Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Levertijd Astra K Sports Tourer
- Dit onderwerp bevat 653 reacties, 72 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 27 mei 2018om 19:16 door Astra_DLS.
-
AuteurBerichten
-
27 maart 2016 om 09:58 #17275972
Van mijn werkgever heb ik de mogelijkheid gekregen om een auto uit te gaan zoeken. De keuze is gevallen op de nieuwe Astra Sports Tourer.
Van mijn dealer kreeg ik 2 weken geleden een levertijd door van 10 / 12 weken = week 20/22 levering. Tot op heden heb ik nog niet veel info kunnen vinden over levertijden. Iemand een idee wat de verwachte levering wordt van de Sports Tourer?
Voor de geïnteresseerden, het is geworden: Een witte Sports Tourer
* Dakraam
* Leder pakket
* 1.6 Diesel 136 PK
* INNOVATION
* INNOVATION introductiepakket met 18″ velgen
* AGR stoelen
* Elektrische kofferklep
* LED matrix lampen
* Winterpakket
* Trekhaak
* CD speler
* Telefoonhouder op de middenconsoleIk heb ongeveer alles aan kunnen klikken.
Nu nog wachten tot deze eindelijk binnen komt en dan volgen de foto’s ;)
27 maart 2016 om 10:09 #18314391Klinkt goed! Veel plezier ermee!
Ben benieuwd naar de :kewlpicsSent from my SM-P900 using Tapatalk
27 maart 2016 om 10:59 #18314392Die LED Matrix’ geven vertraging geloof ik. Heb ik ergens gelezen iig.
27 maart 2016 om 13:17 #18314393De uitlevering van de nieuwe Astra start half April dus die levertijd kan wel kloppen.
27 maart 2016 om 14:39 #18314394Dat zou wel tof zijn. Dan zou de levertijd inderdaad een week of 10 zijn. Ik was geloof ik de 5e bij mijn dealer, maar over alle dealers zullen dat er wel al aardig wat zijn.
31 maart 2016 om 19:19 #18314395Vandaag contact gehad met de dealer. Momenteel staat de levertijd nog op 99/99/9999. Ik heb alleen geen idee of dit goed of slecht nieuws is op dit moment. Meer info gevraagd maar nog niet ontvangen.
9 april 2016 om 13:18 #18314396Gister kreeg ik een mailtje van de dealer dat de eerste Sports Tourer geleverd was en dat ik wel even kon komen kijken. Vanmorgen moest ik toch in de buurt zijn, dus even langs gereden.
Er stond een zilveren Sports Tourer (Benzine TURBO) in nagenoeg dezelfde aankleding als ik hem mag ontvangen. Prachtig om hem in het echt te zien en goed om te zien dat alles dus al leverbaar is. Nu nog afwachten tot de levertijd defiintief wordt.
9 april 2016 om 20:12 #18314397Ja gisteren en vandaag zijn veel dealers voorzien van de eerste Sports Tourers
28 april 2016 om 10:54 #18314398Vandaag contact gehad met de dealer en die geeft nu een verwachte leverdatum van 31/08.
Totaal zou dat ca 25 weken levertijd betekenen.
Verstuurd vanaf mijn D5803 met Tapatalk
20 mei 2016 om 11:59 #18314388Weer terug op het nest………….
Op 7-5-2016 Astra Sports Tourer Innovation besteld met:
– 1.4 turbo 150pk
– Astroid Grey lak
– Innovation Introductiepakket (met 18″ LM)
– NAVI900 Intellilink pakket
– elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
– deelbare achterbank 40/20/40
– Stoffen bekleding Formula Jet Black
– afneembare trekhaak.Levertijd? nnb, zsm 2016 :sleeping
Volgens de schatting van de dealer eind augustus / begin september, mede in verband met fabrieksvakantie.
En de zilverkleurige dakrail uit het Innovation introductiepakket geeft een vertraging van 5 weken…
De voor de showrooms uitgeleverde modellen hebben een zwarte dakrail in plaats van de zilverkleurige.
En de Intellilux LED Matrix verlichting zou daar nog eens 12 weken bovenop doen :sleeping :sleepingNog maar 3 maanden de achterklep met de hand openen.. :D :D
Zodra de afleverdatum geupdate wordt zal ik het hier posten.
07-05-2016: Getekend bij de dealer
10-05-2016: Besteld door de dealer
18-05-2016: Elektrisch schuif- kanteldak (Optie CF5) bijbesteld
02-06-2016: “Ingepland voor productie” volgens My Opel (maar er staat niet bij voor welke datum :wtf )20 mei 2016 om 12:06 #18314389@Astra_DLS wrote:
* Dakraam
* Leder pakket
* 1.6 Diesel 136 PK
* INNOVATION
* AGR stoelen
* Elektrische kofferklep
* LED matrix lampen
* Winterpakket
* Trekhaak
* CD speler
De NAVI900 Intellilink vergeten aan te klikken????
En waarom heb je de CD speler genomen? Dat is toch uit het jaar nul?20 mei 2016 om 17:23 #18314390Vraagje: heeft de Astra K nu ook adaptive cruise control ?
Thx!
20 mei 2016 om 22:10 #18314399@juruca wrote:
Vraagje: heeft de Astra K nu ook adaptive cruise control ?
Thx!
Nee, helaas is de cruise control niet adaptive :(
Lijkt mij een gemiste kans
Ik had het wel verwacht dat de Cruise Control adaptive zou zijn, vooral omdat de volgende opties in
Opel Eye pakket en standaard op de Innovation zitten:
* Collision alert indicator
* Following distance indicator
* Collision mitigation braking (noodremsysteem bij onafwendbare botsing)
* Lane Departure Warning (stuurt je gewoon terug op je rijbaan als je er langzaam vanaf dreigt te gaan )Jammer dat de CC en dit niet aan elkaar geknoopt zijn, kwestie van software update…… :roll: :idea:
21 mei 2016 om 08:18 #18314400Inderdaad een gemiste kans….
Ze pretenderen altijd de topklasse te kunnen tarten maar dan niet met adaptive cruise contro
De insignia heeft het wel volgens mij….
21 mei 2016 om 23:08 #18314401Ik heb nu adaptieve CC op mijn Peugeot 308 II. Ik ben blij dat ik het kwijt raak. Systeem is te sloom om comfortabel te zijn. In de latere versies van de 308 is een functie gekomen om het adaptieve deel uit te zetten. Vrij veel gebruikers hadden er geen goed woord voor over.
Ik ga vanaf eind juli een Astra ST rijden.22 mei 2016 om 06:31 #18314402@Kietje wrote:
Ik ga vanaf eind juli een Astra ST rijden.
Wanneer is deze besteld en met welke opties?
23 mei 2016 om 11:44 #18314403Op 25 februari besteld met
– 1.4 DI benzine 150 Pk
– Metallic Granite Grey
– Innovation introductie pakket met 18 inch wielen
– Leder Siena II
– Navi 900
– Elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
– Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
– Intellilux LED matrix verlichting
– Ruimtebesparend reservewiel
– Flex pakket bagageruimte
– Scheidingsnet bagageruimteAanvankelijk was aflevering in week 24/25 gepland. Staat nu op 20-07-16 gepland.
24 mei 2016 om 18:55 #18314404@Vroomvroom wrote:
@Astra_DLS wrote:
* Dakraam
* Leder pakket
* 1.6 Diesel 136 PK
* INNOVATION
* AGR stoelen
* Elektrische kofferklep
* LED matrix lampen
* Winterpakket
* Trekhaak
* CD speler
De NAVI900 Intellilink vergeten aan te klikken????
En waarom heb je de CD speler genomen? Dat is toch uit het jaar nul?Nee die zit er ook bij, niet vermeld ;). En ach de CD speler: Er was nog budget over….
24 mei 2016 om 18:57 #18314405@Kietje wrote:
Op 25 februari besteld met
– 1.4 DI benzine 150 Pk
– Metallic Granite Grey
– Innovation introductie pakket met 18 inch wielen
– Leder Siena II
– Navi 900
– Elektrisch verstelbare stoelen met geheugen
– Elektrisch bedienbaar schuif/kanteldak
– Intellilux LED matrix verlichting
– Ruimtebesparend reservewiel
– Flex pakket bagageruimte
– Scheidingsnet bagageruimteAanvankelijk was aflevering in week 24/25 gepland. Staat nu op 20-07-16 gepland.
Maar das wel goed nieuws vwb de levering van de LED matrix. Die van mij is niet veel later besteld wat dat betreft. Met een beetje mazzel dus ook begin augustus.
26 mei 2016 om 18:42 #183144062 weken geleden ook een sportstourer besteld.
– 1.6 cdti 100kw innovation
– carbon black
– innovation introductie pakket
– leder sienna II
– navi 9000
– memory stoelen met massagefunctie en koeling en verwarming
– elektrisch schuif kanteldak
– afneembare trekhaak met trailer assist
– ruimte besparend reservewielVerwachte levering 2e week september.
Niet gekozen voor intellilux vanwege 12 weken extra levertijd.
Aangezien het een leasebak is wordt hij dan pas volgend jaar uitgeleverd.
Daar vond ik die lampen niet boeiend genoeg voor en vond het in verhouding een dure optie dus maar laten vallen.28 mei 2016 om 07:09 #18314407@Sportstourer-k wrote:
2 weken geleden ook een sportstourer besteld.
– 1.6 cdti 100kw innovation
– carbon black
– innovation introductie pakket
– leder sienna II
– navi 9000
– memory stoelen met massagefunctie en koeling en verwarming
– elektrisch schuif kanteldak
– afneembare trekhaak met trailer assist
– ruimte besparend reservewielVerwachte levering 2e week september.
Niet gekozen voor intellilux vanwege 12 weken extra levertijd.
Aangezien het een leasebak is wordt hij dan pas volgend jaar uitgeleverd.
Daar vond ik die lampen niet boeiend genoeg voor en vond het in verhouding een dure optie dus maar laten vallen.Tof. Ook nog even wachten dus. Overigens is het NAVI 900. Verder hebben we redelijk dezelfde opties aangeklikt zo te zien.
28 mei 2016 om 07:13 #18314408@Vroomvroom wrote:
@juruca wrote:
Vraagje: heeft de Astra K nu ook adaptive cruise control ?
Thx!
Nee, helaas is de cruise control niet adaptive :(
Lijkt mij een gemiste kans
Ik had het wel verwacht dat de Cruise Control adaptive zou zijn, vooral omdat de volgende opties in
Opel Eye pakket en standaard op de Innovation zitten:
* Collision alert indicator
* Following distance indicator
* Collision mitigation braking (noodremsysteem bij onafwendbare botsing)
* Lane Departure Warning (stuurt je gewoon terug op je rijbaan als je er langzaam vanaf dreigt te gaan )Jammer dat de CC en dit niet aan elkaar geknoopt zijn, kwestie van software update…… :roll: :idea:
Andere auto waar ik mee bezig was, is de Leon ST met adaptieve cruise Control en daarvan zij de dealer, denk heel goed na of je dat echt wel wilt. Het vraagt een compleet andere mindset en defensieve rijstijl. Daar heb ik hem uiteindelijk uit de offerte gegooid.
Het zou leuk zijn als je kan kiezen tussen adaptief en gewoon, maar bij Seat kan dat dus niet. Dan maar de gewone…
28 mei 2016 om 08:04 #18314409Ik vind het wel jammer dat het er niet opzit.
Het is even wennen dat de auto zelf remt en weer harder gaat rijden.
Na 2 keer heb je het vertrouwen dat hij dat gewoon goed doet en is het een heerlijk systeem.
Gemiste kans van opel, er zal wel geen radar opzitten en dat opel eye systeem is denk ik niet veilig genoeg om er echt acc mee te doen.
Afstand indicator ga je in de praktijk nooit gebruiken dus voor mij een nutteloze optie.Zo zijn er wel meer dingen “jammer” aan de astra.
De spiegels klappen bijvoorbeeld niet automatisch in als je je auto op slot doet, dit moet je handmatig doen op de spiegel bediening in de auto.
Zal je dus nooit doen en daarmee is het voor mij een vrij nutteloze optie geworden.
Coming home moet je zelf activeren via de hendel van het grootlicht.
Voorruit verwarming is geen optie net als standverwarming, die is alleen aftermarket als accesoire te krijgen.
Leuk een verwarmd stuur en stoelen, ik sta weer elke dag te krabben als het vriest.Ik moet zeggen dat het een leuke wagen is met best leuke opties maar echt de topklasse tarten doen ze in mijn optiek echt niet.
28 mei 2016 om 08:57 #18314410Als je Duits een beetje redelijk is kan je op http://www.astra-k-forum.de” onclick=”window.open(this.href);return false; terecht.
Hier kan je wat meer gebruikersinfo vinden over de astra k omdat ze in duitsland al redelijk uitgeleverd zijn.28 mei 2016 om 20:11 #18314411@Sportstourer-k wrote:
Ik vind het wel jammer dat het er niet opzit.
Het is even wennen dat de auto zelf remt en weer harder gaat rijden.
Na 2 keer heb je het vertrouwen dat hij dat gewoon goed doet en is het een heerlijk systeem.
Gemiste kans van opel, er zal wel geen radar opzitten en dat opel eye systeem is denk ik niet veilig genoeg om er echt acc mee te doen.
Afstand indicator ga je in de praktijk nooit gebruiken dus voor mij een nutteloze optie.Zo zijn er wel meer dingen “jammer” aan de astra.
De spiegels klappen bijvoorbeeld niet automatisch in als je je auto op slot doet, dit moet je handmatig doen op de spiegel bediening in de auto.
Zal je dus nooit doen en daarmee is het voor mij een vrij nutteloze optie geworden.
Coming home moet je zelf activeren via de hendel van het grootlicht.
Voorruit verwarming is geen optie net als standverwarming, die is alleen aftermarket als accesoire te krijgen.
Leuk een verwarmd stuur en stoelen, ik sta weer elke dag te krabben als het vriest.Ik moet zeggen dat het een leuke wagen is met best leuke opties maar echt de topklasse tarten doen ze in mijn optiek echt niet.
Zitten inderdaad wel een paar punten die ik had verwacht terug te zien als standaard:
* Inklappende spiegels bij op slot doen (zat op onze C5 uit 2002)
* Coming Home, is vaak ook standaard instelling en dan klaar
* Verwarming maakt me niet zoveel uit
* Afstandsindicator ga je inderdaad niet gebruiken.Wat dat betreft nog net een stap te vroeg om dit tart de topklasse te noemen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.