Levensduur hydraulische koppeling Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra Levensduur hydraulische koppeling Astra G

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    kingsteve
    Deelnemer

Gekke vraag misschien, maar sinds vandaag hebben we een 2e astra station 1.6 1600 club erbij met 200000 op de teller, hiervoor hadden we een F en dit is een G met hydraulische koppeling dus. Rijdt zelf in een J sports tourer. Deze is voor mijn vrouw en rijdt maximaal 5000 per jaar ermee.

Rijdt prima maar ik vraag me af wat is de levensduur van een hydraulische koppeling en kosten als het moet worden vervangen. Geen klachten voor de rest maar hij is ook al van 1999. Ik vindt echter wel als hij in zijn 1 staat en ik weg wil rijden het een beetje trillend gaat. Vergeleken met de F stuurt hij wel iets zwaarder maar heeft wellicht te maken ook met het gewicht. En van een F naar een G is natuurlijk ook een verbetering, alleen al voor het roesten.

wim-v6
      Deelnemer

> Trillen koppeling:
        – Trillend wegrijden is al iets wat jaren bij de opels met smallblock motoren voorkomt, beetje een kwaal waar je een beetje mee moet leren leven…
        – Hoe minder toeren je maakt met wegrijden, hoe minder last je ervan hebt…

> Hoe lang gaat een Hydraulische koppeling mee:
        – Als ie altijd in de stad heeft gereden zal deze al eens vervangen zijn
        – Als deze altijd langere ritten heeft gereden zou het zomaar nog de eerste kunnen zijn..
        – Hoe lang deze werkelijk mee gaat, bij de een 40.000km (Vrouwen die VEEL stad rijden en moeite hebben met koppelen, wegrijden en parkeren), bij de ander draait 1 koppelings set 300.000km mee…. Er zijn geen kilometers aan vast te hangen..

> Kosten vervangen:
        – Koppelings set Compleet kost al gauw 450euro, dat zijn alleen de onderdelen….
        – dan moet ze er nog in.

Willem

Mr-T-Opel-Astra-G
        Deelnemer

@wim-v6 wrote:

(Vrouwen die VEEL stad rijden en moeite hebben met koppelen, wegrijden en parkeren),

Wim toch :jerry

Idd wat Wim zegt, Trillende koppeling is een “feeling” die je moet krijgen, als je eenmaal dat punt weet te vinden, (net zoals bij vrouwen) dan gaat dat trillen vanzelf weg. Dat idee had ik op het begin zelf ook en bij navraag bleek dit ook niet meer te zijn dan een eigenschap van small-blocks.

Zelf heb ik nooit last gehad van mn koppelingssysteem, maar je zou maar net ongelukkig zijn. ligt ook aan wat de historie is geweest van dit G-tje. Maar zekerheid heb je bij geen een onderdeel aangezien verschillende factoren een verschil kunnen maken.

in ieder geval, veel rijplezier!

tim106gti

Ik haal voor het stoplicht altijd de auto uit de versnelling en zet deze in de vrij zodat de koppeling niet ingetrapt blijft. Heeft dit ook een positieve invloed op de levensduur of heeft dit alleen invloed op het druklager?

wim-v6
            Deelnemer

Grootste invloed op het druklager..

Koppeling zal dan wel iets slepen natuurlijk, maar dat is te verwaarlozen…

Willem

Nick-GSI
              Deelnemer

koppeling van mijn astra F zit er al 245.000km in

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.