Levertijd Astra K Sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Astra Levertijd Astra K Sports Tourer

25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 654)
  • Auteur
    Berichten
  • #18314737
    Klaasvaker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2016

      @indo-dan wrote:

      Ik heb vandaag een belletje van de Opel dealer gekregen dat 5 september de Opel Astra Sports Tourer klaar staat. De auto heb ik 27 juni geconfigureerd en een paar dagen later is de bestelling geplaatst bij de dealer. Totaal ongeveer 9 weken van bestelling tot levering.

      Dat is lekker! Ik heb 19 mei besteld. Ik moest twee keer lezen of je wel een ST had… Geen led lampen neem ik aan? Of heb je steekpenningen betaald? ;)

      #18314738
      WS62
        Lid sinds:
        20 July 2016

        Ik heb op 19 maart besteld met Led, productie 04 juli – productie gereed 11 augustus.
        Nu wachten op transport.

        #18314739
        indo-dan
          Lid sinds:
          16 August 2016

          @Klaasvaker wrote:

          @indo-dan wrote:

          Ik heb vandaag een belletje van de Opel dealer gekregen dat 5 september de Opel Astra Sports Tourer klaar staat. De auto heb ik 27 juni geconfigureerd en een paar dagen later is de bestelling geplaatst bij de dealer. Totaal ongeveer 9 weken van bestelling tot levering.

          Dat is lekker! Ik heb 19 mei besteld. Ik moest twee keer lezen of je wel een ST had… Geen led lampen neem ik aan? Of heb je steekpenningen betaald? ;)

          Whaha, is inderdaad de ST geworden. Qua design vind ik ‘m persoonlijk mooier. En inderdaad geen LED lichten erbij genomen. Ik vond dat de prijs niet waard en had liever een automaat :D In eerste instantie was de levertijd 10 november en volgens de dealer had dat te maken met een tekort aan LED achterlichten. Kennelijk hebben ze een inhaalslag gemaakt.

          #18314740
          Klaasvaker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2016

            @indo-dan wrote:

            Whaha, is inderdaad de ST geworden. Qua design vind ik ‘m persoonlijk mooier. En inderdaad geen LED lichten erbij genomen. Ik vond dat de prijs niet waard en had liever een automaat :D In eerste instantie was de levertijd 10 november en volgens de dealer had dat te maken met een tekort aan LED achterlichten. Kennelijk hebben ze een inhaalslag gemaakt.

            Ik heb (uiteindelijk) ook de automaat genomen, ben benieuwd hoe die rijdt! Opel zie je niet zoveel met automaat hier in Nederland. Het enige wat ze me konden aanbieden voor een proefrit was een zafira 140pk automaat. Volgens de dealer vergelijkbaar qua automaat dan. Die schakelde praktisch onmerkbaar. Aannemend dat de lichtere Astra met zwaardere motor alleen maar beter kan zijn heb ik de bestelde lederen stoelen met elektrische bediening weggestreept en ben voor automaat gegaan… Mijn eega en financieel directeur gaf helaas geen fiat voor beide. :cry
            Achteraf hebben we hier spijt van (niet van de automaat) maar als je stoelverwarming en agr stoelen wilt is leer maar 700€ duurder en krijg je de flexfold achterbank er gratis bij. Wellicht iets waar mensen die nog moeten bestellen eens goed over moeten nadenken.

            Heb jij wel in de automaat gereden?

            #18314741
            indo-dan
              Lid sinds:
              16 August 2016

              @Klaasvaker wrote:

              Ik heb (uiteindelijk) ook de automaat genomen, ben benieuwd hoe die rijdt! Opel zie je niet zoveel met automaat hier in Nederland. Het enige wat ze me konden aanbieden voor een proefrit was een zafira 140pk automaat. Volgens de dealer vergelijkbaar qua automaat dan. Die schakelde praktisch onmerkbaar. Aannemend dat de lichtere Astra met zwaardere motor alleen maar beter kan zijn heb ik de bestelde lederen stoelen met elektrische bediening weggestreept en ben voor automaat gegaan… Mijn eega en financieel directeur gaf helaas geen fiat voor beide. :cry
              Achteraf hebben we hier spijt van (niet van de automaat) maar als je stoelverwarming en agr stoelen wilt is leer maar 700€ duurder en krijg je de flexfold achterbank er gratis bij. Wellicht iets waar mensen die nog moeten bestellen eens goed over moeten nadenken.

              Heb jij wel in de automaat gereden?

              Ik heb zelf niet in een benzineversie automaat gereden, dus kan het verschil niet aangeven. De dealer heeft de diesel 136pk automaat kunnen regelen en daar was ik hun heel erg dankbaar voor :D Ik was meteen verkocht en wist dat ik de automaat wou hebben. Dit komt ook omdat mijn werkgebied o.a. de Benelux is. Je voelt ook bij deze automaat niet dat hij schakelt. Adaptive cruise control was op de 2016 prijslijst nog niet beschikbaar, dus dat vond ik wel jammer, maar zeker geen showstopper.

              Goede tip m.b.t. de stoelverwarming :thumbup

              Btw, welke configuratie heb je besteld?

              #18314742
              WS62
                Lid sinds:
                20 July 2016

                @Klaasvaker wrote:

                @indo-dan wrote:

                Whaha, is inderdaad de ST geworden. Qua design vind ik ‘m persoonlijk mooier. En inderdaad geen LED lichten erbij genomen. Ik vond dat de prijs niet waard en had liever een automaat :D In eerste instantie was de levertijd 10 november en volgens de dealer had dat te maken met een tekort aan LED achterlichten. Kennelijk hebben ze een inhaalslag gemaakt.

                Ik heb (uiteindelijk) ook de automaat genomen, ben benieuwd hoe die rijdt! Opel zie je niet zoveel met automaat hier in Nederland. Het enige wat ze me konden aanbieden voor een proefrit was een zafira 140pk automaat. Volgens de dealer vergelijkbaar qua automaat dan. Die schakelde praktisch onmerkbaar. Aannemend dat de lichtere Astra met zwaardere motor alleen maar beter kan zijn heb ik de bestelde lederen stoelen met elektrische bediening weggestreept en ben voor automaat gegaan… Mijn eega en financieel directeur gaf helaas geen fiat voor beide. :cry
                Achteraf hebben we hier spijt van (niet van de automaat) maar als je stoelverwarming en agr stoelen wilt is leer maar 700€ duurder en krijg je de flexfold achterbank er gratis bij. Wellicht iets waar mensen die nog moeten bestellen eens goed over moeten nadenken.

                Heb jij wel in de automaat gereden?

                Ik heb nu de vorige versie van de Sports tourer in automaat en ook de nieuwe wordt automaat.
                De automaat in de vorige versie vindt ik niet echt super, in de bergen of tunnel uit loopt niet echt lekker, automaat blijft dan lang in een te lage versnelling hangen waardoor het toerental veel te hoog wordt en je het gevoel krijgt op te stijgen.
                Toen ik bestelde was er nog geen productie, dus ik heb niet proef kunnen rijden.

                #18314743
                Klaasvaker
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 June 2016

                  @indo-dan wrote:

                  Ik heb zelf niet in een benzineversie automaat gereden, dus kan het verschil niet aangeven. De dealer heeft de diesel 136pk automaat kunnen regelen en daar was ik hun heel erg dankbaar voor :D Ik was meteen verkocht en wist dat ik de automaat wou hebben. Dit komt ook omdat mijn werkgebied o.a. de Benelux is. Je voelt ook bij deze automaat niet dat hij schakelt. Adaptive cruise control was op de 2016 prijslijst nog niet beschikbaar, dus dat vond ik wel jammer, maar zeker geen showstopper.

                  Goede tip m.b.t. de stoelverwarming :thumbup

                  Btw, welke configuratie heb je besteld?

                  Ik heb de ST, 150pk automaat, innovation, deep sky blue, innovation introductie pakket, navi intellilink pakket, winter pakket, flex organizer pakkket, led matrix en het reservewiel.

                  Goed om te horen dat de automaat beviel! Ik meende altijd dat een moderne automaat een dubbele koppeling had daarom had ik er in het begin niet eens over gedacht om hem te bestellen. Maar na wat verdieping kwam ik erachter dat de wandler automaat van Opel op bepaalde punten gewoon beter is dan die dubbele koppeling dingen.


                  @WS62
                  weet je of dit een andere automaat is dan of had dat wellicht ook met de motor en afstelling te maken dat hij niet zo beviel?

                  #18314744
                  Arokh
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    13 June 2016

                    Dan worden die van ons denk ik zij aan zij geproduceerd :-) wij hebben wel bijna 3 weken eerder geconfigureerd. Maar afleverdatum lijkt gelijk.

                    #18314745
                    WS62
                      Lid sinds:
                      20 July 2016

                      @Klaasvaker wrote:

                      @indo-dan wrote:

                      Ik heb zelf niet in een benzineversie automaat gereden, dus kan het verschil niet aangeven. De dealer heeft de diesel 136pk automaat kunnen regelen en daar was ik hun heel erg dankbaar voor :D Ik was meteen verkocht en wist dat ik de automaat wou hebben. Dit komt ook omdat mijn werkgebied o.a. de Benelux is. Je voelt ook bij deze automaat niet dat hij schakelt. Adaptive cruise control was op de 2016 prijslijst nog niet beschikbaar, dus dat vond ik wel jammer, maar zeker geen showstopper.

                      Goede tip m.b.t. de stoelverwarming :thumbup

                      Btw, welke configuratie heb je besteld?

                      Ik heb de ST, 150pk automaat, innovation, deep sky blue, innovation introductie pakket, navi intellilink pakket, winter pakket, flex organizer pakkket, led matrix en het reservewiel.

                      Goed om te horen dat de automaat beviel! Ik meende altijd dat een moderne automaat een dubbele koppeling had daarom had ik er in het begin niet eens over gedacht om hem te bestellen. Maar na wat verdieping kwam ik erachter dat de wandler automaat van Opel op bepaalde punten gewoon beter is dan die dubbele koppeling dingen.


                      @WS62
                      weet je of dit een andere automaat is dan of had dat wellicht ook met de motor en afstelling te maken dat hij niet zo beviel?

                      Ik weet niet of het een andere automaat is,wel is de auto 200 kg lichter en is de motor vernieuwd.
                      Helaas zat het niet in de afstelling, mijn broer had Astra 5 drs met automaat en het zelfde probleem.
                      Hopen dat dit met de nieuwe auto verholpen is.

                      Wat betreft configuratie ontlopen we elkaar niet zoveel. :D

                      Astra Sports tourer 1.4 turbo (150Pk) AT6 Innovation uitvoering.
                      Kleur Deep Sky
                      Extra opties:

                      – Intellilux Led matrix verlichting(T4L).
                      – Navi900 Intellilink pakket. (LP1D).
                      – Innovation introductie pakket (LP1H)
                      – Alarm installatie (UTT)
                      – Trekhaak afneembaar (VQ9).
                      – Ruimte besparend reserve wiel (SJQ)

                      #18314746
                      Klaasvaker
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 June 2016

                        Dat ontloopt zich inderdaad niet zoveel! Praktisch dezelfde auto, zeker van de buitenkant. Winterpakket was een absolute voorwaarde van mijn vrouw. Ik maak haar nu al weken gek met het feit dat we 495€ betalen voor één enkele verwarmde stoel :fy1
                        Die van mij zal namelijk nooit aanstaan, ik zweet al bij 16 graden en ik zet in de auto echt zelden de verwarming aan wil zwijgen extra verwarming in de stoel. Vandaar wel dat zij die stoelverwarming wenst…

                        Leuk dat we ongeveer dezelfde hebben! :thumbup

                        #18314747
                        Arokh
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          13 June 2016

                          Haha, dat doe ik ook bij mijn vrouw met het verwarmde stuur haha. Maar ja, ze wilde dat heel graag (vrouwenkoudehandjes) en ik wilde heel graag schuifdak. We hebben beide onze zin. :-)

                          #18314748
                          Klaasvaker
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 June 2016

                            Een schuifdak was ook een wens van mij. Maar dat heb ik al vroeg geschrapt. Ik zit nu al zwaar boven budget… Wou in eerste instantie absoluut onder de 30k blijven. Of liever gezegd mijn vrouw… :vertag Ik hecht minder aan de spaarrekening ;)
                            Moet er ook niet teveel over nadenken wat ik nu voor een opel kadett moet gaan betalen.
                            Van de andere kant, voor dat geld krijg je inderdaad ook een kleine bmw of mercedes maar die zijn niet zo mooi, ruim en al helemaal niet compleet als mijn kadett. Heb ook nooit spijt gehad van mijn huidige Astra J, alleen dan van de opties die ik niet besteld heb toen, zoals een schuifdak :hmmz

                            #18314749
                            f3r3nt3
                              Lid sinds:
                              8 July 2016

                              Mijn dealer slaagt er niet in om de wagen toe te voegen aan MyOpel.
                              Heb al gerefereerd naar het “job nummer” zoals hier eerder aangegeven in het topic, maar geen succes.
                              Als iemand toevallig mocht weten wat die hoort te doen, kan je die misschien even opleiden..

                              #18314750
                              stillekracht
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 May 2007

                                Simpelste is gewoon het job nummer opvragen bij je dealer (staat ook op de offerte)
                                – Daarna zelf een myopel.nl account aanvragen.
                                – Via voertuig toevoegen het jobnummer invullen in plaats van kenteken.
                                – Aanvinken dat je via de mail op de hoogte wil worden gehouden….. klaar!

                                Ik zou het wel via de normale site doen en niet via app
                                Succes!

                                #18314751
                                f3r3nt3
                                  Lid sinds:
                                  8 July 2016

                                  Bedankt voor de tip
                                  Maar die optie lijkt niet mogelijk te zijn op myopel.be.
                                  Dan maar even geprobeerd een myopel.nl aan te maken, maar daar vindt die het opgegeven nummer niet terug.
                                  Ofwel enkel mogelijk voor Nederlandse bestellingen, ofwel werk ik met het verkeerde nummer.
                                  Ik gebruik het 6-cijferige nummer van de offerte (excl. volg-/versienummer).

                                  #18314752
                                  Arokh
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    13 June 2016

                                    Het Jobnummer weet alleen de dealer, en moet in het systeem opgezocht worden. De code op de offerte is volgens mij een configuratiecode. Die hoeft niet uniek te zijn.

                                    #18314753
                                    f3r3nt3
                                      Lid sinds:
                                      8 July 2016

                                      Ik vraag het voor zekerheid nog even na.
                                      Momenteel wacht ik echter nog altijd op antwoord op vragen van vorige week.
                                      Initiële contactpersoon werkt er niet meer. Vervanger is deze week in verlof. En diens backup reageert niet.

                                      Intussen zit ik al in week 25 na bestelling, maar we blijven optimistisch

                                      #18314754
                                      stillekracht
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 May 2007

                                        Het klopt dat het jobnummer niet op de offerte staat, maar m’n dealer had het nummer in de mail met de offerte meegegeven.

                                        Ik weet natuurlijk niet of de Belgische jobnummer werkt op de Nederlandse site

                                        #18314755
                                        Arokh
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          13 June 2016

                                          even een update over de OnStar dekking qua internet: Opel heeft GEEN plannen om België, Luxemburg, Frankrijk, Zwitserland en Oostenrijk te gaan ondersteunen. Voor mij is dit een enorm gemis. In Nederland heb ik al wel internet op mijn telefoon die ik als hotspot kan instellen. Ik wilde juist voor werk/vrije tijd heel graag België, Luxemburg en Frankrijk hebben. Heel jammer dat ze daar niet dezelfde dekking willen geven als voor de gewone OnStar service.

                                          #18314756
                                          stillekracht
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 May 2007

                                            HU !? Ik dacht dat je in Europa (mits bereik) gewoon internet krijgt, wat is anders het voordeel ?

                                            #18314757
                                            Arokh
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              13 June 2016

                                              Dat geldt alleen voor nederland, griekenland, duitsland, engeland, spanje, portugal en ierland. Het is op de onstar website wel te vinden allemaal. Beetje doorklikken en specifiek de internet dekking checken. Dan zie je ook de dekkingsgraad per specifieke straat als je wilt (4g, 3g, 2g…)

                                              De onstar hulpservice is wel in heel europa. Maar ik ga niet voor internet betalen zonder frankrijk en belgië.

                                              als nou heeeel veel mensen zouden gaan klagen…

                                              #18314758
                                              stillekracht
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 May 2007

                                                Nu moet ik zeggen dat ik vorige week in Frankrijk met m’n mobiel erg slecht bereik had, behoudens de grote steden en langs de snelweg bijna geen 4G bereik.
                                                Misschien dekken ze zich hiermee in, om gezeur van ontevreden klanten voor te zijn.

                                                Over de dekking in België heb ik geen idee maar als die net zo slecht zijn als de wegen, heb ik wel een idee…..

                                                Zouden de auto’s met Onstar die verkocht worden in Frankrijk en België geen Wifi aan boord hebben ?

                                                Op de Duitse site geven ze ook dezelfde dekking als in Nederland aan, dus zonder België en Frankrijk, heeft misschien iets met Vodafone [provider] te maken ?

                                                #18314759
                                                aapje1963
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  28 July 2006

                                                  Ik ben qua mobiel een beetje een nurd.. Ik hen een Android mobiel. Dit wordt niet ondersteund maar er zit op de Astra die wij krijgen drie maanden WiFi hotspot..? En een Jaar Al-Star.
                                                  Heb ik hier met Android iets aan?
                                                  Met name het WiFi deel?

                                                  Ik vindt het wel een prijzige hobby..
                                                  ON-Star kost na eerste jaar al ong 100 euro… Ik ben particulier dus wat zou ik het gebruiken ik kan de Mac zelf ook vinden,;-)
                                                  Dan intresanter ook voor de meereizende Kids Is het Wife Hotspot gebeuren. Daar zijn geen prijzen van bekend… Heeft iemand een idee.

                                                  Mischien goedkoper een mobiel abonnement nemen?

                                                  Jaja ik ben er zo een met abonnementen voor de Kids en zelfs een only simkaart haha..
                                                  Dan betaal je bij aanschaf ook nog eens bijna 500 euro voor ON-Star.. enige handige vindt ik de SOS functie.. Maar deze werkt ook niet als je geen 100 euro per jaar betaald?

                                                  Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                                  #18314760
                                                  Arokh
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    13 June 2016

                                                    Al star zijn schoenen, OnStar is van Opel.

                                                    Reken op elke service ongeveer 10€ per maand. Dus de Wifi (werkt als wifi, dus op laptop, tablet en smartphone) werkt onafhankelijk van type toestel. Daar KUN je dus iets aan hebben.

                                                    De service van plekken zoeken is voor weinigen een toegevoegde waarde denk ik.

                                                    Over de dekking: In Frankrijk is wel goede dekking, afhankelijk van de provider inderdaad. In Portugal is hele slechte dekking, en die zit er ook bij. Ik denk dat ze niet genoeg betalen voor goede provider, want het KAN wel. Maar misschien zou het te duur worden ofzo.

                                                    Vind het wel een naar verhaal worden, met het ene land wel en het andere niet (en ja, griekenland wel, maar wie rijdt daar nou zelf heen met de auto in vergelijking tot belgie?

                                                    #18314761
                                                    f3r3nt3
                                                      Lid sinds:
                                                      8 July 2016

                                                      De wifi mogelijkheid zou er wel degelijk in zitten voor wagens besteld in België (zoals die van mij),
                                                      maar in de brochure staat (nog) “lanceringsdatum in België en Luxemburg nog niet gekend”.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 351 tot 375 (van in totaal 654)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.