Voor de 3e keer binnen 1 jaar lekt mijn uitlaatspruitstuk bij koude start. Reden hiervoor is dat mijn spruitstuk bij het afkoelen krom trekt waarbij er zo’n geweldig stuk spanning op de buitenste bouten komt te staan dat die in de kop afbreken. Nu is de auto vorig jaar een hele week bij de garage geweest waarbij ze 3 tapeinden hebben vervangen ( 1 wilde er niet uitkomen zo vast) en het spruitstuk weer hebben gemonteerd ( zonder daarbij de pakking te vervangen dus dat heb ik de week erop zelf maar gedaan ). Daarna is het bijna een jaar goed gegaan. 2 maanden geleden is de Astra voor het zelfde euvel naar een andere garage geweest ( eerste beviel absoluut niet ) en ik moet zeggen, die jongens hebben er een hele kluif aan gehad omdat 1 van de eerder vervangen tapeinden zo vast zit dat die niet uit de kop wil. (dezelfde 3 weer afgebroken) Het spruitstuk is bij een metaalbewerker hier in het dorp gevlakt en de pakking deze keer wel vervangen waarna het zelfs beter was als bij de eerste garage. Dit ondanks het spruitstuk nu met 1 bout minder vastzit omdat die er met geen mogelijkheid uit wil.
Vanmiddag wilde ik naar huis na een dagje assen en wat schertste mijn verbazing, het kreng lekt alweer bij een koude start. Na een paar minuten is hij wel dicht omdat hij dan warm word en zichzelf dichtdrukt.
Wat te doen want ik weet het niet meer.