lekken carter

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) lekken carter

• Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    MaartenT

Ik heb deze vraag ook al gesteld op het autocrossforum. Wellicht dat er hier ook nog mensen zijn met informatie.

Ik zit met het volgende probleem. Ik krijg het carter van mijn C20xe niet dicht.
      Wat heb ik inmiddels al gedaan:

Nieuwe carterpan
      Nieuwe oliepomppakking
      Nieuwe voorste en achterste krukaskeering
      Nieuwe spatplaat met gevulkaniseerde pakking (x20xev)
      Volledige carterpan voorzien van Dirko (vloeibare pakking)

De olie blijft (bij bedrijfstemperatuur) uit het blok lopen. Dit is aan de voorzijde aan de oliepompkant. (het deel waar dit net geen boutje zit)

Ik heb nu al wel gezien dat wanneer ik op dat punt een griptang zet er nog beweging in de carterpan zit. (lijkt dan meer af te dichten, heb de motor zo nog niet laten lopen om te checken).

Ik heb hier al wel gelezen dat je de boutjes van een C20ne moet gebruiken aangezien deze korter zijn. Hoe lang moeten de boutjes zijn? (ik weet namelijk niet hoe dik de originele dubbele kurken pakking is).

Wie heeft er vaker dit probleem gehad en belangrijker, wie heeft een oplossing.

Maarten

Vinci
      Deelnemer

Of ringetjes er onder… Moet het binnenkort voor het eerst doen en heb veel gelezen dat mensen problemen hebben ermee. Een vriend van mij heeft al vijf jaar geen druppel lekkage en heeft een rubberen pakking, met Locktite 5699 er tussen. Dat schijnt veel beter te hechten dan vloeibare pakking.
        http://www.pinder.at/ersatzteile/dichtmasse-grau-loctite-5699-p-525.html?osCsid=e2d5af5ef2847e0800ba3f90a86a6a77

Zowieso losvast monteren en na een dag drogen pas volledig aandraaien!

En enorm goed ontvetten op het contaktvlak!!

Mr. Bone
        Deelnemer

Ik is die pan niet krom op dat punt?
          Of heb je echt een SPLINTER nieuwe?

Ik heb bij mij die gevulkaniseerde plaat met kit en korte boutjes en je kan er bij wijze van spreken, van eten zo schoon en droog is die. Hij zweet zelfs niet. En dit zit er toch al zo’n 2 jaar tussen nu.

succes

CORSA2L16VALVE

origineel gepost door Mr. Bone
            Ik is die pan niet krom op dat punt?
            Of heb je echt een SPLINTER nieuwe?

Ik heb bij mij die gevulkaniseerde plaat met kit en korte boutjes en je kan er bij wijze van spreken, van eten zo schoon en droog is die. Hij zweet zelfs niet.

succes

hier hetzelfde en geen drup lekkage

MaartenT

Pan is inderdaad splinternieuw.
              Hij lekt ook alleen aan de voorzijde bij de oliepomp. Daar maakt het volgens mij niet uit hoelang de boutjes zijn. De gaten in de pomp zijn door en door.

Ik zal in elk geval de overige boutjes loshalen en kijken of deze niet te lang zijn.

Mr. Bone
              Deelnemer

GOED ontvetten & GOED kitten!

Fearless
                Deelnemer

idd goed kitten.

Ik heb ook lopen klooien eerst.

Mede door de dunne troepzooibagger olie die ik had lekte mn blok aan alle kanten.
                  langs keeringen en dergelijke

Toen heb ik alles vervangen en ook flink gekit, aan de buitenrand van de carterpan, zodat het spul niet in je oliepomp kan komen.
                  Goed laten uitdrogen en pas later er weer olie in.

Dat dirko spul ken ik niet, ik heb hele fijne uit een soort van spuitbus.

mayhem

bij zo’n pakking 8v boutjes.

Vinci
                    Deelnemer

Wat zit er eigenlijk voor oliepomp pakking tussen? Weet je 100% zeker dat het daar niet lekt?

Ik heb voor mijn reparatie die gepland staat van die originele metalen pakking. Heb begrepen dat die papieren pakkingen die je ook wel eens in je handen gedrukt krijgt ook gedoemd zijn om te gaan lekken.:hmmz Blijft natuurlijk lastig om te zien waar het precies lekt…:cry

MaartenT

Wat zit er eigenlijk voor oliepomp pakking tussen? Weet je 100% zeker dat het daar niet lekt?

Ik heb ook een nieuwe metalen oliepomppakking geplaatst.
                        Blijft nog steeds lekken.
                        Ik denk dat ik binnenkort alles maar weer loshaal en nog royaler met de vloeibare pakking aan de gang ga.

MaartenT

Ik zit me trouwens te bedenken. Kan ik de schroefdraad van mijn onderblok niet beschadigen door het nu al enkele malen loshalen van mijn carter?

Ik zit er aan te denken om hier draadeinden in te draaien (met loctite) en dan alles vastzetten met zelfborgende moeren.

Is dit een optie of werkt dit niet?

TheGeneral

origineel gepost door MaartenT
                            Ik zit me trouwens te bedenken. Kan ik de schroefdraad van mijn onderblok niet beschadigen door het nu al enkele malen loshalen van mijn carter?

Ik zit er aan te denken om hier draadeinden in te draaien (met loctite) en dan alles vastzetten met zelfborgende moeren.

Is dit een optie of werkt dit niet?

Als je het normaal uit elkaar haaalt en normaal vast zet dus niet met pijp van een meter dan kan er weinig fout gaan.
                            Maar goeie vloeibare pakking helpt ook goed en bouten op het goeie moment aandraaien ik zoe zelf niet met draadeindes klooien

Vinci
                            Deelnemer

Je kunt ringen met veerringen nemen en gewoon niet te lange boutjes. (volgens mij is 25mm wel mooi):agent

Verder gewoon goed dichtings middel gebruiken en geen vloeibare pakking dus.

Loctite 5699…….:sleeping

Mr. Bone
                              Deelnemer

pfff!!

Is nou al zo vaak behandeld, :vertag

:sleeping:sleeping:sleeping

Fearless
                                Deelnemer

Hier nog steeds een kurkdroog blok met fatsoenlijke vloeibare pakking.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.