Forumindex › Forums › Modellen › Astra › lekkende voorruit astra g coupé
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2014 om 13:52 #17264241
Hoi,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier wat gepost heb, maar ik heb een vraag.
Sinds een tijdje lekt er regenwater naar binnen via de bovenkant van de voorruit, recht boven het stuur.
Dit gebeurd vooral wanneer ik mijn muziek hard aan heb, maar dat moet toch niet kunnen? Zo’n overdreven installatie heb ik namelijk niet eens.. gewoon originele speakers met een woofer.
Eerder deed hij dit ook nooit.
Ook hoor je wanneer het hard waait een fluitend geluid daar weg komen. Het raam sluit dus gewoon niet goed af denk ik.Nu wou ik dus die rubber los halen die aan de buitenkant boven de raam aan het dak grenst, alleen weet ik zo niet of dat zomaar kan.
Misschien kon ik daaronder de oorzaak vinden.Kan ik dus zomaar die rubber loshalen en weer monteren? Of heb je voor het monteren weer speciaal
gereedschap nodig ofzo?Of kan het een andere oorzaak hebben?
20 februari 2014 om 13:57 #18219227de rubber kun je wss gewoon loshalen,, echter is daar geen reden voor..
het is namelijk 100% zeker dat de verbinding tussen je voorruit en het carroserie lekt. Dit kan een primer zijn die loslaat, de kit, lak of roestvorming. Het beste en voordeligste is als puur de primer/kit los gelaten heeft. dan kan de ruit ge de en monteerd worden zonder al te veel poespas.
als er roest onder zit zal die eerst hersteld moeten worden ( na verwijdering voorruit )/suizen/verzin iets
20 februari 2014 om 14:36 #18219228Bedankt voor je reactie.
Je zegt dat er geen reden voor is, maar dat is er wel ja.. hoe weet ik anders wat het probleem is?
Dan zal ik een keer onder die rubber gaan kijken wat de oorzaak is, zo moeilijk zal het niet zijn..In alle gevallen heb ik dan sowieso nieuwe kit nodig toch?
Is er ook een speciale kit voor nodig? Ik heb nog zwarte ramenkit liggen..@ricksmits wrote:
de rubber kun je wss gewoon loshalen,, echter is daar geen reden voor..
het is namelijk 100% zeker dat de verbinding tussen je voorruit en het carroserie lekt. Dit kan een primer zijn die loslaat, de kit, lak of roestvorming. Het beste en voordeligste is als puur de primer/kit los gelaten heeft. dan kan de ruit ge de en monteerd worden zonder al te veel poespas.
als er roest onder zit zal die eerst hersteld moeten worden ( na verwijdering voorruit )/suizen/verzin iets
20 februari 2014 om 15:11 #18219229specifieke ruitenkit moet je hebben inderdaad. denk er goed aan dat zowel de kit als de primer NIET OVER DATUM ZIJN..
nou denk je.. fuck it,, het is maar kit.. maar ik heb serieus wegens slechte levering gehad dat er ruiten uitvlogen op de snelweg ( gelukkig geen voorruiten ).
je hebt idd in alle gevallen nieuwe kit nodig
waarom heeft het geen zin om de rubber los te halen? Omdat als je de rubber los haalt je optisch niet kan beoordelen waar die lekt ( tenzij er zown serieus groot gat zit dat je er doorheen kan kijken,, maar dan drupt het niet binnen, dan regent het.
je moet de raam liften om te zien waar het lekt.. nou kun je een ruit enigzins ”buigen”,, echter is dit maar heel weinig, en als je het ietsiepietsie te ver doet ben je 440 EX btw kwijt voor een nieuwe ruit ( orgineel GM voor een warmtewerende zoals in mijn auto het geval )
hoe kom je er dus achter wat het probleem is.. auto droog zetten, daklijsten eraf, paravan en ruitenwissers eraf.. raam eruit snijden.. alle kit weghalen en dan zie je vanzelf waar er onthechting is.. alle kit afsteken, goed ontvetten, primeren, kitten en plak
Mijn prive auto komt volgende week een nieuwe ruit in toevallig king:
20 februari 2014 om 19:35 #18219230Oke.. nog een aardig klusje dus.
Dan laat ik er denk ik meteen een nieuw raam inzetten..
Vorige eigenaar was namelijk een fanatiek ruitenkrabber waardoor er nu veel krasjes op het raam zitten, en ook veel krasjes van slechte ruitenwissers enz.Dan hoop ik nu maar dat het sterretje een keer een scheur wordt, dan betaald mijn verzekering een groot deel :angel
21 februari 2014 om 15:39 #18219231nou ik heb net men eigen voorraam vervangen.. 99% zeker dat je primer losgekomen is.. ik kwam er namelijk achter dat de hechting van ruitKit zo slecht was dat ik bji wijze van spreke zo los kon duwen.. dat is overdreven natuurlijk maar in plaats van de kit te snijden kwam gewoon de kit los van de ruit.
dat is je probleem dus. oplossing, eruit laten halen, en weer terug ( eventueel vervangen )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.