink op de 1.6T 200pk (iFi_) en de 1.6 CDTI BiTurbo 160pk (iTi_), net zoals vandaag reeds het geval is bij de Astra 5-deurs.

                                            MOTOREN
                                            Er worden voorlopig geen wijzigingen doorgevoerd op het motorenaanbod. Wel zal u merken dat de CO2-uitstoot van de 1.6 CDTI BiTurbo 160pk is gedaald naar 106 gram op zowel 5-deurs als Sports Tourer. Deze daling, gekoppeld aan de lovende kritiek van de pers over deze motor, moeten u in staat stellen deze wagen nog meer in de markt te zetten.

                                          #18314806
                                          Arokh
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            13 June 2016

                                            Deze lijst geldt dan wel voor België, wat natuurlijk nog wel wat afwijkt van NL, maar toch: Top info!

                                            #18314808
                                            nextware
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 June 2016

                                              Vandaag wederom een update gekregen: de auto staat gepland om in de week van 19 september geproduceerd te worden (besteld: 29 april)

                                              Maar ik zie ook dat het model 2017 nu staat weergegeven (stond voorheen altijd ingesteld op 2016).
                                              Wat zijn nu eigenlijk de precieze verschillen tussen het 2016 en 2017 model ?

                                              #18314809
                                              Klaasvaker
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 June 2016

                                                @nextware wrote:

                                                Vandaag wederom een update gekregen: de auto staat gepland om in de week van 19 september geproduceerd te worden (besteld: 29 april)

                                                Maar ik zie ook dat het model 2017 nu staat weergegeven (stond voorheen altijd ingesteld op 2016).
                                                Wat zijn nu eigenlijk de precieze verschillen tussen het 2016 en 2017 model ?

                                                Grofweg het lijstje wat hierboven is genoemd. Ik mis nog het ontbreken van een aux aansluiting in de 2017 modellen en de usb poort upgrade naar 2.1 ampere.

                                                #18314810
                                                aapje1963
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 July 2006

                                                  @jgcramer wrote:

                                                  Eerste rit naar Frankrijk zit erop.

                                                  Onder weg wel twee keer problemen met de ‘audio’ installatie gehad, deze begon te brommen, na herstart auto was dit weer weg. Ook laat de sierlijst aan de zijkant boven het kleinste raampje los.

                                                  Type Innovation 1.0.

                                                  Mooie comby. Zit tegenwoordig de dakdrager niet meer vast aan dakrails?
                                                  Zitten er in de deuropening vaste plekken waar de dragers vast moeten?
                                                  Vr gr Arnold

                                                  @Sportstourer-k wrote:

                                                  2 weken geleden ook een sportstourer besteld.
                                                  – 1.6 cdti 100kw innovation
                                                  – carbon black
                                                  – innovation introductie pakket
                                                  – leder sienna II
                                                  – navi 9000
                                                  – memory stoelen met massagefunctie en koeling en verwarming
                                                  – elektrisch schuif kanteldak
                                                  – afneembare trekhaak met trailer assist
                                                  – ruimte besparend reservewiel

                                                  Verwachte levering 2e week september.
                                                  Niet gekozen voor intellilux vanwege 12 weken extra levertijd.
                                                  Aangezien het een leasebak is wordt hij dan pas volgend jaar uitgeleverd.
                                                  Daar vond ik die lampen niet boeiend genoeg voor en vond het in verhouding een dure optie dus maar laten vallen.

                                                  @Beosoft wrote:

                                                  @Astra_DLS wrote:

                                                  Ik heb nog geen My Opel account en dat kon de dealer ook niet maken gaf hij aan?? Maar ik wacht nog met spanning op het verlossende telefoontje ;).

                                                  Je kan zelf een account aanmaken en dan kan de dealer je aankoop er in zetten voor je. Ze maken gebruik van een job nummer welke later omgezet zal worden in een chassisnummer.

                                                  Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                                  #18314811
                                                  Arokh
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 June 2016

                                                    Klopt, vaste punten, niet op rails. Ideaal eigenlijk, want sterker en breder. Dat laatste was voor mij heel belangrijk

                                                    #18314812
                                                    aapje1963
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      28 July 2006

                                                      Top ik heb mijn Astra Sportstourer nog niet.. zaterdag halen wij hebben ook de 1.0T. Alleen een zeer complete edition uitvoering met schuif kanteldak. Bevalt de 1.0 nog? Met proefrijden vond ik het een grote plus. Maar de praktijk Is toch altijd anders… Met vakantie.. Beladen. En eventueel hoogtes..hellingen… Verbruik..
                                                      Wij ga hem particulier rijden.

                                                      Mischien heb je wat info..

                                                      Ps hen jij een instructie boekje van een Sportstourer of van een 5 Dr’s? Ik zie via OnStar alleen van 5drs… Zie daar niet echt Tourer gegevens zoals achterlicht units end.

                                                      Vr gr Arnld

                                                      Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 401 tot 425 (van in totaal 654)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.