Lekke koppakking

Forumindex Forums Modellen Corsa Lekke koppakking

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241473
    Crossa2
      Lid sinds:
      13 September 2011

      Iemand enig idee wat een schappelijke prijs is voor een lekke koppakking?

      M.v.g,

      #17919777
      Gerrit78
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 December 2010

        Laatste keer dat ik een koppakking heb laten vervangen was ik 150 euro kwijt aan arbeidsloon, daar kwam natuurlijk nog wel de kosten van de pakking bij en het vlaken van de kop. Moet er wel bij zegen dat dit gedaan is door een monteur in zijn vrije uurtjes.

        #17919778
        Gerrit78
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2010

          Denk dat je bij een garage bedrijf al gauw richting de 400/500 euro zit

          #17919779
          Crossa2
            Lid sinds:
            13 September 2011

            Ja klopt. Ben vandaag bij de opel dealer geweest.
            Die zei 600 euro, die is natuurlijk wel wat duurder dan de rest.
            Maar volgens mij moet het wel iets goedkoper kunnen.
            Ken ook niemand die het voor mij in zn vrije uurtjes kan doen, helaas!

            Bedankt voor je reactie!

            #17919780
            Gerrit78
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 December 2010

              Waar kom je ergens vandaan

              #17919781
              Crossa2
                Lid sinds:
                13 September 2011

                Wolvega, Friesland!

                #17919782
                Gerrit78
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 December 2010

                  Als je wilt kan ik je het nummer van die vent wel geven, hij woont tussen Bant en Luttelgeest in dat is voor jou een klein half uurtje rijden.

                  Mvg, Gerrit

                  #17919783
                  Crossa2
                    Lid sinds:
                    13 September 2011

                    Bedankt voor je reactie.
                    Ben nu even bezig met de garage waar ik de auto gekocht heb.
                    Wacht dat eerst allemaal even af.
                    Heb de auto nog maar 6 weken en ben al vanaf het begin dat ik thuis was van de koop koelvloeistof aan het bijvullen.
                    Ik wist eerst niet wat er aan de hand was, want zoveel verstand heb ik niet van auto’s.
                    Maar zij hebben gewoon een auto aan mij verkocht met een lekke koppakking.
                    Vandaag de garage houder opgebeld.
                    Ja er zit geen garantie op, maar ze wouden het dan wel fifty fifty doen maar dan moest ik mijn auto daar heen brengen en moest ik nog steeds rekenen op 450,00 euro.
                    Nou je gaat mij niet vertellen dat een lekke koppakking 900 euro moet gaan kosten.
                    Heb hier en daar rond gebeld en ik heb nog niet een gehoord die er 900 euro voor vroeg.
                    Ook juridisch advies gebeld, wat ik hier nou mee moet en wat mijn rechten zijn.
                    Maar ook al heb je geen garantie, de verkoper moet er altijd bij zeggen als er iets met de auto aan de hand is.
                    Dat is dus niet het geval.

                    Nu even afwachten hoe het verder afloopt!

                    #17919784
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Het ligt er maar net aan wat voor motor er in zit. Heb op het werk wel eens duurdere rekeningen gemaakt bij een koppakking.

                      Weet je zeker dat het de koppakking is?
                      Straks lekt t water gewoon langs de waterpomp oid…..

                      Laat anders eerst een testje doen bij het kvs tankje. Met speciale kleurvloeistof is het zo te testen of die echt lek is of niet.

                      #17919785
                      Crossa2
                        Lid sinds:
                        13 September 2011

                        Klopt, heb een eco teck 16 klepper.
                        Ja weet het 100% zeker.
                        Hebben gisteren alles gechecked….

                        #17919786
                        kinematic
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          26 June 2011

                          @Crossa2 wrote:

                          Ja er zit geen garantie op

                          Wel eens van de wet consumentenbescherming gehoord? Op iedere 2e hands auto die je koopt heb je wettelijk ten minste een half jaar garantie en volgens de wet mag je verwachten dat de auto presteert zoals waarvoor deze bedoeld is. Een lekke koppakking is een verborgen gebrek en als de verkoper dat niet heeft vermeld is hij wettelijk verplicht het kosteloos te repareren.

                          #17919787
                          Jurgen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 September 2007

                            Tja,helaas gaat dat vaak niet zo. voor zo’n motor zoals die van jou ben je denk ik rond de 300 euro klaar in de beunhaas

                            #17919788
                            kinematic
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              26 June 2011

                              Het gaat vaak niet zo omdat mensen niet weten welke rechten de wet hen geeft. Mijn nichtje had namelijk precies hetzelfde met haar Corsa en de garage waar ze ‘m had gekocht zei niks voor haar te kunnen doen. Toen heb ik een uitdraai van het wetboek gemaakt en dat voor hun neus gelegd, toen konden ze er niet meer onderuit en is het zoals het hoort kosteloos gerepareerd.

                              #17919789
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                Als de verkoper duidelijk aangeeft geen garantie te bieden en de auto zo te verkopen als de auto op dat moment is. En de koper stemt daarmee in dan is dat ook een bindend contract. En heeft de koper niks meer te zeggen. En moet hij gewoon beter op letten wat ie koopt.
                                Je kan gewoon echt NIET verwachten dat een 2e hands auto waar geen garantie op zit nog een half jaar lang gemaakt wordt voor je.
                                Dat is gewoonweg belachelijk.
                                Dan zou geen garage meer open zijn.

                                #17919790
                                Dim67
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2011

                                  Hoi,

                                  Ik zit dus met precies hetzelfde probleem (zie mijn topic viewtopic.php?f=8&t=154517)
                                  Mijn auto in juli gekocht, het zag er allemaal ok uit. Zelf een hele meuk aan dingen vervangen (filters, olie, vloeistoffen, bougies etc.) Nu rijdt hij ineens niet lekker meer en nou ja zie foto.
                                  Heeft iemand een uitdraai van die wetgeving? Want ik ga geen 500 pleuro dokken voor een auto waar ik 1000 voor betaald heb en die een verborgen gebrek blijkt te hebben.

                                  #17919791
                                  kaneelschep
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 November 2004

                                    Dit topic gaat nogal off topic. En dit is het laatste wat ik erover zal zeggen en daarna gaan we weer praten over hoeveel het kost om een koppakking te vervangen in Friesland. :D tenminste ik…

                                    Bij een auto van 1000 euro moet je gewoon altijd goed opletten wat je koopt. Die heeft namelijk bijna ALTIJD wel achterstallig onderhoud. En zo niet dan heb je gewoon heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeel mazzel gehad! :D
                                    Dat is nou eenmaal zo. Anders was ie geen 1000 euro maar 1500 of 2000.
                                    En dat weten mensen die vaak auto’s kopen ook en leven daarmee.

                                    Dat je dan achteraf toch verwacht dat de garage houder het allemaal maar weer voor je oplost ipv dat je je er zelf in hebt verdiept VOORdat je de auto koopt vind ik gewoon oogkleppen gedrag.
                                    Ik zou mezelf juist de schuld geven als ik zo’n probleem auto had gekocht en me de volgende keer keihard beter inlezen en opletten!
                                    Dat dus! :D

                                    #17919776
                                    Crossa2
                                      Lid sinds:
                                      13 September 2011

                                      En toch repareren ze hem voor me ;-).
                                      Het is altijd de moeite waard om het te proberen.
                                      Vanmiddag mijn auto weggebracht, volgende week kan ik hem weer ophalen!

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.