Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Lekvrije montage kleppendeksel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 september 2010 om 13:34 #17225736
Het zal ook al weer vaker gevraagd zijn, maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden…:hmmz
Ik krijg allerlei verschillende adviezen:
1. Droog monteren op goed ontvet oppervlak en in de hoeken wat vloeibaar pakking er tussen.
2. Pakking eerst in de motorolie leggen zodat hij wat opzwelt en dan ‘nat’ monteren zonder vloeibaar pakking er tussen.
De tweede tip kwam van iemand die erg veel technische kennis van auto’s heeft, maar wat is nou wijsheid?!
:wtf9 september 2010 om 16:13 #17726690Ik zou maar gewoon manier 1 doen, dat 2de gaat echt niet werken.
9 september 2010 om 16:37 #17726691origineel gepost door Corsa16V
Ik zou maar gewoon manier 1 doen, dat 2de gaat echt niet werken.Ja, dat was de tip van Niels van DHZ twente, lijkt me dat hij er wel ervaring mee heeft..:vertag
9 september 2010 om 16:59 #17726692gewoon goed schoon maken
juiste pakking monteren.
en op gevoel vast draaien9 september 2010 om 17:04 #17726693Het indopen van de pakking heeft volgens mij alleen zin als het kurk is.
9 september 2010 om 17:20 #17726694origineel gepost door testdrive
gewoon goed schoon maken
juiste pakking monteren.
en op gevoel vast draaienMaar in dat geval ook geen vloeibare pakking dan?:hmmz
De pakking zat er ook gewoon zo tussen. Het rubber leek wel wat verdroogd te zijn alleen, blok heeft natuurlijk lang stil gelegen…(zeker 3 jaar) Weet niet of hij voor die tijd al lekte…
9 september 2010 om 17:24 #17726695als het rubber droogte scheurtjes vertoont gewoon een nieuwe pakking halen.
Ik monteer ze altijd droog zonder kit en nooit geen lekkerij :P9 september 2010 om 17:26 #17726696Nummer 1, zo doe ik het ook altijd.
– goed schoon maken / ontvetten
– nieuwe pakking op in om het kleppendeksel doen
– hoekjes waar de klepdeksel pakking de rondingen van de nokkenassen af moet sluiten allemaal even een drupje vloeibaar in leggen.
– klepdeksel monteren, de boutjes NIET extreem vast zetten.Nummer 2 is voor kurk pakkingen, maar dat doe ik ook anders :P
– alles ontvetten
– beide oppervlakken voorzien van een dun laagje vloeibare pakking
– pakking erop leggen
– andere deel erop leggen
– vast draaien
– buitenom dun afsmeren met vloeibare pakking.Lekt bij mij nog steeds niet weer :angel
9 september 2010 om 18:20 #17726697origineel gepost door freek corsa
Nummer 1, zo doe ik het ook altijd.– goed schoon maken / ontvetten
– nieuwe pakking op in om het kleppendeksel doen
– hoekjes waar de klepdeksel pakking de rondingen van de nokkenassen af moet sluiten allemaal even een drupje vloeibaar in leggen.
– klepdeksel monteren, de boutjes NIET extreem vast zetten.Ok, dat zijn goede tips, boutjes dus niet te vast…:o Dat had ik dus wel gedaan…
Maar geheel droog kan dus ook goed afsluiten….:hmmz
9 september 2010 om 18:53 #177266988nm ofzo maar
9 september 2010 om 22:13 #17726699rubber of kurk gewoon droog erop leggen.
belangrijkste is.. niet te vast draaien.
10 september 2010 om 07:14 #17726700origineel gepost door corsaboy
Ik monteer ze altijd droog zonder kit en nooit geen lekkerij :PZo doe ik het ook…..nooit ergens last mee gehad, en ik heb er toch al aardig wat ik elkaar gezet.
10 september 2010 om 17:53 #17726701boutjes MAX 8NM, trek ze te strak en de boel lekt METEEN weer
Willem
10 september 2010 om 20:05 #17726702Maar eerst dus droog beginnen, alles ontvetten en dan gewoon monteren die hap?:hmmz
Ok…:wors
10 september 2010 om 20:24 #17726703met een nieuwe pakking, als de ouwe droogtescheurtjes heeft.
11 september 2010 om 17:18 #17726704:sleepingzoals corsaboy zegt .
gebruik gewoon een nieuwe pakking11 september 2010 om 17:59 #17726705Jep, nieuwe pakking besteld bij DHZ Twente. Moet wel zeggen dat het rubber ietwat ruw aanvoelt hier en daar, maar dat schijnt normaal te zijn…:hmmz
Heb’m er tussen liggen, boutjes niet te strak. Toch door velen (inclusief een hoofd monteur bij Opel, en door Niels van DHZ Twente…) het advies gekregen om een heel kleine hoeveelheid sealant (loctite 5699) aan de zijkanten aan te brengen.
Ik wacht nog effe tot dat dat ongeveer uitgehard is en dan ben ik erg benieuwd!
14 september 2010 om 15:37 #17726706ik doe ze gewoon afdichten met een nieuwe pakking en
grijze pakking kit werkt perfect14 september 2010 om 15:41 #17726707Vorig jaar samen met Corsaboy die van mij vernieuwd, maar niets met vloeibare zooi gedaan.
Gewoon alles netjes maken en dan een nieuwe pakking monteren.14 september 2010 om 17:15 #17726708Nou, het lekt nog steeds ergens…:(
Ik heb alles enorm zorgvuldig schoongemaakt en ontvet meet remmenreiniger, toen een klein likje grijze kit gebruikt aan de distributie kant en de ontstekings kant bij de rondingen, maar het mocht niet baten!!
:wtf
Ik ga de volgende poging maar eens droog monteren, heb alweer een nieuwe pakking besteld…
Of misschien is de kleppendeksel toch niet helemaal lekker, de rand van het sluitende gedeelte is nog van de originele laklaag voorzien, die is een beetje bruin uitgeslagen. Maar dat is niet er af te poetsen ofzo, is gewoon door en door bruin geworden…
14 september 2010 om 17:15 #17726709De grijze vloeibare kit van gm is zeker geen zooi! Sterker nog het word vaak geadviseerd het met mate bij de nieuwe pakking te monteren. En vooral de oudere blokken staan erom bekend dat ze olie zweten of lekken ook met een nieuwe pakking.
14 september 2010 om 19:12 #17726710heb ze tot nu toe altijd droog gemonteerd op XE/LET.
zoals vaker gezegt, niet te straks aan draaien maar wel vast :P
14 september 2010 om 21:38 #17726711Tja, heb het keurig met momentsleutel aangedraaid op iets meer dan 7nm….
origineel gepost door Corsa16V
De grijze vloeibare kit van gm is zeker geen zooi! Sterker nog het word vaak geadviseerd het met mate bij de nieuwe pakking te monteren. En vooral de oudere blokken staan erom bekend dat ze olie zweten of lekken ook met een nieuwe pakking.Mijn blok behoort inderdaad wel tot de oude garde, zit ook nog het oude lichtere type krukas in… motornr. 140224443
Ik zat te denken om die laklaag van de randen van de kleppendeksel af te frezen en Loctite 5926 te gebruiken als de volgende poging mislukt….:cry Kan altijd nog weer een andere kleppendeksel aanschaffen…:vertag
Die grijze kit (Loctite 5699) is zeker geen rommel, maar in de product omschrijving van Loctite zelf staat wel dat het voornamelijk voor koelwatersystemen wordt geadviseerd. Ook al staat er op de verpakking dat het ook wel oliebestendig is vraag ik me af of het wel het beste spul ervoor is….:hmmz
5926 is echt voor oliecarters en systemen die onder druk staan gemaakt. Schijnt ook een veel betere hechting te hebben…
Maar eerst nog eens goed kijken waar het nu vandaan komt en dan nog eens droog proberen, dan kan ik altijd die pakking nog wel weer ontvetten en hergebruiken voor het 5926 experiment….:angel
15 september 2010 om 10:39 #17726712Kleppendeksel pakking monteer ik droog maar heb het meer over carterpanpakking, de kit gebruik ik orgineel van gm grijze kit dat zegt al genoeg want die maken ze niet voor niks. Die van loctite heb ik nog geen ervaring mee maar het is een goed merk!
15 september 2010 om 11:11 #17726713Die van loctite is precies dezelfde kit…
Inderdaad ook voor de carterpakking gebruikt en die is volgens mij wel goed dicht….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.