Forumindex › Forums › Modellen › Grandland X › Levering Grandland is uitgelopen op grote teleurstelling
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 30 juli 2018om 11:14 door joepke-m.
-
AuteurBerichten
-
23 mei 2018 om 10:23 #18356336
Afgelopen vrijdag hebben wij onze nieuwe Grandland opgehaald. De aflevering verliep al niet soepeltjes. De geblindeerde achterruit vertoonde luchtbelletjes en onder de achterbank viel een beschermkap er af. Zaterdag gaf de auto al een storing aan het de noodremassistent en de auto trilde bij snelheden boven de 100 km/uur.
Zondag zouden wij een dagje uitgaan en op de snelweg met de auto in de cruise control, begon de auto uit zich zelf te remmen na door een kuil gereden te zijn.
Enige tijd later gingen wij een vrachtauto inhalen op de linkerbaan van de snelweg, toen plotseling de auto compleet uitviel. We dreigden stil te komen staan op de linkerbaan van de snelweg, maar door het uitvoeren van een levensgevaarlijke actie konden wij gelukkig de vluchtstrook bereiken. D.m.v. Opel onstar de ANWB laten komen, die vervolgens de takelwagen voor ons heeft geregeld. Daar sta je dan met je nieuwe auto in de berm.Auto staat nu weer bij de dealer, waar geconstateerd is, dat er een onderdeel ontbreekt in de zekeringkast.
Dit was voor mij de eerste en de laatste keer een Opel, vertrouwen in de auto is er niet meer.
23 mei 2018 om 11:29 #18356341AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Vos 1975,
Dat is een trieste ervaring, en dan net met je nieuwe auto. Daar word je niet echt vrolijk van! Ronduit gezegd, waardeloos! Ik hoop dat ze het probleem snel en vakkundig oplossen voor je. Verlies niet te snel het vertrouwen in Opel. Bij elk ander merk lees je nét zo goed van soms giga-problemen. Geef ze dus een kans. Voor een dealer is dit ook niet leuk. Negatieve reclame kunnen ze niet gebruiken. Wel vind ik dan dat ze achter de klant moeten staan en het snel oplossen. Je leest soms reacties bij bepaalde dealers waar je droevig van word. In dat geval aan de bel trekken bij Opel Nederland. Ik wens je in ieder geval succes. Mijn Grandland 1.2 T Innovation is van 13 December 2017 en ik heb tot op dit moment alleen maar plezier van de fijne ruime auto.
24 mei 2018 om 13:55 #18356402AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Vos1975,
Heb jij inmiddels al wat gehoord van je dealer? Het ontbrekende onderdeel in de zekeringkast hoeft toch niet zo lang te duren? Ze kunnen toch, om je weer vlot op weg te helpen, dit bewuste onderdeel overzetten uit een andere Grandland uit de voorraad? Laat eens horen, hoe het inmiddels verder loopt?
25 mei 2018 om 12:42 #18356445Auto is inmiddels terug. Wel diverse krassen op de portieren, waarschijnlijk van het transport van de berger of van de monteurs van de dealer. Een nieuwe auto in ontvangst nemen moet een sort van feestje zijn, nou dit feestje is complete verpest.
Dealer belde nog wel om excuses te maken en ze zeiden dat ze nog met een gebaar zouden komen, ik wacht het rustig af, anders neem ik eind volgende week contact op met Opel Nederland.
25 mei 2018 om 13:45 #18356448AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ Vos1975,
Het moet toch niet kunnen dat een berger voor krassen zorgt op een nieuwe auto? En het gebaar van je dealer zou dan toch op z,n minst kunnen zijn, dat je nieuwe auto krasvrij gemaakt word, en verder probleemloos rijd? ik wens je veel succes, en ik hoop dat deze mineur uiteindelijk mag eindigen in een zeer tevreden Opel rijder. Ik ben benieuwd wat je dealer gaat ondernemen. Hou ons dus op de hoogte…
2 juli 2018 om 13:00 #18357967De ellende met de Opel houdt aan. Inmiddels is er een beschermkap afgevallen. De bekleding van de achterbank zit los, de radio hapert, de deuren kraken bij het insturen van bochten en de auto weigerde al 2 keer te acceleren op de snelweg.
Ik heb voor de auto in totaal 37500,00 betaald, maar ik vind de auto nog geen 25000 euro waard. We zijn ook in onderhandeling met de dealer, die de auto naar alle waarschijnlijkheid gaat terugnemen.
In mijn leven vele auto merken gereden, maar de kwaliteit van deze Grandland is om te huilen.
Wel mijn complimenten aan de dealer, die er alles aan doen om ons tegemoet te komen. Maar helaas voor mij heb ik (misschien) het maandagochtend model gekregen.
2 juli 2018 om 13:06 #18357969Triest verhaal, ik hoop dat je financieel geen nadeel hebt als de garage hem terugneemt
2 juli 2018 om 13:17 #18357971AnoniemLid sinds:
1 January 1970[quote quote=18357967]De ellende met de Opel houdt aan. Inmiddels is er een beschermkap afgevallen. De bekleding van de achterbank zit los, de radio hapert, de deuren kraken bij het insturen van bochten en de auto weigerde al 2 keer te acceleren op de snelweg. Ik heb voor de auto in totaal 37500,00 betaald, maar ik vind de auto nog geen 25000 euro waard. We zijn ook in onderhandeling met de dealer, die de auto naar alle waarschijnlijkheid gaat terugnemen. In mijn leven vele auto merken gereden, maar de kwaliteit van deze Grandland is om te huilen. Wel mijn complimenten aan de dealer, die er alles aan doen om ons tegemoet te komen. Maar helaas voor mij heb ik (misschien) het maandagochtend model gekregen.[/quote]
Ik vind het voor jouw en je gezin heel droevig dat je dit mee moet maken. Zo,n dure auto, en dan zoveel ellende. Ik hoop dat je dealer een goede oplossing/ruil voor je regelt. Misschien is de Mokka een optie voor je? Ik heb er zelf hele goede ervaringen mee gehad. Maar met elk merk en elk type auto kan je problemen krijgen hoor. Dat staat vast als je andere forums bekijkt. Ik wens je heel veel sterkte.
30 juli 2018 om 10:53 #18359094De Grandland is terug genomen door de dealer, kan niet anders zeggen dan een super service van hun zijde. Complete aankoopbedrag kon in mindering worden gehaald voor een nieuwe auto van een ander (premium) merk waarvan de dealer ook het dealerschap heeft.
De Grandland is een mooie auto, maar de betrouwbaarheid was complete weg. Voor mij is het kopen van een Opel op een teleurstelling uitgelopen en zal dit in de toekomst ook nooit meer overwegen.
30 juli 2018 om 11:14 #18359096Dat is heel netjes opgelost. Wat heb je nu?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.