Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Lekkende dakhemel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 augustus 2014 om 00:08 #17267439
Hallo Allen
Ik rijd in een Opel Vectra 2.0 HB uit 1998
mijn auto stond vandaag in de stromende regen.
Toen ik instapte, en wegreed, bleek dat bij de binnen verlichting, het dakhemel kletsnat was.
Het water drupte naar beneden. :wtf
Heeft iemand enig idee waar dat vandaan kan komen (van buiten uiteraard :) ), maar waar vandaan kan het lekken,en belangrijker, wat kan ik daar aan doen ?
Is dit probleem bekend bij deze auto ?
Het is bij de verlichting echt kletsnat, maar nergens anders.
Waar vandaan zou het naar binnen kunnen komen …11 augustus 2014 om 05:30 #18247285Lekkende antenne voet?
11 augustus 2014 om 05:36 #18247286Of deurrubber waar het langs loopt. Geen dakraam?
Greetz Emiel
12 augustus 2014 om 00:28 #18247287Kan het langs een deur rubber naar binnen sijpelen…ook wanneer de auto stilstaat ?
Heb (helaas) geen dak raam.
het is echt ALLEEN bij de binnen verlichting nat… nergens anders.
Ik vermoed dan toch een lekkende antenne voet.
Zal het aan de buitenkant eens een beetje dichtkitten, misschien dat dat helpt ?
Om nou helemaal het dakhemel los te halen, is ook een beetje overdreven lijkt mij …12 augustus 2014 om 06:47 #18247288Loopt het water wel netjes van je dak je voorruit op? Dat er geen haarscheurtje in je raam rubber zit?
12 augustus 2014 om 07:35 #18247289Voorruit zit gekit,en je raam zit lager dan je binnenverlichting.. dus denk ook antennevoet..
12 augustus 2014 om 09:32 #18247290Water loopt het raam op, en dat zit inderdaad lager dan de boven verlichting.
Dan zou het water dus omhoog moeten stromen, en dat kan volgens de bestaande natuurkundige wetten niet.. :D
Antenne voet is dan de enige mogelijkheid….
Wel opvallend, dat er zo veel water via de antenne voet naar binnen kan lopen, het druipt er gewoon uit !!
Het rare is, dat het niet altijd gebeurt…vaak is de auto na een forse regenbui/periode gewoon droog.12 augustus 2014 om 12:26 #18247291Sorry, daar heb je gelijk in, water doet gekke dingen maar niet naar boven stromen.
Zou het met de wind te maken hebben, dat met een bepaalde wind er meer water tegen een bepaalde plek komt waardoor het water kans ziet naar binnen te komen.
12 augustus 2014 om 16:20 #18247292Wasbox is een oplossing in deze… Wel met 2 mensen gaan. Tja dakhemel loshalen is even omslachtig maar wel de beste oplossing natuurlijk. Zo weet je zeker waar t vandaan komt en weet je ook wat voor schade het heeft veroorzaakt.
Greetz Emiel
12 augustus 2014 om 21:00 #18247293Wat kan het dan voor schade veroorzaken ?
Er zit toch niks tussen het dakhemel en het dak zelf ?Als ik de auto was in een wasbox, komt ‘ie er vanbinnen droog uit.
Ik heb nooit een natte dakhemel, als ik hem gewassen heb…12 augustus 2014 om 21:04 #18247294Nha loopt een stroomdraad voor je verlichting en t kan natuurlijk al aardig aan t schimmelen zijn waardoor het muf gaat ruiken, condens omdat de schuimrubberen delen nat blijven of zelfs roest.
Persoonlijk voor mij genoeg redenen om te kijken, maar dat ben ik :jerry
Begin iig met de antenne voet en rij daarna even de wasstraat in. Ff de spuit er op en je weet of het is opgelost.
Good luck :thumb
13 augustus 2014 om 01:22 #18247295Geen muffe vochtige lucht in de auto.
Soms is de verlaagde punt, waar het lampje zit, zeik nat…niet eromheen, maar alleen daar
Dakhemel zelf van voor tot achter is dan droog, behalve bij de binnen verlichting….niet altijd, maar soms.
Gaat soms weken goed….regen -> droog, maar soms opeens is ‘ie nat na een stevige regenbui.
Blijft toch vreemd.
Zal het rondom de antenne voet goed reinigen, en dan een beetje kit eromheen aanbrengen.
Eens kijken of ‘ie dan droog blijft..14 september 2014 om 08:00 #18247296AnoniemLid sinds:
1 January 1970Bij mij kwam het water via de draaddoorvoer van de achterklep. Heb ook gezien dat bij een defender achter het water binnen kwam en voor bij het dashboard te voorschijn kwam. Blijft een zoekplaatje. Dakhemel eruit en zoeken!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.