lekkende tecshift

Forumindex Forums Overige Opel algemeen lekkende tecshift

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Wim9

Beste medegebruikers van het opel forum, Ik heb een Opel Vivaro
      en op de versnellingsbak zit een tecshift. Deze lekt nu olie. Naar opel garage gebracht. Moet nieuwe tecshift op (€ 2300,–).
      Ik ben zelf monteur, tecshift thuis uit elkaar gehaald. De plunjer welke hydraulisch de versnellingsbak moet schakelen eruitgehaald.
      Ging vrij makkelijk. Er bleek een rubber V ring (olie afdichting gescheurd te zijn (iets van een paar euro). Deze rubber, kan de garage niet bestellen, Opel NL gebeld, kunnen ze ook niet leveren.
      overal geweest (auto materialen handel, Hydrauliek firma’s)
      Heeft er iemand een suggestie. Het zijn 2 stuks polypac DDE 079/1
      en 2 Polypac DDI 106/1 rubbers.
      Dit zou mij een hoop geld besparen. Raar dat Opel dit niet kan maken. |Het is nl. zo gemaakt dat het makkelijk open kan en zo vervangen, als je de rubbers maar hebt.

Opeltje17
      Deelnemer

Je zou eens een renault dealer kunnen proberen deze rijden ook met deze robots rond alleen heten ze dan quickshift ze zitten in de renault master en trafic.

Misschien dat hun deze rubbers wel los kunnen bestellen.

Wim9

De Rubbers zijn nergens uit te halen, kun je wel bij div. firma’s laten namaken. (maar dat duurt 1,5 tot 2 weken.)
          De firma AE tech in Lunteren doen ze wel reviseren, (een stuk goedkoper). Dit laatste heb ik dan maar gedaan. Toch slechte zaak
          van Opel dat je zo’n simpel onderdeeltje niet bij de spare parts hoort.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.