Forumindex › Forums › Techniek › 1,8 liter motoren › Levensduur Lambda sensor 1 maand….garantie?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2015 om 18:13 #17274040
Ik heb ontdekt dat de nieuwe lambda sensor die ik enkele weken geleden heb gekocht een intermittend fout heeft. Als de motor nog aan het opwarmen is (80C a 90C) dan lijkt hij het redelijk te doen, maar zodra de 90C wordt bereikt gaat hij vreemd doen, met als gevolg dat de motor in Open Loop toestand begint te lopen.
Hoe zit het eigenlijk met garantie op dit soort onderdelen? Kan ik zo maar met de web shop contact opnemen, en mag ik als klant verwachten dat men de sensor terug ruilt voor een goede?
31 oktober 2015 om 18:18 #18300471Garantie voorwaarden raadplegen op hun website
31 oktober 2015 om 18:26 #18300472Dank je
24 maanden garantie :).
Voorwaarden: Wel binnen 5 dagen na fout gedrag contact opnemen, en binnen 10 dagen in originele verpakking terug sturen.
Daar kan ik aan voldoen :D
Ik zal jullie op de hoogte houden of de zaak door fsrs naar tevredenheid is afgehandeld
31 oktober 2015 om 19:52 #18300473Meestal een fout in de luchtmassameter.
Maar meestal op elektrische onderdelen wil de garantie nog wel eens wat lastig zijn.
1 november 2015 om 07:17 #18300474Originile lambda of een je mot je stekker eraan knopen lambda.
Rinus, bekende van mij had voor zijn Z18XE een imitatie bobine en LMM gekocht, welke bijde niet juist functioneerde.
Het bedrijf heeft deze teruggenomen en Originele van opgestuurd met een heel beperkte bijbetaling van onze kant.
Imitatie delen motor elektronica werken meestal niet of niet goed.
Had ik de persoon voor gewaarschuwd maar was eigenwijs.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 november 2015 om 08:43 #18300475Kan de webshop ook weinig aan doen natuurlijk dat zon sensor kapot gaat. Als het netjes opgelost is mag dat ook zeker vermeld worden ;)
1 november 2015 om 08:51 #18300476Imi sensoren functioneren vrijwel nooit goed.
Bijde waren niet goed, dus zowel de bobine als LMM.
en dat is niet de enige.
Ik ik heb nog vrijwel NOOIT meegemaakt dat imitatie wel functioneerd vandaar dat ik meestal afraad om imitatie te plaatsen.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 november 2015 om 08:59 #18300477klopt wim, maar mn opmerking was eigenlijk naar Rinus gericht :thumbup
2 november 2015 om 13:10 #18300478OK heren. Beiden bedankt voor de input.
Even voor de duidelijkheid. Toen Wim zei “Rinus, bekende van mij had voor zijn Z18XE een imitatie bobine en LMM gekocht” bedoelde hij een andere Rinus dan ik. Wel hebben we beiden dezelfde motor: Z18XE.
Verder heb ik het advies van Wim V6 altijd ter harte genomen, en ben gestopt met het kopen van namaak. Wel heb ik er van vroeger af nog steeds een namaak MAS meter in liggen, maar die is al 6 jaar oud en heeft het altijd uitstekend gedaan, en daarom sluit ik uit dat die er iets mee te maken heeft….alhoewel hij intussen gewoon door veroudering wel eens aan vervanging toe kan zijn.
Verder heb ik ook een ander advies keurig gevolgd en dat luidde ooit “Koop altijd bij FSRS, dan weet je zeker dat je originele onderdelen krijgt”.
Over dat laatste ben ik nu aan het twijfelen. De Lamda 1 die ik van FSRS kreeg was een “Originele Delphi” netjes in een doosje geleverd met zo’n mooi zilver hologramstickertje. Nergens kan ik echter een aanduiding GM vinden, en ik twijfel dus of ik wel een origineel onderdeel heb.
Hoe dan ook….dit topic ging over garanties, dus ik ga dat eens even wat aankaarten in twee nieuw topics:
– Originele Lamda sensors
– Andere dan Lambda 1 fouten die toch P130 fout geven2 november 2015 om 17:54 #18300479Origineel is bosch
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 november 2015 om 18:26 #18300480Hi Wim……ik begin het te snappen
Die nieuwe Delphi is dus niet origineel en geeft problemen.
En die universele die ik tijdelijk er op heb is een Bosch. Die doet het al beter omdat het waarschijnlijk een echte Bosch is, maar is mogelijk toch niet helemaal ideaal omdat er zo een aansluitblok in de kabel hangt, en omdat de kabellengte mogelijk niet helemaal 100% goed is.
De sensor die ik net uit de prullenbak heb gevist, en die mogelijk nog goed is als er een andere oorzaak achter de P130 fout school, heeft de draden in de kleuren: wit zwart wit grijs, en dat zijn dezelfde kleuren die Bosch gebruikt. Er staat trouwens geen opdruk op met de naam Bosch. De opdruk luidt GM09202757 / 12V en daarachter iets minder duidelijk leesbaar dus mogelijk niet helemaal correct: STEMEN / SNN 91701.
Overigens: De kleuren van de draden van Bosch en het origineel zijn dan wel gelijk, maar de behuizing van de universele bosch is helemaal anders dan die van het origineel. Die komen dus van een totaal verschillende productielijn.
En hier wordt ik dus niet gelukkig van: Ik had de connector van mijn origineel eraf geknipt om die te gebruiken bij de bosch universeel sensor, terwijl de originele mogelijk nog helemaal goed was, en de P130 fout een andere oorzaak had :???:
2 november 2015 om 18:35 #18300481@rinus747 wrote:
Ik heb ontdekt dat de nieuwe lambda sensor die ik enkele weken geleden heb gekocht een intermittend fout heeft. Als de motor nog aan het opwarmen is (80C a 90C) dan lijkt hij het redelijk te doen, maar zodra de 90C wordt bereikt gaat hij vreemd doen, met als gevolg dat de motor in Open Loop toestand begint te lopen.
Hoe zit het eigenlijk met garantie op dit soort onderdelen? Kan ik zo maar met de web shop contact opnemen, en mag ik als klant verwachten dat men de sensor terug ruilt voor een goede?
Uw ecu begint te mislukken. bekend om z14xe z16se z16xe z18xe.
Lambdasonde is prima, als origineel of bosch.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.