Forumindex › Forums › Overige › APK & RDW › lengte uitlaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2009 om 11:07 #17213627
hey, een vraagje.
is er een verplichte lengte voor de uitlaat van een auto.
moet hij tot achter lopen, of mag hij ook halve wegen onder de auto eindigen.groeten.
31 oktober 2009 om 11:08 #17543267De gassen mogen niet onder de auto kunnen blijven hangen…dus een sidepipe…dat mag.
31 oktober 2009 om 11:11 #17543268Qua plaats moet de uitlaat achter de voorwielen uitkomen (ander vergasrisico)
31 oktober 2009 om 11:50 #17543269in België moet hij ook zowie zo aan de linkerkant van het voertuig eruit komen. Niet aan de kant van het voetpad
31 oktober 2009 om 12:45 #17543270Dan zouden veel autos daar niet kunnen rijden ofwel? veel jappaners e.d. hebben de uitlaat rechs zitten…
31 oktober 2009 om 14:08 #17543271sidepipe bedoeld ie sjoerd;)
31 oktober 2009 om 14:33 #17543272:angel:P
31 oktober 2009 om 17:30 #17543273Zolang de uitlaat onder de auto vandaan komt is het goed volgens mij. Gassen mogen inderdaad niet blijven hangen onder de auto.
En verder dient hij natuurlijk deugdelijk bevestigd te zijn en lekvrij.
1 november 2009 om 09:57 #17543274de vraag kwam mij eigenlijk voor, omdat ik pas een mercedes sprinter op de brug zag bij een maat van mij,
en daar hing de uitlaat midden onder de auto.
met het roet meten moest de brug omhoog, omdat hij er anders niet bij kon.
uitlaat was orgineel.
of is dat bij bedrijfswagens weer anders.groeten.
1 november 2009 om 10:15 #17543275Voor de APK moet de uitlaat van voor tot achter gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd.
Ik heb al is in de APK bijbel zitten spitten maar heb nog nergens kunnen vinden dat de uitlaat niet midden onder de auto mag stoppen.1 november 2009 om 12:22 #17543276origineel gepost door manus
Voor de APK moet de uitlaat van voor tot achter gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd.
Ik heb al is in de APK bijbel zitten spitten maar heb nog nergens kunnen vinden dat de uitlaat niet midden onder de auto mag stoppen.volgens mij heb ik in het apk keurmeesterboekje gelezen dat de uitlaat tegenwoordig zo moet zijn zoals de fabrikant orgineel ongeveer bedoelt heeft. (lang leve de duidelijk regels voor APK)
1 november 2009 om 13:14 #17543277Volgens mij moet hij bij bedrijfswagens achter de cabine eindigen, ook weer in verband met de dodelijke gassen die niet in het interieur terecht mogen komen.;)
1 november 2009 om 13:48 #17543278Dan zouden veel autos daar niet kunnen rijden ofwel? veel jappaners e.d. hebben de uitlaat rechs zitten…
Achteraan aan het voertuig mag hij wel rechts zitten maar niet harders dan een hoek van 45° naar rechts wijzen.
1 november 2009 om 19:14 #17543279volgens mij moet de uitlaat voorbij het laatste zijraam gaan dat te openen is en niet aan de stoepzijde uitkomen.
dus heb je aan de zijkant naast je achterbank te openen raampjes heb je pech dan moet die achter het achterwiel!
gaan je raampjes naast je achterbank NIET open zou je daar een side pipe mogen maken….aan de LINKERKANT..zo is het mij ooit uitgelegd…..:hmmz
of die regels nog steeds zo zijn weet ik niet….1 november 2009 om 19:54 #17543280Mijn broertje zijn Buick Electra werd met een dubbele sidepipe gewoon goedgekeurd bij de RDW vorig jaar… Voor het linker en het achterwiel een 2.5″ pijp. Kreeg zelfs commentaar dat het zo netjes gemaakt was.:)
1 november 2009 om 22:09 #17543281dan mogen alle Chevy Vans en VELE andere ameikaanse pick-ups (ook moderne / de zusjes Escalade – Avalanche bijvoorbeeld) en busjes niet niet op de weg, deze hebben origineel de uitlaatpijp rechts (aan de stoepzijde dus).
Willem
1 november 2009 om 22:19 #17543282origineel gepost door eddie gsi
origineel gepost door manus
Voor de APK moet de uitlaat van voor tot achter gasdicht zijn en deugdelijk bevestigd.
Ik heb al is in de APK bijbel zitten spitten maar heb nog nergens kunnen vinden dat de uitlaat niet midden onder de auto mag stoppen.volgens mij heb ik in het apk keurmeesterboekje gelezen dat de uitlaat tegenwoordig zo moet zijn zoals de fabrikant orgineel ongeveer bedoelt heeft. (lang leve de duidelijk regels voor APK)
Ja klopt, die heb ik nog wel liggen op me werk.
kwam er volgens mij op neer. dat de uitlaat zo moet eindigen dat het eindstuk eindigt voorbij de bumper, zodat uitlaatgassen niet kunnen ophopen achter de bumper en zo via de ventilatie gaten naar binnen kan.
2 november 2009 om 17:21 #17543283Heb het met de mannen van de RDW al eens over het Keurmeester boekje gehad, ze zijn niet blij met wat er over de uitlaat verteld werd, zo interpreteerden deze RDW keurmeesters het niet.
6 november 2009 om 23:59 #17543284AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door wim-v6
dan mogen alle Chevy Vans en VELE andere ameikaanse pick-ups (ook moderne / de zusjes Escalade – Avalanche bijvoorbeeld) en busjes niet niet op de weg, deze hebben origineel de uitlaatpijp rechts (aan de stoepzijde dus).Willem
Origineel mag altijd, anders hebben ze ruzie met de fabrikant.
7 november 2009 om 00:17 #17543285origineel gepost door hoedemaker
origineel gepost door wim-v6
dan mogen alle Chevy Vans en VELE andere ameikaanse pick-ups (ook moderne / de zusjes Escalade – Avalanche bijvoorbeeld) en busjes niet niet op de weg, deze hebben origineel de uitlaatpijp rechts (aan de stoepzijde dus).Willem
Origineel mag altijd, anders hebben ze ruzie met de fabrikant.
een type goedkeuring kan mss anders beoordeeld worden dan een klus karwei? persoonlijk oordeel van de keurmeester?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.