Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Lekkende drukgroep?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 april 2015 om 22:00 #17271703
Hallo,
Ik zal me even kort voorstellen.
Ben sinds eind december vorig jaar de trotse eigenaar van een Astra H Cosmo station van 2010 met 141k km op de klok.
Na het probleem met de koelvloeistof melding en defecte 3e remlicht opgelost te hebben, heb ik al wat vrolijke kilometers achter de rug.
Het is een zeer fijne en comfortabele auto om in te rijden.
Vandaag nog eens even onder de motorkap gekeken en heb gezien dat er bovenop de versnellingsbak (volgens mij bij de drukgroep) wat olie gezweet wordt.
Nu weet ik alleen niet of dit van de drukgroep afkomt, of van iets anders.
Moet ik me zorgen gaan maken en bij de dealer langs gaan of is dit een normale kwaal?30 april 2015 om 00:13 #18283084als je druklager lekt dan is meestal de onderzijde van de bak op de scheiding van het motorblok/versnellingsbak nat van de vloeistof…
ik denk dat je de bak een keer schoon kunt spuiten in een wasstraat/box en dan als deze ernstig lekt welke kleur vloeistof het is.. vloeistoffen hebben vaak een kleur zodat deze makkelijk herkenbaar zijn… zoals dat olie zwart is, en ik gok erop dat transmissie vloeistof rood is… en remvloeistof geel doorzichtig..
ik weet overgens niet of dat bij jouw van toepassing is.. maar merk je enig verschil in niveau met je remvloeistof?? bij de vectra b die ik heb ervaar ik als de druklager lekt dat ik vaker remvloeistof bij moet vullen…
en als je druklager kapot is zit er vaak bij de kosten post een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep omdat ze deze dan toch open hebben liggen willen de bij de garage dit vaak mee vervangen…30 april 2015 om 05:31 #18283085Olie zwart? Bij mij is die helder goudkleurig…..
(alleen als het er in gaat bij de garage overigens ;))
30 april 2015 om 05:55 #18283086Bij mij ook toen het onder de bak weg lekte, ivm druklager lek.
Was het goud kleurig.
Als je druk lager lekt zou je remvloeistof nivo moeten dalen.
Druk weg moeten vallen bij langer de koppeling ingetrapt houden.Zou eerst kijken of het niet hoger weg komt.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 april 2015 om 06:08 #18283087En dat ding op de foto is je schakeltoren. Dus is geheid koelvloeistof of bakolie. Of mischien wel zand en vocht en vuil.
30 april 2015 om 07:28 #18283088Of lekkende klepdekselpakking.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
30 april 2015 om 07:49 #18283089Bedankt allemaal voor de snelle reacties.
Het vreemde is dat de rest van blok en bak droog zijn maar rondom de schakeltoren (bedankt Haasje17) bovenop de bak ziet het er vochtig uit.
Ik weet niet of er ook olie gevuld is in de schakeltoren voor het bekrachtigen van koppelingsmechaniek.
Twijfel er namelijk aan of dan in dit geval de schakeltoren niet lekt, als deze kan lekken natuurlijk.30 april 2015 om 07:58 #18283090Lekken doet die niet dit is zweten, is eigenlijk geen probleem.
30 april 2015 om 08:18 #18283091Dit is dus niet iets waarmee ik bij de garage langs moet gaan. Volgende week staat namelijk een trip naar Frankrijk op de planning.
Het zou lullig zijn als ik hiermee langs de kant kom te staan :?30 april 2015 om 10:16 #18283092@xladage wrote:
Olie zwart? Bij mij is die helder goudkleurig…..
(alleen als het er in gaat bij de garage overigens ;))
Dat is hagel nieuwe olie.. Maar met de kleur doelde ik op gebruikte olie als je er al een tijd mee gereden hebt…
30 april 2015 om 12:33 #18283093Als ik zo de foto bekijk is het niet echt iets om je zorgen over te maken en lijkt het erop of er iets olie cq damp is gekomen uit de beluchtingsopening boven op de schakeltoren.
Deze zie je het beste zitten op de tweede foto net onder de kabelboom het is die bout met het plastic kapje erover! (Die grote!)
30 april 2015 om 12:40 #18283094@gerben rsv wrote:
Als ik zo de foto bekijk is het niet echt iets om je zorgen over te maken en lijkt het erop of er iets olie cq damp is gekomen uit de beluchtingsopening boven op de schakeltoren.
Deze zie je het beste zitten op de tweede foto net onder de kabelboom het is die bout met het plastic kapje erover! (Die grote!)
een keer naar de wasbox rijden en schoonspuiten dan is het weer schoon…
30 april 2015 om 17:43 #18283095Dat is het hem dus.
De auto is volledig gereinigd toen ik hem kocht en dus ook de motorruimte.
Het is dus nu over een periode van ca 4 maanden dat het er nu zo uit ziet.
Ik heb ook tijdens het oplaten komen van de koppeling dat het pedaal bovenin een soort van knakkend gevoel cq geluid maakt.
Weet dus ook niet of het met de lekkage/zweten samen hangt.
Dat knakken van het koppelingspedaal doet zich soms ook niet voor.30 april 2015 om 17:50 #18283096Dat hoekje is toen zeer zeker niet gereinigd…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.