Leoo’s Vec c 2 stw ruim 14000 km op B merk zomer banden.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Leoo’s Vec c 2 stw ruim 14000 km op B merk zomer banden.

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 101 tot 106 (van in totaal 106)
  • Auteur
    Berichten
  • #18115705
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      Ik heb mijn B set achter helemaal aan gort gereden. Ik pas er ook voor. Nu weer een Nokian winterset er onder en in het voor jaar weer een A merk zomer er op.

      Hier een pica van een B band in combi met een slechte schokbreker (kan die band niks aan doen :agent ) Maar vermoed dat met een A merk band de slijtage niet zo hard gegaan zou zijn.

      @ Leo, ben jij een rustige rijder? :angel

      Groet jraaf

      #18115706
      kadettgte@freeler.nl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 March 2005

        :thumb nee dat ben ik niet maar ik had voor deze set het zelfde als jij met Dunlops a band ik kreeg als tip banden op 3 zetten stukie harder :hmmz :hmmz

        #18115707
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Ok, ik heb voor de druk op 2.6 staan en achter op 2.9
          Paar jaar terug had ik A merk banden achter die op de wang gebarsten waren. Druk te laag :vertag 2.4 achter…..

          Groet jraaf

          #18115708
          arjontje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 March 2006

            @jraaf wrote:

            Ok, ik heb voor de druk op 2.6 staan en achter op 2.9
            Paar jaar terug had ik A merk banden achter die op de wang gebarsten waren. Druk te laag :vertag 2.4 achter…..

            Groet jraaf

            Wel grappig dat die scheur pressies boven de waarschuwing zit. :jerry

            18 inch en hoger mag je gerust best hard op pompen.
            een band heeft namelijk een bepaald aantal liters lucht nodig om goed te werken.
            word de band lager, (grotere inch maat).
            Dan moet de bandenspanning verhoogd worden om de goede hoeveelheid liters in de band te krijgen.

            Daarom reden we vroeger maar met 2 bar in de banden omdat de wangen veel hoger waren.

            #18115709
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Ik schuif alle kanten op met mijn Summerstars (point.S) op de vooras, en 1 habbibabbi + 1 Conti achterop de Corsa….

              na winterseizoen maar gauw weer fatsoenlijke banden erom…

              Willem

              #18115710
              kadettgte@freeler.nl
              Deelnemer
                Lid sinds:
                13 March 2005

                :thumb :thumb Gisteren de 19 inchers snowflakes gewisseld voor de winter banden gelijk weer alles gemeten , voor 5,93 mm achter 6,45 de vec zwengel nu tegen de 200000 km , de achterbanden hebben inderdaad een lichte neiging naar cuppen op de binnenrand , komt waarschijnlijk dat tijdens de APK hebben ze de banden op normale spanning gezet kwam ik later achter , na al wat km gereden te hebben , heb ze nu zelf weer op 3,0 staan.
                .
                .

              6 berichten aan het bekijken - 101 tot 106 (van in totaal 106)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.