Lekke Omega

Forumindex Forums Modellen Omega Lekke Omega

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Marksman

Hallo omeganoten,

Sinds de Omega twee weken niet gebruikt is vanwege vakantie ligt er sinds een week na gebruik een olieplas op de garagevloer. Het is motorolie en komt tussen blok en automaat vandaan. Blijkbaar de keerring van de krukas…:(
      Onbegrijpelijk dat zoiets na 2 weken stilstaan ineens besluit te gaan lekken :o
      Maar goed, iemand enig idee hoeveel werk het is om dit zelf te doen en wat de VOD hier voor gaat rekenen? En is het eigenlijk wel zelf te doen?
      Alvast bedankt.

grz Mark

Jerremy
      Deelnemer

ach ja, ik heb het ook.
        Begin vh jaar grote beurt gehad met een waarde die dagwaarde overschrijd, en nu alweer lekkage op nokkenas keerringen, of zelfs koppakking..

Rijd er maar nog ff mee door, en kiep er dan maar af en toe olie bij. Bij begon de BC op een gegeven moment te mekkeren, “Olie peil contr.”

Succes ermee !

RAL
        Deelnemer

keerring is €20 arbeid ongeveer als je het zelf doet 5 uur. vod loopt in de :cry

edjuhh

ja daar heb ik ook last van…….kost weer geld zat zo… maar ja we willen wel een dikke v6 rijden toch:afro

Marksman

Ik ga het eerst proberen met de monteur uit een blikje, leaklock.
              Zie er nl erg tegenop om de automaat eronder vandaan te gaan halen:swear. Dus eerst maar eens kijken of dit goedje werkt…

grz Mark

xr1
              Deelnemer

Mark bespaar je de moeite zonde van je geld ,ik heb 2 omega’s die lekken een 2.6 en een 3.0 .Ik heb van alles geprobeerd ook leaklock maar niets help ,alleen een nieuwe keering dan.
                gr berry

yoyo
                Deelnemer

Hoi Mark,

Kijk hier eens op http://www.xado.nl
                  Misschien is hier wel een lapmiddel te vinden.

Ik heb zelf een kapotte koppakking maar durf dit toch niet aan, ik vind namelijk dat alles wat ook maar enigzins onderdruk staat goed gerepareert moet worden.
                  Met zalfjes en andere vloeibare toestanden heb ik het niet erg hoog zitten.
                  Maar goed kijk maar eens. (ook naar de prijs, en denk dan maar eens na)

groetjes,
                  Aart

RAL
                  Deelnemer

origineel gepost door Marksman
                    Ik ga het eerst proberen met de monteur uit een blikje, leaklock.
                    Zie er nl erg tegenop om de automaat eronder vandaan te gaan halen:swear. Dus eerst maar eens kijken of dit goedje werkt…

grz Mark

vergeet het blikje je heb ook hydrolische kleppen.
                    en de automaat valt erg mee om hem eronder uit te halen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.