Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Levertijd Astra K Sports Tourer
- Dit onderwerp bevat 653 reacties, 72 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 mei 2018om 19:16 door Astra_DLS.
-
AuteurBerichten
-
25 juli 2016 om 09:46 #18314612
Een schietstoel zou ik je niet adviseren zonder het schuifdak…
25 juli 2016 om 10:37 #18314613@Divers wrote:
Uiteindelijk is het geworden:
– ST 1.6 Turbo start/stop 200pk Innovation
– Granite Grey
– Lederen bekleding Siena II
– Bestuurdersstoel 8-voudig elektrisch verstelbaar (met massage en ventilatie)
– Navi900 IntelliLink pakket
– Innovation introductiepakket (met die 18” Twister velgen)
– Ruimte besparend reservewiel
– Intillilux LED matrix-verlichting
– Achteruitrijcamera
– Afneembare trekhaak
– Veiligheidsnet in bagageruimte
– Quick heatOpen dak vonden wij te klein en op een verkeerde plaats zitten, alarm en CDspeler overbodig. We missen nu eigenlijk alleen nog maar een schietstoel….
Op de kleur en lampen na hebben we bijna de identieke auto, wij hebben wel met alarm genomen.
25 juli 2016 om 11:18 #18314614Zojuist antwoord vanuit mijn Dealer:
A: Inderdaad heeft Opel Nederland een modeljaarwijziging doorgevoerd. Echter omdat uw bestelling al in mei heeft plaats gevonden heeft u een prijsprotectie en veranderd er voor u niets, wel krijgt u de nieuwe MY2017 geleverd.
V: Hierop stelde ik de volgende controlevraag: Dus wat betreft de Watt-Link achterwielophanging, deze zit gewoon gemonteerd ook al is dat nu een optie van €250?
A: Helaas zit er geen Watt-Link achterwielophanging op uw auto, dit is alleen mogelijk bij hogere motoren*. Dit was bij MY2016 het geval en nu ook bij MY2017.
* Ik heb de 110pk diesel
In mijn initiële vraag heb ik ook geïnformeerd naar levermaand… Het blijft helaas november, zoals afgegeven bij het plaatsen van de bestelling.
25 juli 2016 om 14:21 #18314615AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Beosoft wrote:
Op de kleur en lampen na hebben we bijna de identieke auto, wij hebben wel met alarm genomen.
Alarm had volgens dealer geen voordelen, ook verzekeringstechnisch niet, omdat hij niet voldoet aan de voorwaarden van de verzekeraar.
Ga toch een beetje twijfelen over dat alarm: vanochtend zag ik dat de afschermkap in de bumper voor mijn trekhaak verdwenen was. Kan niet anders dan dat hij gejat is de afgelopen dagen…… ;)
25 juli 2016 om 14:27 #18314616Go for it! king:
25 juli 2016 om 15:05 #18314617@Divers wrote:
@Beosoft wrote:
Op de kleur en lampen na hebben we bijna de identieke auto, wij hebben wel met alarm genomen.
Alarm had volgens dealer geen voordelen, ook verzekeringstechnisch niet, omdat hij niet voldoet aan de voorwaarden van de verzekeraar.
Ga toch een beetje twijfelen over dat alarm: vanochtend zag ik dat de afschermkap in de bumper voor mijn trekhaak verdwenen was. Kan niet anders dan dat hij gejat is de afgelopen dagen…… ;)
Ik heb wel alarm gekozen ondanks dat het niet gecertificeerd is.
Op mijn huidige Opel Astra uit 2012 heb ik achteraf een Klasse 3 alarm laten inbouwen, dit is mij niet bevallen.
Een beetje hagelbui ging het alarm al af ondanks herhaaldelijk afstellen, bovendien zat er geen deadlock op de deuren, dus ruitje intikken deur openen en makkelijk toegang.Ik ben overigens wel benieuwd of de verzekeringstechnisch geen voordeel te behalen is.
Alarm omvat:
● portieren, achterklep, motorkap ● interieur en aangrenzende bagageruimte ● hellingshoek van de auto, zoals bij het wegslepen ● contactDaarnaast zijn er via Onstar diverse mogelijkheden om de auto te lokaliseren en te vergrendelen bij diefstal
Als u uw auto niet kunt vinden, bestaat de kans dat hij is gestolen. OnStar1 kan de politie helpen om uw auto terug te vinden. Als u aangifte heeft gedaan bij de politie, kan de OnStar adviseur de politie helpen bij de zoektocht naar uw auto.
OnStar lokaliseert uw Opel via GPS en volgt deze route. Zodat uw auto door de politie kan worden gevonden.
Als de dief de motor uitschakelt, kan de OnStar adviseur het opnieuw starten van de motor verhinderen. Zo kan de dief niet meer verder rijden.
26 juli 2016 om 19:00 #18314618Vandaag het grote bericht en het einde van het lange wachten: De auto staat klaar bij de dealer.
Even snel wat foto’s gemaakt op het terrein. Nog niet schoon en klaar, maar wel al lekker op weg. Ophalen: Aanstaande dinsdag. Totale besteltijd van week 10 tot week 30 = 20 weken
26 juli 2016 om 19:51 #1831461926 juli 2016 om 19:56 #18314620mooie wagen hoor … nog een weekje wachten is wel te overzien gelukkig.
Had je er niet even onder gelegen om te kijken of hij nu wel of geen watt link had ? (zie ook watt link topic)26 juli 2016 om 20:01 #18314621Nee helaas niet. Maar tijd zat straks ;). Rijd er wel een jaar of 5 mee als het goed is.
29 juli 2016 om 09:30 #18314622De mijne ( opel astra sports tourer 1.4 Turbo 150 pk Inovation ) met alle opties die mogelijk waren, staat aan de kade in Engeland. Auto was 21 Juli al van de band af gelopen en klaar om te verschepen. Door de Brexis gedoe is de levertijd onbekend. zit nu al 5 maanden te wachten. Hier een stukje…
Opel Astra eerste Brexit slachtoffer?
De Britten hebben zich uitgesproken: door in meerderheid vóór een Brexit te stemmen, hebben zij aangegeven niet meer schouder aan schouder met Europa op te willen trekken. Dat is inmiddels oud nieuws, maar de gevolgen zullen pas in de toekomst duidelijk worden. Een en ander hangt niet alleen af van de nieuwe akkoorden die gesloten moeten worden, en van hoe hard de Britse economie geraakt gaat worden door een ‘migrantenstop’ belangrijker te vinden dan wat dan ook.
Je kan evenwel stellen dat er, haast per definitie, minder handel tussen Groot-Brittannië en het geamputeerde Europa zal zijn. Dat zal ook de auto-industrie raken. Zo heeft Jaguar – Land Rover becijferd dat de kosten van de middelvinger van de Britten richting Europa alleen al voor dat bedrijf meer dan 1 miljard euro per jaar gaan bedragen. Toch is dit volgens LMC Automotive niet de eerste speler die het Verenigd Koninkrijk de rug toe zal keren. Dat is General Motors.
Het Amerikaanse autoconcern bouwt in het Britse Ellesmere Port en Luton de modellen Astra plus Vivaro, die zowel als Opel als Vauxhall verkocht worden. Met name de Astra opereert in een segment waar de concurrentie uiterst fel is en waar de marges dus krap zijn. Die kunnen verdampen als sneeuw voor de zon als General Motors ineens importbelasting moet betalen bij verscheping van de middenklasser vanuit Ellesmere Port naar het vaste land van Europa (Jaguar – Land Rover zal daar ook niet aan ontkomen, maar deze premiumspecialist werkt met een grotere winstmarge).
Brexit maakt export vanuit Engeland naar Europa duur(der). Tegelijkertijd zal met name in het geval van de Astra lokale productie kostbaarder worden omdat slechts 25 procent van de onderdelen uit Groot-Brittannië komen. De rest moet worden geïmporteerd en dat betekent … importbelasting.
Positief bezien is General Motors voor wat betreft de onderdelenlevering niet met handen en voeten geboden aan het Verenigd Koninkrijk. Dat maakt het relatief eenvoudig om de productielijn van de Astra te verhuizen. Bovendien loopt dit model reeds van de band in Polen. Verder heeft Opel nog productiecapaciteit over in Rüsselsheim en Eisenach. Daarnaast kan theoretisch de fabriek in Bochum weer uit de mottenballen gehaald worden.
Nadelig voor het marktaandeel van General Motors in Groot-Brittannië hoeft sluiting van de fabriek(en) niet te zijn. Collega Ford produceert al jaren geen auto’s meer in het Verenigd Koninkrijk en komt daar prima mee weg. Kwestie van wel een vaardige PR afdeling in stand houden. Diens persberichten kunnen kosteloos naar Europa gemaild worden.
.
29 juli 2016 om 09:33 #18314623Dat van brexit geld nu nog niet.
Ze zijn nog steeds gewoon lid van de Europese unie.Zodra ze er uit gestapt zijn heeft dit wel evt problemen.
29 juli 2016 om 09:37 #18314624@arjontje wrote:
Dat van brexit geld nu nog niet.
Ze zijn nog steeds gewoon lid van de Europese unie.Zodra ze er uit gestapt zijn heeft dit wel evt problemen.
@arjontje, volgens mijn dealer in Naaldwijk zou dit het probleem zijn waarom mijn auto nog niet verscheept is. Hoop dat jij gelijk heb en mijn auto binnenkort eindelijk kan verwachten.29 juli 2016 om 12:06 #18314625De veerboten hebben last gehad van verscherpte veiligheidscontroles waardoor er uren vertraging was. Maar dat heeft nikt met Brexit te maken.
Alles wat hierboven staat is inderdaad nog niet geldig, al kunnen sommige effecten (eventuele sluiting fabriek voordat de Brexit echt door gaat) eerder komen.
Zolang de EU en het VK nog niet uit onderhandelt zijn (officieel weet de EU nog niet eens dat ze er uit willen, en dat kan nog maanden, jaren of decennia duren in theorie) is er technisch niets aan de hand.
Je dealer heeft dus echt absoluut echt ongelijk. Dat is stemmingmakerij of een zondebok zoeken oid
29 juli 2016 om 12:08 #18314626PS, er is voor GM een voordeel wat het artikel ‘vergeet’ te melden: De loonkosten vanuit de EU/USA naar VK zijn opeens een flink stuk lager geworden omdat de Pond minder waard is geworden…
29 juli 2016 om 13:35 #18314627Eerste rit naar Frankrijk zit erop.
Onder weg wel twee keer problemen met de ‘audio’ installatie gehad, deze begon te brommen, na herstart auto was dit weer weg. Ook laat de sierlijst aan de zijkant boven het kleinste raampje los.
Type Innovation 1.0.
29 juli 2016 om 14:30 #18314628Hoe reed het verder?
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
29 juli 2016 om 14:36 #18314629@jgcramer wrote:
Eerste rit naar Frankrijk zit erop.
Onderweg wel twee keer problemen met de ‘audio’ installatie gehad, deze begon te brommen, na herstart auto was dit weer weg. Ook laat de sierlijst aan de zijkant boven het kleinste raampje los.Goed van je het te melden! Ben benieuwd hoe het afloopt.
Mag ik je een gunst vragen? Ik zou zo graag willen weten hoeveel.centimeter het ‘bruikbare’ deel van de dakdragers is. Dus van pal naast de aansluiting tot pal naast de volgende aansluiting… Kan het nergens vinden tot nu toe…
29 juli 2016 om 15:56 #18314630De 1 liter rijd erg pleziergi en best rap met versnellen. Heb de automaat versie trouwens.
Welke maar bedoelt u precies, opmeten is geen probleem.
Hij zit met een pen een de binnenkant van mijn deur, en over de zijkant en daarna geklemd om de lijst.
30 juli 2016 om 10:42 #18314631@jgcramer wrote:
De 1 liter rijd erg pleziergi en best rap met versnellen. Heb de automaat versie trouwens.
Welke maar bedoelt u precies, opmeten is geen probleem.
Hij zit met een pen een de binnenkant van mijn deur, en over de zijkant en daarna geklemd om de lijst.
hierbij een foto van mijn huidige dakdragers vanaf de onderkant. De rode lijn is bij ons 85 centimeter (en dat had geen 84 moeten zijn, dan had het niet gepast). Bedankt voor het opmeten! Heb ook zin om lekker naar Zuid Frankrijk te gaan. Nog bijna 3 weekjes wachten…
PS, ik dacht dat mijn dealer mij verteld had dat de 1.0 niet in combinatie met de automaat kon. Maar hij zat er denk ik naast
EDIT: foto vergeten toe te voegen, bedankt Beosoft!
30 juli 2016 om 10:45 #18314632Foto? :???:
30 juli 2016 om 11:53 #18314633Ik denk dat je dit dan bedoelt, voor en achter verschild.
Heb gewoon de 1.0 met automaat, de automaat heeft alleen geen navigatie, wel weer gewoon Apple Maps via CarPlay.
https://goo.gl/photos/ZLYC1mv6uQwcGxJq8″ onclick=”window.open(this.href);return false;
30 juli 2016 om 11:56 #1831463430 juli 2016 om 15:01 #18314635Beste mensen,
Ook ik ben gezwicht voor de Opel Astra Sports Tourer :D Wat een goede aanbieding in de lease! Vorige week besteld ter vervanging van mijn huidige leaseauto, een Renault Megane GT-line.
Ik heb gekozen voor:
– 1.6 CDTI Diesel met 110 pk
– kleur: deep sky blue
– 17 inch licht metalen velgen 10 spaaks
– led matrix verlichting
– Innovation+ pakket
– NAVI900 IntelliLink pakket
– Elektrisch schuifdak
– Lederpakket
– Extra pakket voor de stoelen, verstelling, ventilatie en verwarming
– Kofferbak matIk kreeg van mijn leasemaatschappij te horen dat de levering mogelijkerwijs nog in december 2016 gaat plaatsvinden maar dat deze ook januari 2017 kan gaan worden.
Per mail kreeg ik ook al een linkje toegestuurd om een myopel account aan te maken en Onstar en WiFi aan te vragen.Nu nog even een paar maanden doorrijden in de Renault wat overigens ook geen straf is.
30 juli 2016 om 15:03 #18314636 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.